Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Jest może jakieś oprogramowanie zewnętrze które odczytuje poziom dokładny baterii po przecinku i podaje temperaturę baterii ? Tak zeby nie było potrzeby podłączania żadnego OBD lub innego gadżetu w instalacje .
Z fusów nie wywróży. Jakby było coś takiego to pewnie Bjorn i inne jutubery by korzystali, a z tego co do tej pory widziałem to najpierw wpięcie adaptera w OBD i dopiero apka.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Zakładam ze Tessie czy TezLab wie dużo więcej niż powinno wiec czemu nie może jakis soft odczytać danych z połączonego konta z tesla ?
Bo te aplikacje odczytują to co daje API a w API nie ma temperatury baterii. Ale jest ciśnienie opon z dokładnością do 2 miejsca po przecinku.

W S3XY buttons mam temperaturę, napięcie ogniwa oraz poziom zbalansowania
 

tomA

Posiadacz elektryka
Bo te aplikacje odczytują to co daje API a w API nie ma temperatury baterii. Ale jest ciśnienie opon z dokładnością do 2 miejsca po przecinku.

W S3XY buttons mam temperaturę, napięcie ogniwa oraz poziom zbalansowania
trzeba będzie kupic S3XY ;-) albo OBD tylko czy musi być specjalne do tesli co jest na platformach zakupowych czy takie standardowe za 50 pln wystarczy?
 

Michal

Moderator
Jest może jakieś oprogramowanie zewnętrze które odczytuje poziom dokładny baterii po przecinku i podaje temperaturę baterii ? Tak zeby nie było potrzeby podłączania żadnego OBD lub innego gadżetu w instalacje .
Poziom baterii po przecinku nie ale każde chyba oprogramowanie odczytuje jej poziom w kilometrach, a to jest nawet dokładniejsze, przy czym jest tutaj potencjalny błąd wskazania przy 100% do wyliczeń. Temperatury nigdzie nie widziałem.
 

tomA

Posiadacz elektryka
Poziom baterii po przecinku nie ale każde chyba oprogramowanie odczytuje jej poziom w kilometrach, a to jest nawet dokładniejsze, przy czym jest tutaj potencjalny błąd wskazania przy 100% do wyliczeń. Temperatury nigdzie nie widziałem.
Poziom baterii mam w Tessie i tezlab ale do analiz zużycia sentry chciałem coś dokładniejszego niż zaokrąglony procent 🙂
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Poziom baterii po przecinku nie ale każde chyba oprogramowanie odczytuje jej poziom w kilometrach, a to jest nawet dokładniejsze, przy czym jest tutaj potencjalny błąd wskazania przy 100% do wyliczeń. Temperatury nigdzie nie widziałem.
Dobry pomysł, tylko ten poziom w kilometrach to jest chyba nie na podstawie napięcia(% baterii) tylko na podstawie realnych Wh dostępnych (oszacowanie Tesli), czyli w miare jak bateria będzie traciła pojemność liczba tych km będzie spadała dla takiego samego poziomu naładowania w % https://forum.elektrowoz.pl/threads/degradacja-zasieg-uzytkownikow-i-kwartal-2023.3814/
 

Michal

Moderator
Dobry pomysł, tylko ten poziom w kilometrach to jest chyba nie na podstawie napięcia(% baterii) tylko na podstawie realnych Wh dostępnych (oszacowanie Tesli), czyli w miare jak bateria będzie traciła pojemność liczba tych km będzie spadała dla takiego samego poziomu naładowania w % https://forum.elektrowoz.pl/threads/degradacja-zasieg-uzytkownikow-i-kwartal-2023.3814/
No tak dlatego napisałem, o tym problemie określenia jakie wskazanie byłoby przy 100%, bo żeby to przeliczyć na %, to właśnie taka informacja jest potrzebna. Przy czym aplikacje takie TezLab właśnie w ten sposób chyba to robią.
Jeśli raz na jakiś czas naładujesz do pełna, to można zapamiętać tę wartość i używać jej do wyliczania % albo po prostu brać maksymalną jaka wystąpiła w "niedawnym" okresie i wyliczać z tego proporcjonalnie ile km zawiera 1%.
 

Michal

Moderator
Zrobiłem jeszcze sobie takie ćwiczenie, że sprawdziłem jaki wychodzi zasięg 100% w różnych losowych dniach po takim przeliczeniu i wychodzi mi taka tabelka:
dataprocentykmkm/%
08.04.2023​
75%​
387,67​
516,89​
23.03.2023​
92%​
475,7​
517,06​
02.03.2023​
69%​
355,94​
515,86​
08.02.2023​
69%​
357​
517,39​
30.12.2022​
70%​
358,9​
512,71​
16.12.2022​
100%​
517,69​
517,69​
[dane z Home Assistant, który pobiera je z API Tesli]
 

danielm

Pionier e-mobilności
Z fusów nie wywróży. Jakby było coś takiego to pewnie Bjorn i inne jutubery by korzystali, a z tego co do tej pory widziałem to najpierw wpięcie adaptera w OBD i dopiero apka.

Zrobiłem jeszcze sobie takie ćwiczenie, że sprawdziłem jaki wychodzi zasięg 100% w różnych losowych dniach po takim przeliczeniu i wychodzi mi taka tabelka:
dataprocentykmkm/%
08.04.2023​
75%​
387,67​
516,89​
23.03.2023​
92%​
475,7​
517,06​
02.03.2023​
69%​
355,94​
515,86​
08.02.2023​
69%​
357​
517,39​
30.12.2022​
70%​
358,9​
512,71​
16.12.2022​
100%​
517,69​
517,69​
[dane z Home Assistant, który pobiera je z API Tesli]
czyli są tylko dwie zmienne: temperatura baterii i balans baterii/degradacja
 
Top