daniel

Señor Meme Officer
Robilem sobie kalkulacje z takimi zalozeniami:
- stawka za 1kwh po przekroczeniu limitu 2000kwh
- stawka za dystrybucje po ostatniej podwyzce
- srednie roczne zuzycie 20kwh/100km
Nadal wychodzi mi prawie 2.5x taniej niz Diesel spalajacy srednio 6L ropy.
Jesli uwzglednie 2000kwh po zamrozonej cenie (mam osobny limit na licznik w garazu), to bedzie jeszcze taniej. Nie wspomne juz o innych kosztach eksploatacyjnych spaliniaka.
Podasz liczby? Wydaje mi się, że 20kWh to może być niedoszacowane.
Na długich trasach takie spalanie jest zazwyczaj. Na krótkich często, np dziecko mi zasypia w drodze na zakupy. Zostaję w aucie z małą, a żona do sklepu. Ogrzewanie ciągnie swoje. Chociaż wyjazd krótki to "spalanie" na 100 km wysokie.
Ogrzewanie postojowe w dieslu za darmo oczywiście nie jest i pewnie by mi zjadło pół litra na godzinę. Przy porodzie drugiej córki stałem tak chyba z dwie albo trzy godziny pod szpitalem z włączonym ogrzewaniem.
Ciekaw jestem jak wyliczyłeś, że wychodzi to 6*7,5/2,5 czyli 18 zł. 90 groszy/kWh? Zgadza się? Myślałem, że po przekroczeniu limitu jest drożej.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
auto twierdzi że zjada 20 a tobie wychodzi 30? natychmiast zmień ładowarke. jeśli ma 50% strat to praktycznie za chwile dojdzie do zapłonu
Nie dojdzie do żadnego zapłonu, ładowarka(EVSE) jest zimna bo straty są tam minimalne, to tylko elektronika zwiera odpowiednie przewody.

Auto twierdzi że w trakcie jazdy zużywa 23.1
Aplikacja twierdzi że z baterii samochód pobrał 31 na 100km.
Ładowarka twierdzi że 33,3

Zużywam dużo bo codziennie rano rozgrzewam auto z baterii ( różnica 31 a 23), 23 też jest sporo bo dziennie robie 10 tras 5-10km sztuka co, więc co chwilę auto się dogrzewa mocno

Strata 33,3 a 31 to strata ładowarki w samochodzie plus zużycie w trakcie ładowania( komputer i grzanie baterii). Podejrzewam że w tym 33,3 nie ma elektroniki ładowarki, a tylko to co leci już do auta.

Na początku ładowałem minimalnym prądem i ładowanie startowało o 22, obecnie ładuje maksymalnym prądem i ładowanie startuje nad ranem. Im dłuższe ładowanie tym dłużej bateria musi być ciepła w mrozy.

Oczywiście to specyficzne tylko dla mnie i w ciepłym garażu ktoś będzie miał zupełnie inaczej, ale pokazuje jak może wyglądać
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Chciałbym mieć możliwość wyłączenia tych bekonów :D tesla jest na tyle głupia ze jak się ja podłączy do 20kw dc to grzeje baterie sobie na maxa mimo, ze w ogóle nie potrzebuje i te 20kw na luźno jest w stanie ładować. Przez co dużo prądu idzie na grzanie baterii która tego grzania nie potrzebuje
Na maxa tzn do jakiej temperatury?
Degradacja baterii jest najmniejsza przy ładowaniu w ok 25C, być może dlatego to robi.
 

Vlad

Nowy na Forum
Każdy liczy dla siebie, bo to zależy od wielu czynników:
- klasy samochodu
- przebiegu
- możliwości ładowania w domu
- na jaki okres liczymy
- czy zaoszczędzisz na parkowaniu
- na ile wycenisz dodatkowy komfort
- czy na elektryku zaoszczędzisz czas czy stracisz

Generalnie za sam napęd elektryczny trzeba dołożyć ok 60-70 tyś zł (np Kia Niro hybryda kosztuje 140 tyś, a Kia Niro EV 213 tyś - wersja L).
Minus 18 lub 27 tyś dopłaty.

Ładowanie na superchargerach raczej się nie opłaca.
nu nie wiem, Kia Niro nie jest konkurentem do Tesli, Może AudiA4/BMW 3. Ale BMW chyba będzie trochę lepsze w jakości wykończenia?
 

Vlad

Nowy na Forum
Robilem sobie kalkulacje z takimi zalozeniami:
- stawka za 1kwh po przekroczeniu limitu 2000kwh
- stawka za dystrybucje po ostatniej podwyzce
- srednie roczne zuzycie 20kwh/100km
Nadal wychodzi mi prawie 2.5x taniej niz Diesel spalajacy srednio 6L ropy.
Jesli uwzglednie 2000kwh po zamrozonej cenie (mam osobny limit na licznik w garazu), to bedzie jeszcze taniej. Nie wspomne juz o innych kosztach eksploatacyjnych spaliniaka.
co to znaczy osobny licznik w garażu? czyli ogrzewania domu/prąd dla domu to jedna rzecz, a tankowanie samochodu w garażu inna? I ile koszt takiego licznika? bo mam Fazę doprowadzona do garażu, czyli mogę tam zainstalować osobny licznik i to nie będzie liczyć się do 2000kwh limitu?
 

danielm

Pionier e-mobilności
co to znaczy osobny licznik w garażu? czyli ogrzewania domu/prąd dla domu to jedna rzecz, a tankowanie samochodu w garażu inna? I ile koszt takiego licznika? bo mam Fazę doprowadzona do garażu, czyli mogę tam zainstalować osobny licznik i to nie będzie liczyć się do 2000kwh limitu?
współczesne bloki budowane z garażami pod nimi mają osobne umowy na dostawę prądu, osobne faktury. wynajmuje taki garaż od kolegi z pracy, on za prąd dostaje od ENEA osobną fakturę którą opłaca a ja oddaje mu pieniądze.
 
Top