A tymczasem BYD nie zwalnia i jak co miesiąc bije kolejne rekordy sprzedaży.
W styczniu firma sprzedała
300 tysięcy aut. Niby mniej niż w grudniu (500 tys.), ale to nadal o 50% więcej niż w styczniu 2024 (200 tys.). A trzeba pamiętać, że początek roku w Chinach – głównym rynku BYD – zawsze jest najsłabszy. To także był najlepszy styczeń w historii firmy.
Plan na 2025?
Pięć milionów aut.
I jeśli BYD utrzyma obecne tempo, to ten cel jest całkiem realny.
Szczegóły styczniowej sprzedaży:
PHEV: 171 tys. +78%
BEV: 125 tys. +20%
Ciężarówki i dostawcze: 4 tys. +763%
W Europie także więcej sprzedaje samochodów PHEV niż BEV w stosunku 10 PHEV na 8 BEV.
Eksport też idzie jak burza. 66 tys. aut wysłanych za granicę w styczniu 2025 (+84% ), co oznacza, że już co piąte sprzedane BYD wyjeżdża poza Chiny.
BYD celuje w TOP 3 największych producentów aut na świecie.
W 2025 będzie trudno – pięć milionów sprzedanych aut dałoby im dopiero 7. miejsce, za Toyotą, VW, Hyundai-Kią, Renault-Nissanem, Stellantisem i GM. Ale jeśli ta ekspansja się utrzyma, to w 2026-2027 awans do ścisłej czołówki jest całkiem możliwy.
Pod warunkiem, że BYD nie zwolni. Ale na to się nie zanosi.
