Podasz liczby? Wydaje mi się, że 20kWh to może być niedoszacowane.Robilem sobie kalkulacje z takimi zalozeniami:
- stawka za 1kwh po przekroczeniu limitu 2000kwh
- stawka za dystrybucje po ostatniej podwyzce
- srednie roczne zuzycie 20kwh/100km
Nadal wychodzi mi prawie 2.5x taniej niz Diesel spalajacy srednio 6L ropy.
Jesli uwzglednie 2000kwh po zamrozonej cenie (mam osobny limit na licznik w garazu), to bedzie jeszcze taniej. Nie wspomne juz o innych kosztach eksploatacyjnych spaliniaka.
Nie dojdzie do żadnego zapłonu, ładowarka(EVSE) jest zimna bo straty są tam minimalne, to tylko elektronika zwiera odpowiednie przewody.auto twierdzi że zjada 20 a tobie wychodzi 30? natychmiast zmień ładowarke. jeśli ma 50% strat to praktycznie za chwile dojdzie do zapłonu
Na maxa tzn do jakiej temperatury?Chciałbym mieć możliwość wyłączenia tych bekonów tesla jest na tyle głupia ze jak się ja podłączy do 20kw dc to grzeje baterie sobie na maxa mimo, ze w ogóle nie potrzebuje i te 20kw na luźno jest w stanie ładować. Przez co dużo prądu idzie na grzanie baterii która tego grzania nie potrzebuje
nu nie wiem, Kia Niro nie jest konkurentem do Tesli, Może AudiA4/BMW 3. Ale BMW chyba będzie trochę lepsze w jakości wykończenia?Każdy liczy dla siebie, bo to zależy od wielu czynników:
- klasy samochodu
- przebiegu
- możliwości ładowania w domu
- na jaki okres liczymy
- czy zaoszczędzisz na parkowaniu
- na ile wycenisz dodatkowy komfort
- czy na elektryku zaoszczędzisz czas czy stracisz
Generalnie za sam napęd elektryczny trzeba dołożyć ok 60-70 tyś zł (np Kia Niro hybryda kosztuje 140 tyś, a Kia Niro EV 213 tyś - wersja L).
Minus 18 lub 27 tyś dopłaty.
Ładowanie na superchargerach raczej się nie opłaca.
co to znaczy osobny licznik w garażu? czyli ogrzewania domu/prąd dla domu to jedna rzecz, a tankowanie samochodu w garażu inna? I ile koszt takiego licznika? bo mam Fazę doprowadzona do garażu, czyli mogę tam zainstalować osobny licznik i to nie będzie liczyć się do 2000kwh limitu?Robilem sobie kalkulacje z takimi zalozeniami:
- stawka za 1kwh po przekroczeniu limitu 2000kwh
- stawka za dystrybucje po ostatniej podwyzce
- srednie roczne zuzycie 20kwh/100km
Nadal wychodzi mi prawie 2.5x taniej niz Diesel spalajacy srednio 6L ropy.
Jesli uwzglednie 2000kwh po zamrozonej cenie (mam osobny limit na licznik w garazu), to bedzie jeszcze taniej. Nie wspomne juz o innych kosztach eksploatacyjnych spaliniaka.
współczesne bloki budowane z garażami pod nimi mają osobne umowy na dostawę prądu, osobne faktury. wynajmuje taki garaż od kolegi z pracy, on za prąd dostaje od ENEA osobną fakturę którą opłaca a ja oddaje mu pieniądze.co to znaczy osobny licznik w garażu? czyli ogrzewania domu/prąd dla domu to jedna rzecz, a tankowanie samochodu w garażu inna? I ile koszt takiego licznika? bo mam Fazę doprowadzona do garażu, czyli mogę tam zainstalować osobny licznik i to nie będzie liczyć się do 2000kwh limitu?