Taryfa dynamiczna od 24 sierpnia pozwoli obniżyć rachunki za prąd

Pyo_trek

Posiadacz elektryka
Będzie można sporo zaoszczędzić, jeśli zainwestujemy w magazyn energii, który zmagazynuje energię w momencie niskiej ceny, a wykorzystamy ją, kiedy będzie potrzebna.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Będzie można sporo zaoszczędzić, jeśli zainwestujemy w magazyn energii, który zmagazynuje energię w momencie niskiej ceny, a wykorzystamy ją, kiedy będzie potrzebna.
Przecież mamy taki.
Samochód elektryczny.

A informacje że da się zaoszczędzić to skąd, podali cenniki?
 

Pyo_trek

Posiadacz elektryka
Tylko trzeba ładować pomiędzy godz. 10 a 15, prawie za darmo:
1723992744815.png
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Z tego co znalazłem przesył rozliczany jest według obowiązującej taryfy czyli odpowiednio G11 czy inne. W cenach ujemnych koszt całkowity to koszt przesyłu.
 

Pyo_trek

Posiadacz elektryka
W Tauronie będzie można zmienić taryfę na dynamiczną (zmieniam z G12) pod warunkiem posiadania licznika zdalnego odczytu. Ceny mogą zmieniać się co godzinę, pół godziny lub nawet co kwadrans, w zależności od zapotrzebowania na energię oraz jej podaż. W okresach wysokiego zapotrzebowania na energię i niskiej produkcji ze źródeł odnawialnych ceny są wyższe, natomiast w okresach niskiego zapotrzebowania i wysokiej generacji energii z OZE, ceny są niższe, a nawet mogą być ujemne.
 

KrissTMY

Posiadacz elektryka
Z tego co znalazłem przesył rozliczany jest według obowiązującej taryfy czyli odpowiednio G11 czy inne. W cenach ujemnych koszt całkowity to koszt przesyłu.
Na podchodzę ostrożnie do tych taryf dynamicznych. Na razie to mi wychodzi ok 2000 zł za prąd do auta rocznie, co pewnie przy kombinacji ładowaniem w dzień może da oszczędności 1000 zł. Równie dobrze będzie drożej dla innych urządzeń i będzie po oszczędnościach.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Czyli mozesz placic 30gr za sam przesyl albo 5zl w szczycie ?
Z tego co zrozumiałem to nie, jak masz w G11 przesył za 40-50gr brutto to tyle Cię kosztuje kWh, jeśli mamy ceny ujemne prądu a ty jesteś na taryfach dynamicznych. Ale to internetowe źródło więc może ktoś sobie to wymyślił.
 

dixiluk

Fachowiec
Trzeba pamiętać że zima ten wykres będzie zupełnie inaczej wyglądał. Bez magazynu bardzo duże ryzyko że np. kilka sytuacji z wysoką ceną zrównoważy oszczędności. Z magazynem super sprawa. Ja mam nadzieję na większy rozwój V2G bo baterii to nie obciąży znacząco a byłyby dodatkowe oszczędności z EV.
 
Top