chewbacca

Posiadacz elektryka
Przy mniejszym prądzie ładowania będziesz miał większe straty, więc raczej opłaca się ładować większym, ale to są różnice typu z 5% wzrośnie do 7%, więc też nie ma co wariować.
Teoretycznie chyba, tak gwoli ścisłości to "straty" jako tako będą mniejsze, im mniejszy będzie prąd ładowania (?). Tyle tylko, że samochód jest wybudzony podczas ładowania, co zabiera jakieś 300W. Im dłużej więc auto się ładuje (im mniejszym prądem) tym straty jako takie mniejsze, ale dłuższy czas okresu wybudzenia i poboru tych 300W. Chyba, że źle to rozumiem?:) Ale to tak tylko dla pełnego zrozumienia bo w skrócie myślowym jest tak jak mówi @Michal - im mniejszy prąd ładowania tym więcej prądu się "zmarnuje".
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Tak też nie lubię nazwania tego stratami ale to jednak straty tylko nie wynikają z oporu elektrycznego bo ten rośnie wraz z wzrostem prądu. Ten rodzaj strat uwidacznia się jak ładujemy DC . Można spokojnie ładować jedna fazą małym prądem,auto zużyje troszkę więcej energii. Zima na dużym mrozie nie polecam bo pewnie z połowę energii może pochłonąć grzanie baterii
 

Michal

Moderator
Teoretycznie chyba, tak gwoli ścisłości to "straty" jako tako będą mniejsze, im mniejszy będzie prąd ładowania (?). Tyle tylko, że samochód jest wybudzony podczas ładowania, co zabiera jakieś 300W. Im dłużej więc auto się ładuje (im mniejszym prądem) tym straty jako takie mniejsze, ale dłuższy czas okresu wybudzenia i poboru tych 300W. Chyba, że źle to rozumiem?:) Ale to tak tylko dla pełnego zrozumienia bo w skrócie myślowym jest tak jak mówi @Michal - im mniejszy prąd ładowania tym więcej prądu się "zmarnuje".
Trochę masz rację ale trochę moim zdaniem też nie masz :D
Wybudzenie to pobór bliżej 250 W i fakt, że pewnie trochę się przykłada do strat, ale dochodzi jeszcze fakt konieczności konwersji AC na DC, a tutaj zapewnie elektronika raczej jest tak dobrana, żeby najefektywniej pracowała właśnie dla tych dużych mocy, więc może nie pracować w optymalnym punkcie dla mniejszych. Już samo ładowanie jednofazowe może mieć znaczenie ale prąd ładowania również ;)
 

Maruda

Zadomawiam się
Jestem dziś do 16 w Salonie jak ktoś ma jakieś pytania co chce zadać a nie może podjechać to dawać znać :). Mają X-a wystawionego i cały parking zawalony wszystkimi możliwymi autami :).
A to oni dzisiaj pracują, dzwoniłem do salonu dzisiaj a tam info że salon ma wolne... Zamówiłem wczoraj Model 3 i po kilku godzinach dzwonili do mnie ale byłem u dentysty i nie odebrałem a potem do końca dnia słuchałem tylko melodyjki... Po co oni mogli dzwonić?
 

slaveq

Pionier e-mobilności
A to oni dzisiaj pracują, dzwoniłem do salonu dzisiaj a tam info że salon ma wolne... Zamówiłem wczoraj Model 3 i po kilku godzinach dzwonili do mnie ale byłem u dentysty i nie odebrałem a potem do końca dnia słuchałem tylko melodyjki... Po co oni mogli dzwonić?
No pracują i mi robia homelinka :)
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Pytanie mam takie, samochód stoi na mieście, wiem że ma zasięg sieci, w appce nie mogę go aktywować - np włączyć sentry mode i zobaczyć podglądu, jest tylko informacja Ostatnio widziany 43min temu. Jak to działa lub dlaczego to nie działa?
 

slaveq

Pionier e-mobilności
No to widać serwis działa a salon ma wolne "na telefony" :)
Nie wiem, chyba jazdy próbne ogarniają dziś ale co ciekawe jak rano przyszedłem to nie było y i s na salonie do oglądania a wróciłem i stoją oba. W ogóle to jest aż dziwne, początek kwartału a oni mają cały parking nowych aut. Zwykle na początku były pustki a końcem kwartału stało pełno aut.
 
Last edited:

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Nie wiem, chyba jazdy próbne ogarniają dziś ale co ciekawe jak rano przyszedłem to nie było y i s na salonie do oglądania a wróciłem i stoją oba. W ogóle to jest aż dziwne, początek kwartału a oni mają cały parking nowych aut. Zwykle na początku były pustki a końcem kwartału stało pełno aut.
niedawno Tesla zadeklarowali zamiar odejścia od kwartalnych zrywów
 
Top