gim-kg

Pionier e-mobilności
Hej jak otworzyć manualnie tylne drzwi? W Tesli mówili że to gdzieś coś pod tylnym siedzenie
Awaryjnie powinna być jakaś klapka pod rączką do zamykania drzwi. Jak ściągałem tapicerkę drzwi to właśnie linka była przyczepiona do konstrukcji drzwi w tym miejscu. Sprawdź
 

Michal

Moderator
Spadek z 80 do 79% może być spowodowany utratą 100 Wh energii, bo jest jakiś moment przekroczenie progu 79,5%, powyżej któego pokazywane jest 80%, a poniżej, którego 79%...
Pamiętajmy też, że jak jest zimno, to jednak bateria może straci trochę dostępnej energii z powodu temperatury. Niska temperatura powoduje spadek napięcia, a spadek napięcia powoduje bezpośrednio spadek dostępnej energii.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Po kilku miesiącach użytkowania mało kto przeżywa te wahania, robi te badania/anlizy i ma zmarwienia... A bo to jest tzw frycowe u nowych posiadaczy EV.
:)
 
Last edited:

Mati87

Nowy na Forum
Cześć,

Trzy szybkie pytania:
1. Zostawiając samochód na kilka dni w garażu (domowym) - lepiej go podłączyć do prądu ( na minimalnym amperażu) by tak stał i ustawić np. na 80%, czy nie podłączać w ogóle?
2. Lepiej doładowywać pojazd co dzień do 80/90% czy rozładować do ok 30% i dopiero doładowywać?
3. Zostawiając pojazd np. na parkingu lotniskowym na dłuższy okres - jak wyłączyć wszystkie systemy? Czy wyłączyć np tylko sentry i to ogranicza zużycie energii do minimum?
Pojazd ma zwykłe baterie (nie LFP).

Dzięki,
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wg instrukcji powinno się być podłączonym ile się i kiedy się da
Wg swobody i normalności niekoniecznie
A tak w ogóle to już było o tym wielokrotnie

I niestety z każdym Q 1 2 3 4, będzie rock and roll z podobnymi pytaniami.
Ps Każdy inaczej, bo to zależy od wielu czynników. Jazdy, miejsca itp.
Ja ładuje jak mi spadnie poniżej 50-40% do np 80% lub 85%.
Czasem trzymam na 60%, Czasem daje do prawie stówy przed długą jazdą ale sporadycznie. .
Raczej rzadko trzymam podpięty cały czas.. Bo mi się nie chce.
To tylko samochód nie cera na twarzy
Sentry żre sporo ale tylko do poziomu do 20%, zależnie od ruchu obok auta. Na parkingach na długim postoju lepiej też nie budzić auta aplikacją.
 
Last edited:

Michal

Moderator
1. Zostawiając samochód na kilka dni w garażu (domowym) - lepiej go podłączyć do prądu ( na minimalnym amperażu) by tak stał i ustawić np. na 80%, czy nie podłączać w ogóle?
Tak jak pisał Bronek - lepiej podłączać ale bez przesady. W garażu pewnie i tak wyłączasz wartownika, więc pobór powinien być minimalny. Jeśli garaż nie jest blaszakiem, to temperatury też nie powinny być jakieś strasznie niskie i dogrzewanie baterii nie powinno być potrzebne.

2. Lepiej doładowywać pojazd co dzień do 80/90% czy rozładować do ok 30% i dopiero doładowywać?
Ja mam ustawione ładowanie do 70% i podłączam codziennie niezależnie ile przejeżdżam. Dane z baterii telefonów pokazują, że trochę nie ma znaczenia co wybierzesz, bo zużycie baterii i tak będzie w takim przypadku minimalne. Problematyczne są doładowania do naprawdę wysokich %

3. Zostawiając pojazd np. na parkingu lotniskowym na dłuższy okres - jak wyłączyć wszystkie systemy? Czy wyłączyć np tylko sentry i to ogranicza zużycie energii do minimum?
Pojazd ma zwykłe baterie (nie LFP).
Auto z wyłączonym wartownikiem pobiera jakieś śmieszne ilości energii, bo usypia się samo. Trzeba tylko pamiętać, że jeśli korzystasz z jakiś aplikacji zewnętrznych (TezLab, Teslafi, Teslamate, itp.), to nieraz trzeba w nich ustawić coś w stylu "deep sleep support", bo wtedy takie zewnętrzne aplikacje pozwalają autu zasnąć głęboko, bo nie odpytują go o dane co kilka sekund. U mnie w TezLab działa to tak, że aplikacja odpytuje o stan ostatni raz przy blokowaniu drzwi, a później dopiero po uruchomieniu auta, a wszystko co nastąpiło pomiędzy bierze jako zużycie "iddle" (na postuj).
Przypominam też, że odpalanie aplikacji w telefonie też powoduje wybudzenie auta.

Nie pamiętam w tej chwili ile energii pobiera auto w takim stanie uśpienia - możesz sprawdzić to sam, najlepiej ustawiając wskaźnik baterii na kilometry, zapisując sobie gdzieś (albo robiąc zdjęcie) stan naładowania, zostawiając auto na dłużej i przeliczając to na zużycie na godzinę.
 

Mati87

Nowy na Forum
Super odpowiedzi !

Teraz mam większą wiedzę na temat ładowania - myślę że to mi spokojnie wystarczy.

Póki co nie korzystam z innych aplikacji jak podstawowa z tesli - myślę że to mi wystarczy póki co.

Dzięki :)
 
Top