Tauron - taryfa pod ładowanie elektryka

luki

Pionier e-mobilności
A Tauron nie ma jakiegoś elicznika, żebyś mógł podejrzeć/ściągnąć raport z godzinowego zużycia?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
A Tauron nie ma jakiegoś elicznika, żebyś mógł podejrzeć/ściągnąć raport z godzinowego zużycia?
Jest wchodzisz na stronę tauron dystrybucja i zgłaszasz że chcesz mieć dostęp dodanych, po paru dniach uruchamiają.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
a do tego nie jest potrzebny inteligentny licznik?

P.S. Złożyłem wniosek na G12W :)
Ja będąc na G11 bez PV, bez EV, użyłem OneMeter (przyczepiany na magnes do portu optycznego licznika) i na podstawie danych byłem w stanie oszacować, że G12W jest dla mnie lepsza nawet bez EV. Z EV i PV tylko lepiej. (PV na starych zasadach)
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
a do tego nie jest potrzebny inteligentny licznik?

P.S. Złożyłem wniosek na G12W :)
Założyłem że masz taki licznik, jeśli nie to trzeba rzeźbić u siebie w skrzynce, np wstawiając jakiś podlicznik który po wifi/kablu wyśle dane do aplikacji lub HA
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Założyłem że masz taki licznik, jeśli nie to trzeba rzeźbić u siebie w skrzynce, np wstawiając jakiś podlicznik który po wifi/kablu wyśle dane do aplikacji lub HA
Jak by co to ja ten OneMeter mogę pożyczyć.
Działał mi na liczniku przed PV, na obecnym nie działa bo Tauron zablokował funkcjonalność.
 

less

Posiadacz elektryka
Ja jestem zadowolony z g12w. Wg licznika mam tylko 18 % energii pobranej w droższej taryfie. Okres od 27.01 tego roku. Dodam że EV jeżdże mało bo mam 7 kkm tylko zrobione w tym okresie
 

luki

Pionier e-mobilności
Trochę tak jest, że jak się kupuje auto i ładuje je w domu, to można przyjąć, że jest to najbardziej prądożerne urządzenie. Jeżeli ktoś ma pompę ciepła to jest to też duży konkurent do auta. Ładując auto w drugiej strefie "prawie zawsze powinno" wyjść taniej. Jeżeli jeszcze można ustawić pompę ciepła, żeby wybierała priorytet 2 taryfy (nie wiem czy tak się da), to taryfy G12... są bardzo sensowne. Oczywiście jak zawsze - wszystko zależy od konkretnego przypadku, bo jak od wszystkiego są wyjątki.
 

Michal

Moderator
Dla auta można zakładać mniej więcej zużycie: 200 Wh / km i dużo się człowiek nie pomyli, co przy przebiegu np. 10 000 km, daje 2MWh. Większy przebieg, większe zużycie.
Oczywiście część przebiegu naładujecie z Superchargerów, ale zużycie też raczej jest odrobine większe, więc to powinno się wyrównać. Poza tym to jest takie liczenie na chusteczce ;)
 
Top