Taryfa G12 i G12w

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka
Fajnie mieć taką zdyscyplinowaną rodzinę. U mnie mówię, że pralka, suszarka, czy zmywarka jak jest słońce, to zawsze - "racja, następnym razem będę pamiętać". I tak od pięciu lat😅
 

STMS

Pionier e-mobilności
Ja nic rodzinie nie nakazuje
pranie robimy kiedy trzeba itp itd
ale grzejemy gazem a nie pompa ciepła

jak się cena prądu ustabilizuje poniżej 1 zł w strefie pozaszczytowej to zastanowię się nad pompą ciepła

czyli poza samochodem reszta to drobiazgi gdzie więcej czasu poświęcę na myślenie o tym kiedy włączać niż zaoszczędzę na rachunku
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dokładnie tak jest, dlatego ja ciągle piszę o kosztach ładowania auta. Jedno ładowanie to ok 50 prań.
O to chodzi , że gdy olejemy fotowoltaike, to chyba i tak lepiej tankować taniej. Nikt nie szuka stacji dla 2 litrow benzyny do kosiarki ale dla 50l do auta warto pojechać 2 km dalej bo to już jest paczka dropsów a po miesiącu czekolada.
Dlatego G12 coś tam.
Nawet syn w hali garażowej ma G12w a w mieszkaniu G11.
Gaz miałem w rezerwie rok i albo rybka albo pipka . Ta "rybka" to ok 300zl kosztów stalych rocznie , a "pipka" per saldo rocznie , grzeje za darmo ze słońca.
Więc.... Zawsze moge podpiąć butle LPG lub ponownie podpisać umowę?
 

nabrU

Moderator
Nie wnikając czy jest czy nie ma fotowoltaiki , to auto bierze na raz kilka do kilkadziesiąt kWh.
Więc jeśli mamy kupować prąd to tanio . A tanio jest w tanim prądzie w tanich strefach .
Nic tak nie żre prądu jak samochod elektryczny ładowany w domu . Do tego jak dołączymy pranie, suszenie czy pieczenie itp to zyskujemy na taryfach strefowych .
U mnie stosunek zużycia jest 80% do 20% tani/drogi prąd. Nawet bez paneli w takiej relacji warto mieć jakieś G12 ?
100% zgody @Bronek.

Poniżej przykład sprzed paru lat z poprzedniego domu, gdzie mieliśmy tylko 2 panele na dachu :LOL:, bo tak wykombinował deweloper (pewnie aby wziąć jakiś 'zielony' grant), więc można powiedzieć, że PV brak. Taryfa podobna do G12 bo pozaszczyt był między 20:30 a 01:30 czyli 5h po 5,50 pensa (szczyt za 15,50 pensa - ceny już z VAT). Dało się ogarnąć nasze dwa EV - licząc, że na 100km idzie te 15kWh to koszt tych 100km (w przeliczeniu) to niewiele ponad 4zł (y) Klucz to 3-krotna różnica ceny między szczytem, a poza szczytem i ładowanie EV w taniej taryfie (jakieś 75% zużycia w taniej).

Screenshot 2024-08-17 140707.png
 
Last edited:

KrissTMY

Posiadacz elektryka
Ale jeśli robisz jedno ładowanie na tydzień , a pralka, suszarka, zmywarka raz dziennie albo i więcej to już nie wychodzą takie drobne.
No to jasne. Nic nie ma za darmo. Każdy kto umie liczyć wie co dla niego najlepsze.
Samo przejście z auta spalinowego na elektryka to zysk na paliwie dla mnie rocznie 10 tys zł.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
PS. nie wiem czemu ktoś z Elektrykiem, trzyma się G11?
Odpowiedź już w tym wątku padła - jeśli ma się PV (na netbilingu) pokrywające zapotrzebowanie, to tak jest taniej, bo stałe opłaty niższe.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Odpowiedź już w tym wątku padła - jeśli ma się PV (na netbilingu) pokrywające zapotrzebowanie, to tak jest taniej, bo stałe opłaty niższe.
OK . To trzeba mieć chyba sporo paneli aby spełnić taki warunek .?
Empirycznie jak np u mnie lub tp .jeżeli PC używa rocznie 5 -6 MWh ;
samochód 4 MWh , a dochodzi jeszcze wiele zużycie domowego to tez kilka MWh
Czy to bylo symulowane czy na oko? Akurat mnie to nie dotyczy wiec nie analizowałem

Ad auto a oszczędności , to dla wielu samochód to nie tylko narzędzie a także rozrywka .Mecz tez nożna oglądać na 20stu calach TV a ludzie kupują 80
 
Top