slaveq

Pionier e-mobilności
Sam juz nie wiem, gdzies mi sie obilo o uszy ze w Krakowie wprowadzili zapis o minimalnych osobach w EV na bus pasie… ale nie jestem pwien.
W Krakowie normalnie jeżdżę buspasem, nie kojarzę przepisu o ilości pasażerów jesli taki jest to pewnie dla ICE żeby ludzie podwozili się do pracy.
 

Ciechan

Fachowiec
dzięki za odpowiedzi, fajnie, że póki co to tak działa.
choć pewnie popularyzacja tematu za czas jakiś to zmieni, bo jak połowa ludzi będzie miała elektryka to ulgi nie mają sensu ;)))
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Sam juz nie wiem, gdzies mi sie obilo o uszy ze w Krakowie wprowadzili zapis o minimalnych osobach w EV na bus pasie… ale nie jestem pwien.
W KRK niektóre busspasy są dopuszczone dla ICE pod warunkiem, że jedzie w nim Xosób+. Ale tylko niektóre.
Np. taki busspass dla wszystkich samochodów od 4 osób jest na Kamieńskiego na wysokości Bonarki.

Co do dostępności busspasów dla BEV to są one dopuszczone ustawą o elektromobilności i zgodnie z art.148a ust.2 też mogą być takie limity.
Póki co ich w Krakowie nie ma. Bo musiałby to być napis na tablilczce "dot. także BEV"


Art. 148a. [Poruszanie się pojazdów elektrycznych po buspasach]
1.
Do dnia 1 stycznia 2026 r. dopuszcza się poruszanie pojazdów elektrycznych, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, po wyznaczonych przez zarządcę drogi pasach ruchu dla autobusów.
2.
Zarządca drogi może uzależnić poruszanie się pojazdów elektrycznych po wyznaczonych pasach ruchu dla autobusów od liczby osób poruszających się tymi pojazdami.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Czyli co można czy nie można? Nie siej zamętu. Ja jeżdżę, dziś policja za mną jechała i nic nie zrobili a tutaj masz odpowiedź urzędu miasta Krakowa: http://elektromobilnosc.pl/2020/04/...kownikow-samochodow-elektrycznych-w-krakowie/

  1. W Krakowie funkcjonuje obecnie ok. 19,5 km samych pasów autobusowych. Ok. 31 km licząc z wydzielonymi torowiskami, na których dopuszczono ruch autobusów. Po buspasach mogą poruszać się autobusy kursujące na regularnych liniach, Policja, Straż miejska, TAXI, motocykle oraz Zespoły Ratownictwa Medycznego oraz samochody elektryczne (te ostatnie z Ustawy mogą się poruszać do 2025 roku o ile nie zostanie wprowadzony wymóg przez zarządcę drogi minimalnej ilości osób w pojeździe).
 

Elamigo

Nowy na Forum
Czy bardzo rażąca jest prędkość ładowania modelu 3 LG vs Panas? Faktycznie 34 min vs 20min od 10-80% na Superchsrgerach?

Czy ktos rejestrował Tesle w Krakowie przed zwolnieniem z akcyzy?
 

Ciechan

Fachowiec
Początki uzywania autopilota - bardzo często każe mi łapać za kierownicę i do tego wymaga obiema lapami dość mocno. Ostatnio przeciągnąłem, to mi wyłączył autopilota i zabronił uruchamiać do końca podróży- jakaś nowosc, coś robię źle?
 

Michal

Moderator
Początki uzywania autopilota - bardzo często każe mi łapać za kierownicę i do tego wymaga obiema lapami dość mocno. Ostatnio przeciągnąłem, to mi wyłączył autopilota i zabronił uruchamiać do końca podróży- jakaś nowosc, coś robię źle?
Prośba o poruszenie kierownicą pojawia się co 16 sekund przy jeździe z prędkościami <10kmh. Powinno wystarczyć trzymanie ręki na boku kierownicy - wywierając mała presję.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Sprawdza sie ciężarek z Alli, jest w miarę estetyczny, łatwo "zakładalny"
Ale do miasta bez AP nie polecam, ściąga lekko w prawo
Np https://pl.aliexpress.com/i/1005002117596420.html
W USA też trzeba ale co 40 sek m/w
U mnie jak pisałem raz jest pełna swoboda dlugie minuty, a drugim razem normalnie co 15 sek.
 
Top