KrzysztofFly

Moderator
Wc3 tylko pokazuje parametry i zbiera ogólna ilość energii. Samo sterowanie jest zawsze z auta.
Rozumiem, że to "wystawia" na zewnątrz. Jednak sam w sobie wie dużo więcej niż pokazuje ;).
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Rozumiem, że to "wystawia" na zewnątrz. Jednak sam w sobie wie dużo więcej niż pokazuje ;).
Ale nie może sterować procesem ładowania. To robi auto. Jedynie może ograniczać maksymalny prąd, jaki oddaje na złącze.
 

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
W złączu Type2 są dwa piny PP i CP (te dwa małe u góry), PP jest w stanie uruchomić EVSE parametrycznie (rezystancja zależna od mocy ładowarki pokładowej, banalnie prosta rzecz) a CP służy przede wszystkim dla ładowarek DC i jest tam komunikacja PWM na częstotliwości 1 kHz.
 

marmlo

Zadomawiam się
Wyskakuje mi ostatnio dziwny błąd ładowania DC. Podjechałem dziś pod kaufland, podpiąłem AC i poszedłem na zakupy. Wracam a tu na wyświetlaczu takie coś jak na zdjęciu. Jakieś 2 tygodnie temu to samo było pod Lidlem. Co ciekawe parę ładowań na SuC odbyło się bez problemu, podobnie próba na Greenway. Spotkał się ktoś z takim błędem?
Miałem ten błąd. Wymieniają wiązkę przewodów do gniazda ładowania przy naprawie. Ugaduj się na rano bo po wymianie jeszcze będą cię trzymać ze 3 czy 4 godziny aż coś tam wyschnie, jakiś klej czy silikon. Bynajmniej u mnie tak było ale do końca nie wypytywałem bo to w Berlinie robiłem. Po naprawie już się nie pojawił ten komunikat. Przy okazji zrobili coś tam jeszcze z własnej inicjatywy.
 

Attachments

  • Screenshot_20230202-103053_Tesla.jpg
    Screenshot_20230202-103053_Tesla.jpg
    291,6 KB · Liczba wyświetleń: 40

szwastom

Nowy na Forum
Po ilu minutach na Superchargerze zaczyna być naliczana opłata za pozostawienie auta na ładowarce? W Trzebownisku Supercharger stoi pod basenem – dla mnie super opcja, akurat zabiorę dzieciaki i auto naładowane. Tylko że zejdzie mi jakieś 1h15 a ładowanie nawet do 100% to 40 minut.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jeśli jest mniej niż 50% stanowisk zajętych to nie naliczają. Jeśli jest 100% to stawka jest podwójna. Opłata może naliczać się się po 5 minutach
 

daniel

Señor Meme Officer
Po ilu minutach na Superchargerze zaczyna być naliczana opłata za pozostawienie auta na ładowarce? W Trzebownisku Supercharger stoi pod basenem – dla mnie super opcja, akurat zabiorę dzieciaki i auto naładowane. Tylko że zejdzie mi jakieś 1h15 a ładowanie nawet do 100% to 40 minut.
Dość szybko. Kiedyś czekałem do 100% i było wyświetlone Kalibrowanie. Nie wiedziałem kiedy mam skończyć, a na fakturze zobaczyłem opłatę za parkowanie po naładowaniu do pełna.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
No mi w Niemczech, gdzie SuC było przy centrum handlowym naliczyli opłatę (odłączyłem ~15 minut po naładowaniu do pełna - restauracja śniadaniowa strasznie wolno obsługiwała, a potem okazało się, że nie można płacić kartą i trzeba było szukać bankomatu na obiekcie). Następnie dzień później przyszedł zwrot na kartę i opłatę za postój anulowali. :)
 

KrzysztofFly

Moderator
Ale nie może sterować procesem ładowania. To robi auto. Jedynie może ograniczać maksymalny prąd, jaki oddaje na złącze.
Ale mi nie chodziło o możliwość regulacji prądu ładowania, raczej miałem na myśli stan naładowania akumulatora. No bo jeśli WC3 potrafi z auta wyciągnąć VIN, to i pewnie coś więcej też mógłby.
 
Top