eugtor

Posiadacz elektryka
to w takim przypadku ja bym kupił z Norwegii S z free SuC
chciałem kupować taką ale spadały ceny na TMY - już w grudniu było to bardzo opłacalne a do tego od grudnia do dziś mocno spadł kurs NOK
w Norwegii zazwyczaj kupisz dobrze wyposażone (często summon, 100D) i doinwestowane np. z 2 kompletami kół
Będzie leasing, samochod tylko nowy z salonu :) Pytanie wyłącznie odnośnie "wygody" takiego schematu ładowania. Podejrzewam że w końcu zamontuję wall boxa na parkingu (tylko załatwić formalności z zarządcą).
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Nie zastanawiaj się, jak już masz pomysł na EV to zrób to…
A wybór Tesli to jest coś więcej niż kupno zwykłego auta od dealera za rogiem,
Może zrobisz to pierwszy i ostatni raz, ale w życiu liczą się emocje i to Tesla Ci zagwarantuje..,
Nie zapomnij przy zamówieniu użyć linka polecającego Kogoś z forum, tu jest na prawdę świetna społeczność ludzi z pasją.., 👍
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Gniazdo /gniazdko/czy wallbox na ścianie, to jest podstawa komfortu, inaczej to tak jak byś miał garaż w innej dzielnicy. Ujdzie ale to nie jest optimum.
Nie ładując pod domem, w domu, hali itp, tracisz moim zadaniem jeden z podstawowych atutów elektryka.
Nie czekał bym nawet na samochód, samo rozważanie jego zakupu już powinno Cię zmobilizować do załatwiania nawet zwykłego gniazdka...
 
Last edited:

daniel

Señor Meme Officer
Kupić TM3 LR i ładować się raz na 1-2 tyg. na Superchargerze, do którego 15 km od domu? Co wy na to? :)

Mieszkam w bloku, więc max co mogę sobie załatwić to 11KW na parkingu podziemnym (ale na to na razie nie liczę). Generalnie mam krótkodystansowe przebiegi (20-25 km/dzień), w trasę wyjeżdżam średnio raz na miesiąc (wtedy robię 400 km maksymalnie). Dłuższe podróże (1000+ km) to 1-2 razy/rok.
Nie ma niczego bliżej? 15 km to trochę daleko jak na ładowanie. Zapewne nie będziesz ładował do 100%, tylko 80% i jak zejdziesz do 20% to jedziesz się ładować. Nie wiem, ale wydaje mi sie, że nawet gniazdko 230V w miejscu parkowania będzie lepsze niż ładowarka 15 km od domu. 11kW to już luksus.
Piszę to jako doświadczony ładowacz na mieście.
 

eugtor

Posiadacz elektryka
wydaje mi sie, że nawet gniazdko 230V w miejscu parkowania będzie lepsze niż ładowarka 15 km od domu. 11kW to już luksus
Zgadzam się, na razie nie rozmawiałem jeszcze z zarządcą wspólnoty odnośnie formalności z instalacją gniazda/wall boxa obok mojego miejsca parkingowego. Mam nadzieję że "ustawa o elektromobilności" wyjaśni mu wszystko. Pytam o ładowanie "na mieście" jak o najgorszą opcję :)
 

Michal

Moderator
Znajdź sobie centrum handlowe z ładowarką AC i jedź 2 razy w tygodniu na zakupy po około 1 godzina i po sprawie ;)
 

eugtor

Posiadacz elektryka
Znajdź sobie centrum handlowe z ładowarką AC i jedź 2 razy w tygodniu na zakupy po około 1 godzina i po sprawie ;)
Skoro już o tym mówimy, czy appka Plugshare będzie najlepszym narzędziem do wyszukiwania miejsc do ładowania czy są lepsze przykłady?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Zresztą ładowanie na potrzeby takiego przebiegu to bez problemu codziennym ładowaniem z 220v się ogarnie.., nie odpuszczaj EV, teraz to jest jeszcze przygoda, za parę lat będzie codzienność i nuda 😀👍😎
 

Michal

Moderator
Skoro już o tym mówimy, czy appka Plugshare będzie najlepszym narzędziem do wyszukiwania miejsc do ładowania czy są lepsze przykłady?
Możesz sprawdzić moja aplikację ze stopki.
 
Last edited:
Top