Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Ikonka to ikonka - świeci się jak zawsze teraz. Tylko, że jak wyjedziesz z garażu to świeci się i samochód mniej ale hamuje a dzisiaj w ogóle nie hamował :).
Dzisiejsze doświadczenie raczej z ciekawości jak wygląda Tesla zimą -17 i na podwórku :) Jak się szybko nagrzeje itp. to najniższa temperatura w tym roku to i chęć sprawdzenia.
A ok to jeszcze inaczej. Ikonka się świeci, gdy choć trochę nawet siła rekuperacji jest osłabiona. Ale zwróć uwagę, że jak jest ten pasek liniowy gdzie na czarno w prawo pokazuje generowaną moc a na zielono w lewo siłę rekuperacji to dodatkowo ten pasek czasami jest kropkowy. To pokazuje jak bardzo jest ograniczona maksymalna moc silników lub siła rekuperacji. Pewnie dzisiaj miałeś już od połowy tej skali kropkowaną linie.

1704725043830.png
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@DużyŁoś Brak hamownaia rekuperacyjnego wynika z tego że ładowanie baterii poniżej zera stopni mocno ją niszczy, dlatego gdy bateria ma temperature ujemną(lub jest pełna) nie można do niej wtłacać energii i nie ma rekuperacji. Jak bateria osiągnie 0 stopni to rekuperacja zaczyna powracać.

Warto wiedziec ze jak podjedziemy na ładowarkę z taką zmrożona baterią to najpierw cała energia będzie sła na grzanie pakietu i dopiero gdy osiagnie on odpowiednią temperature rozpocznie się proces ładowania i będzie i prędkość ładowania bedzie rosła wraz ze wzrostem temperatury.
 

DużyŁoś

Fachowiec
A ok to jeszcze inaczej. Ikonka się świeci, gdy choć trochę nawet siła rekuperacji jest osłabiona. Ale zwróć uwagę, że jak jest ten pasek liniowy gdzie na czarno w prawo pokazuje generowaną moc a na zielono w lewo siłę rekuperacji to dodatkowo ten pasek czasami jest kropkowy. To pokazuje jak bardzo jest ograniczona maksymalna moc silników lub siła rekuperacji. Pewnie dzisiaj miałeś już od połowy tej skali kropkowaną linie.

View attachment 15433
A wiesz, że nie zwróciłem uwagi na te kropki przy pasku ... ale spokojnie jutro ma być koło -20 zerknę.
 

ciastek

Pionier e-mobilności

Michal

Moderator
U mnie niby garażowany ale garaż wolnostojący z dykty ;)
Wczoraj przy -13C, kilka bardzo krótkich przejazdów po sklepach - ustawienie klimy 19C + nawiew na tył, bo z dzieckiem + podgrzanie przed wyjazdem i początkowe wskazanie auta -6C:
  • Na podgrzanie auta do powiadomienia, że osiągnięto żądaną temperaturę WC3 pokazuje zużycie z sieci 1 kWh
  • dom - sklep 1
    • normalna rekuperacja
    • 3,8 km
    • 262 Wh/km
  • sklep 1 - sklep 2, po 30 minutach postoju
    • brak rekuperacji
    • 1,2 km
    • 450 Wh/km
  • sklep 2 - dom, po 10 minutach postoju
    • brak rekuperacji
    • 2,6 km
    • 344 Wh/km
 

poochaty

Posiadacz elektryka
U mnie niby garażowany ale garaż wolnostojący z dykty ;)
Wczoraj przy -13C, kilka bardzo krótkich przejazdów po sklepach - ustawienie klimy 19C + nawiew na tył, bo z dzieckiem + podgrzanie przed wyjazdem i początkowe wskazanie auta -6C:
  • Na podgrzanie auta do powiadomienia, że osiągnięto żądaną temperaturę WC3 pokazuje zużycie z sieci 1 kWh
  • dom - sklep 1
    • normalna rekuperacja
    • 3,8 km
    • 262 Wh/km
  • sklep 1 - sklep 2, po 30 minutach postoju
    • brak rekuperacji
    • 1,2 km
    • 450 Wh/km
  • sklep 2 - dom, po 10 minutach postoju
    • brak rekuperacji
    • 2,6 km
    • 344 Wh/km
Michał mi się zdaje, że na tak krórkich trasach wyniki są bardzo niemiarodjne. Zawsze jest ten legendarny peak startowy, który zanika po kilku(nastu) km.
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
No jasne ale jak masz auto pod chmurka i codziennie robisz 10km rano i z 15km popołudniu to okazuje się że cały przebieg to peak startowy. Temat o 3 ale podam z Xa

Dziś narazie przejchałem 6.1km i wyszło 108kWh/100 bo zuzyłem 7% od ładowania
Wczoraj zrobiłem przez cały dzień 58km zużywając 27% czyli 44kWh/100km.
A w nocy do ładowania wział 40kWh a do baterii trafiło 36kWh czyli kolejne 10% znika
 

Najnowsze dyskusje

Top