Bronek

Pionier e-mobilności
Najtańszy jest prąd domowy (póki co).
Jeśli masz swoje miejsce parkingowe, to dodając mu zasilanie np. 3 fazy 16A lub nawet zwykle 16A w skrzynce zamykanej itp, zwiększasz wartość tego miejsca a także lokum.
Kto pierwszy ten lepszy. Z jednej strony może być jeszcze moc dostępna i Ci pierwsi mają ją zapewnioną. Z drugiej strony mogą się spotkać z oporem i fobiami i Narodu węgla i stali...
Ale warto spróbować. Mój syn tak zrobił w Gdańsku w hali garażowej i poszło bez problemu.
Ale są głosy że dla wszystkich chcących już mocy nie starczy, ludzie się w niektórych miejscach budzą i widza ze to zaszło już za daleko.


PS dzisiaj na jednym rondzie w zadupiu moim były cztery elektryki i dwa ICE. Świat się wali...
 

ELuk

Pionier e-mobilności
A świat się zawali tym co się spóźnią, jak zawsze, i będą mieć pretensje do wszyskich tylko nie do siebie…
A wtedy będzie „zgrzytanie zębami” jak to w Biblii/Torze opisują…,
 

Qult

Zadomawiam się
Sam bylem w szoku majac w ten weekend 3perf na jazdy, że takie ładowanie z gniazdka w zasadzie zupełnie wystarczy. Podpiąłem jakos po poludniu przed poludniem odpialem i chyba plus 40% bylo. Jakby ladowal 11kw lub sila to naprawdę juz luxus. Do 3 jednak zniechęciła mnie żona. To ona raczej by jezdziła czesciej tym autem i "za nisko sie siedzi itd" wiec czekam na Y. Sama jazda przekonała mnie absolutnie do ev a jestem mocnym petrolem...
Nie pożałujesz
 

marco_25

Pionier e-mobilności
W zasadzie to chodzi o zmianę w postrzeganiu samochodu, trzy lata temu miałem mieć TM3LR ale nie wyszło, także teraz jest TMYRWD. Jeśli podejdziesz do tego samochodu normalnie i uspokoisz się z szukaniem "gdzie by tu się wpiąć" to rozwiązania same się pojawią: kino ze słupkiem, restauracja, hotel czy centrum handlowe, pogadaj z pracodawcą może zrobi to jako bonus dla pracowników.
Ładowanie poza domem jest drogie w porównaniu do tego co było rok temu, powiem więcej jest porównywalne w kosztach do ICE ale po jak każdy tutaj na forum nie będziesz chciał wracać do ICE bo to jak mieć smartfona i wrócić do cegły z czarnobiałym wyświetlaczem. W moim przypadku to już nie przejdzie i chyba nie jestem sam. Na tą chwilę wszyscy moi znajomi którzy mają domy z PV na starych zasadach mają już EV, i to od starych Leafów przez masowo kupowane tesle po bmw czy vagi ale świat się zmienia i przykład z Krakowa gdzie miasto zaraz zaczyna montować 3000 latarni z ładowarkami napawa optymizmem.
Ja jednak za namową dłużej użytkujących EV z tego forum nie namawiam nikogo na zmianę, chce mieć nadal wolne ładowarki ;)
 

eugtor

Posiadacz elektryka
Nie znam żadnego przypadku, kiedy ktoś przesiadł z EV na ICE 🤷‍♂️
À propos tendencji, to niedawno czytałem że Orlen i jakieś tam jeszcze koncerny z tego rzędu zaczynają procedury transformacji w koncerny energetyczne. Tzn inwestują w rozwój energetyki alternatywnej. W szczególności Orlen inwestuje w rozwój energetyki jądrowej (mikro i małych reaktorów jądrowych).
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Jednak komfort posiadania ładowarki w domu jest potrzebny,
Mieszkam w Lublinie. U nas tu ten jeden SuCh na parkingu IKEA 😁 Od domu mam < 3 km do Orlena. W pracy mam od biura do Orlena 1,5 km
Na naszym SuC nie ma tłoku, jak mało jeździsz to spokojnie orlen na 15min starczy co kilka dni.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie znam żadnego przypadku, kiedy ktoś przesiadł z EV na ICE 🤷‍♂️
À propos tendencji, to niedawno czytałem że Orlen i jakieś tam jeszcze koncerny z tego rzędu zaczynają procedury transformacji w koncerny energetyczne. Tzn inwestują w rozwój energetyki alternatywnej. W szczególności Orlen inwestuje w rozwój energetyki jądrowej (mikro i małych reaktorów jądrowych).
To raczej reklamowy belkot, ale pozyjemy zobaczymy.
 

daniel

Señor Meme Officer
Nie znam żadnego przypadku, kiedy ktoś przesiadł z EV na ICE 🤷‍♂️
À propos tendencji, to niedawno czytałem że Orlen i jakieś tam jeszcze koncerny z tego rzędu zaczynają procedury transformacji w koncerny energetyczne. Tzn inwestują w rozwój energetyki alternatywnej. W szczególności Orlen inwestuje w rozwój energetyki jądrowej (mikro i małych reaktorów jądrowych).
Z tym Orlenem to bym się nie rozpędzał, bo Cię drogo wyniesie. Lepiej szukać czegoś innego.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Kupić TM3 LR i ładować się raz na 1-2 tyg. na Superchargerze, do którego 15 km od domu? Co wy na to? :)

Mieszkam w bloku, więc max co mogę sobie załatwić to 11KW na parkingu podziemnym (ale na to na razie nie liczę). Generalnie mam krótkodystansowe przebiegi (20-25 km/dzień), w trasę wyjeżdżam średnio raz na miesiąc (wtedy robię 400 km maksymalnie). Dłuższe podróże (1000+ km) to 1-2 razy/rok.
Ja 99% ładowań robię w domy z mocą 11 kW i uważam, że jest to w zupełności wystarczające. Robię dziennie nie mniej niż 100 km.
 
Top