Hue Zarri

Posiadacz elektryka
@eugtor prawdę mówiąc to w garażu możesz ładować się z gniazdka 3.6kW i w ciągu nocy uzupełni ci energię na cały kolejny dzień. Tylko wtedy wtykasz auto codziennie pod ładowanie. W takim trybie trzymałbym auto na poziomie 50-60% i tyle, ani bateria nie ucierpi ani twój portfel.
 

eugtor

Posiadacz elektryka
@eugtor prawdę mówiąc to w garażu możesz ładować się z gniazdka 3.6kW i w ciągu nocy uzupełni ci energię na cały kolejny dzień. Tylko wtedy wtykasz auto codziennie pod ładowanie. W takim trybie trzymałbym auto na poziomie 50-60% i tyle, ani bateria nie ucierpi ani twój portfel.
Na razie nie mam żadnego podłączenia elektrycznego w garażu. Na ile rozumiem sytuację, to będą mi ciągnęli kabel zasilający prosto od licznika w klatce, a więc będzie to podlączenie z mocą umowną w 11 kW
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Na razie nie mam żadnego podłączenia elektrycznego w garażu. Na ile rozumiem sytuację, to będą mi ciągnęli kabel zasilający prosto od licznika w klatce, a więc będzie to podlączenie z mocą umowną w 11 kW
Takie rozwiązanie załatwiłoby tobie całą sprawę, drugą opcją jest jakiś Lidl z darmową ładowarką albo inny sklep, byle by ugotować dwie sprawy w jednym.
Jeżdżąc wkoło komina w trybie 20-80% robisz jakieś 150-180km, przelicz sobie jak ci będzie wychodzić.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Kupić TM3 LR i ładować się raz na 1-2 tyg. na Superchargerze, do którego 15 km od domu? Co wy na to? :)

Mieszkam w bloku, więc max co mogę sobie załatwić to 11KW na parkingu podziemnym (ale na to na razie nie liczę). Generalnie mam krótkodystansowe przebiegi (20-25 km/dzień), w trasę wyjeżdżam średnio raz na miesiąc (wtedy robię 400 km maksymalnie). Dłuższe podróże (1000+ km) to 1-2 razy/rok.
A w pobliżu pracy nie masz jakiegoś słupka AC? Ja mam kilka bardzo blisko i jadąc do pracy patrzę czy któryś jest wolny, jeśli widzę że już wypadałoby się doładować i jest pusto to się podłączam. Na przerwie wychodzę odłączyć i przestawić samochód aby nie blokować ładowarki ale w opcji cebulowej można ustawić w samochodzie minimalną prędkość ładowania tak aby ładował się te 8 godzin i odłączać go po wyjściu z roboty.
 

eugtor

Posiadacz elektryka
A w pobliżu pracy nie masz jakiegoś słupka AC? Ja mam kilka bardzo blisko i jadąc do pracy patrzę czy któryś jest wolny, jeśli widzę że już wypadałoby się doładować i jest pusto to się podłączam. Na przerwie wychodzę odłączyć i przestawić samochód aby nie blokować ładowarki ale w opcji cebulowej można ustawić w samochodzie minimalną prędkość ładowania tak aby ładował się te 8 godzin i odłączać go po wyjściu z roboty.
Aż tak blisko to nie. Najbliższa stacja ładowania to Orlen (ok. 15 min na pieszo)
 

eugtor

Posiadacz elektryka
@eugtor jeśli to nie problem, to napisz jaki SuCh planujesz i skąd do niego chcesz dojechać, to łatwiej będzie Ci doradzić 👍✌️
Mieszkam w Lublinie. U nas tu ten jeden SuCh na parkingu IKEA 😁 Od domu mam < 3 km do Orlena. W pracy mam od biura do Orlena 1,5 km
 

ELuk

Pionier e-mobilności
👍
Co zrobisz to Twoja decyzja i konsekwencje.., ale..,
Tesla i generalnie EV to nowe spojrzenie na auta i nowe perspektywy..,
jak jesteś „zachowawczy” to kup Skodę octavię lub toyote corollę, tez będziesz zadowolony, ale czy szczęśliwy?…,
Z bananem na ustach?
Czasem boimy się spróbować czegoś nowego, innego,…
a potem żałujemy i zazdrościmy innym że tego skosztowali ….
Jak Cię stać na auto w tym budżecie to się nie zastanawiaj… zegar tika……. 👍
 
Top