Michal

Moderator
Ja tylko dodam, że w PL kilka razy spotkałem się z wtykiem dużej fazy (32A), który był tak naprawdę podłączony przewodami i bezpiecznikami małej fazy (16A). Ogólnie kiedyś była wola amerykanka i dużo ludzi robiło większe gniazda mimo, że nic więcej nie było do tego przystosowane. Dlatego warto sprawdzić instalację przed podłączeniem.
 

refi1234

Posiadacz elektryka
Z drugiej strony i tak większości aut nie weźmie więcej jak 11kw, /dzielone na 3. więc te 16A, nawet w dużej siłę (gniazdo) krzywdy nie zrobi

Mylisz tu watki. Chłopakowi chodzi o mozliwość wykorzystania mobilnej ładowarki z maksymalna moca 7.4 kW. Nie zrobi tego na 16A. Na 16A może pracować Wall charger ponieważ obsługuje 3 fazy i do 11 kW wystarczy mu 16A a nie 32A. Jednak mobilna obsługuje tylko jedna fazę i aby wykorzystać jej pełną moc potrzeba 32A nateżenia prądu.

Co do tego watku Michała:
Ja tylko dodam, że w PL kilka razy spotkałem się z wtykiem dużej fazy (32A), który był tak naprawdę podłączony przewodami i bezpiecznikami małej fazy (16A). Ogólnie kiedyś była wola amerykanka i dużo ludzi robiło większe gniazda mimo, że nic więcej nie było do tego przystosowane. Dlatego warto sprawdzić instalację przed podłączeniem.
w 100% sie zgadzam.

Poszedłbym nawet dalej- wiekszość siłowych gniazd dużych (32A) nie jest przystosowana do poboru 32A a tylko do 16A. U nas przez dekady traktowali to tylko jako różnej wielkości wtyczki/gniazda (małe i duże, 4 lub 5 bolcowe) nie patrząc na logikę 16/32A i wymagania potrzebne do realizacji przesyłu 32A.
Ktokolwiek podłącza mobilną ładowarke do gniazda siłowego i ustawia ja na 32A - sugeruje wpierw sprawdzić czy jest to możliwe w tej instalacji.
 

refi1234

Posiadacz elektryka
Ok.. Teraz kumam dlatego uważam, że jednak te kilka stówek warto dać za 3 fazy bo sam Leafem wywaliłem w Galerii Handlowej siłę biorąc z jednej fazy 32A niby

O właśnie ,
tak teoria wita sie z praktyką :) To najlepszy przykład.

Co do kilku stówek pewnie masz racje, ale kto będzie woził Wall connector, z dorobiona wtyczka na 3 fazy - w bagażniku.

Do domu, nie podlega to dyskusji, ale mobilny masz gratis z Teslą, jest mały i wystarczy tylko blue adapter oraz przewod na siłę, oraz gniazdo z 32A aby uzyskać 7.4/11 czyli ok. 2/3 wydajnosci Wall Connectora. Często też w ten sposób można rozwiązac problem ze wspólnotami.

Wystepujesz o zgodę na jednofazowy (drobnym druczkiem dodając ...do 32A) a nie 3-fazowy (na który nie chcą sie zgadzać lub wymaga dodatkowej dokumentacji). I masz gniazdo 230V na parkingu/garażu - które może być dla Twojej ładowarki jak Wall charger.
 

KrzyCh

Posiadacz elektryka
Panowie, jest wśród nas ktoś ogarniający bardziej elektrykę?
Bo zamówiłem Blue Adapter na 32A do ładowania Tesli MY LR z jednofazowej cegły podłączonej do przejściówki Blue Adapter + przejściówki na gniazdo siłowe. W przewodzie jest tylko jeden kabel, jedna faza.
Model Y ma ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, więc na 1 fazę przypada 3,6 kW - dobrze myślę?
Czy zatem gdy podłączę wyżej wymieniony zestaw to będę potrafił ustawić prąd o natężeniu 32A, czy ze strony samochodu będzie to technicznie niemożliwe i maksymalny prąd będzie mógł wynosić 16 Amperów, co będzie skutkowało dłuższym czasem ładowania?
W sklepie Tesli wprost jest napisane, że przy niebieskim adapterów 32A moc to 7,4kW. Tylko, że wersja 32A nie jest dostępna - rozumie, że kupiłeś gdzie indziej?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
O właśnie ,
tak teoria wita sie z praktyką :) To najlepszy przykład.

Co do kilku stówek pewnie masz racje, ale kto będzie woził Wall connector, z dorobiona wtyczka na 3 fazy - w bagażniku.

Do domu, nie podlega to dyskusji, ale mobilny masz gratis z Teslą, jest mały i wystarczy tylko blue adapter oraz przewod na siłę, oraz.....
Teslowka evse mobilna ALE 3 fazy (mam - syn) jest wielkości cegły i spoko jest mobilne stacjonarna
Nie mówię o, tej danej bo, ta da 7 kW po zmianie NEMA czyli wtyczki na kemping duży niebieski
Ja kupiłem za kilka stówek uzywke

Screenshot_20230716-161332_SamsungNotes_copy_1280x960.jpg
 
Top