Bronek

Pionier e-mobilności
Początki uzywania autopilota - bardzo często każe mi łapać za kierownicę i do tego wymaga obiema lapami dość mocno. Ostatnio przeciągnąłem, to mi wyłączył autopilota i zabronił uruchamiać do końca podróży- jakaś nowosc, coś robię źle?
Dziwne bo wystarczy jednym palcem wywrzeć niewielki opór, kierownica sama koryguje tor i wyczuje go. Nie trzeba ruszać, bo to pewnie robisz za mocno i przeczytaj poniżej :

Ukarał Cie bo myśli ze skoro mu powierzyłeś jazdę, to dlaczego bez jego wyłączenia sie wcinasz i chcesz zmienić kierunek jazdy? "?
Podejrzewa prochy, gorzałę lub niezrównowarzenie ;-)
Trzeba najpierw wyłączyć AP a potem np zmieniać pas.
W Tesli jest to do kitu rozwiązane, że wrzucenie kierunkowskazu nie wyłącza autopilota gdy jedziemy bez FSD.

W Nissanie z jego cienkim w porównaniu do Tesli AP tak się dzieje. I to jest fajne. Wrzucasz kierunek znika AP, zmieniasz pas wyłączasz kierunkowskaz i ponownie sam łapie AP
 
Last edited:

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Jeszcze pytanie w jakim trybie masz kierownicę. Ja przy środkowym ustawieniu trzymam kierownicę jedną ręką i dłoń opartą na kolanie i daje radę. Ale przyznaję często marudzi o ruszania kółkiem. Trzeba wyczuć o tyle.
 
Last edited:

Ciechan

Fachowiec
Wziąłem Wasze rady pod uwagę i faktycznie zamiast łapać kierownice jak dureń, po prostu troszkę nią "poruszalem" 3mm. Bardzo satysfakcjonująca jazda muszę przyznać- dzięki Wam!
 

danielm

Pionier e-mobilności
Wziąłem Wasze rady pod uwagę i faktycznie zamiast łapać kierownice jak dureń, po prostu troszkę nią "poruszalem" 3mm. Bardzo satysfakcjonująca jazda muszę przyznać- dzięki Wam!
jak masz dobrze fotel ustawiony to można naturalny chwyt na kierownicy z oparciem o podłokietnik i sam ciężar ręki sprawia że auto się za bardzo nie czepia. w usa można też stosować ruch rolką zamiast kierownicą, u nas niestety unia nie pozwala
 

Michal

Moderator
Trzeba najpierw wyłączyć AP a potem np zmieniać pas.
W Tesli jest to do kitu rozwiązane, że wrzucenie kierunkowskazu nie wyłącza autopilota gdy jedziemy bez FSD.
Nie do końca prawda - jak przed zmianą pasa włączysz ciągły kierunkowskaz (lewa dźwigienka do końca), to opór AP przy zmiane pasa jest minimalny (praktycznie go nie ma) i nie musisz "wyłączać AP", bo sam się wyłączy. Przecież AP jest do jazdy na autostradzie i wiadomo, że jak włączasz kierunkowskaz, to będziesz chciał zmienić pas, więc odłączenie AP następuje przy minimalnym ruchu kierownicą - nie trzeba się siłować.
M.in. dlatego kocham to auto - tutaj jest tyle przemyślanych rozwiązań, że szok!
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tak. Tylko... zmieni pas sama jak jest ustawiony cel i jedzie w naszym FSD, a nie na samym AP

Więc mozna zostać na tempomacie bez asystenta pasa, lub wyłączyć wszystko albo "przełamać go" jak piszesz. Ale to nie jest "eleganckie" wobec Tesli. ;-)

Gdy takie numery będziesz robił z FSD, to się obrazi i wszystko wyłączy i trzeba sie zatrzymać aby powróciło.
Dodawanie gazu, w/w przełamywanie bez procedury.. tak z trzy cztery razy i Tesla się wkurza .


Niestety nie jest tak jak bym chciał i jest w Leafie, że AP na nowym pasie sam powróci, a włączenie kierunkowskazu wyłącza asystenta pasa, po czym sam się on na nowym ponownie włącza.W Tesli trzeba klikać wajhą.
 
Last edited:

gim-kg

Pionier e-mobilności
Nie do końca prawda - jak przed zmianą pasa włączysz ciągły kierunkowskaz (lewa dźwigienka do końca), to opór AP przy zmiane pasa jest minimalny (praktycznie go nie ma) i nie musisz "wyłączać AP", bo sam się wyłączy. Przecież AP jest do jazdy na autostradzie i wiadomo, że jak włączasz kierunkowskaz, to będziesz chciał zmienić pas, więc odłączenie AP następuje przy minimalnym ruchu kierownicą - nie trzeba się siłować.
M.in. dlatego kocham to auto - tutaj jest tyle przemyślanych rozwiązań, że szok!
Nie trzeba włączać ciągłego kierunkowskazu, wystarczy nacisnąć delikatnie dźwignie kierunkowskazu (tak samo jak przy włączeniu 3 mignięć) i przytrzymując ja w tej pozycji ruszyć mocniej kierownicą aby zmienić pas.
 
Top