Tesla app 4.25 - wall connector!!1

DużyŁoś

Fachowiec
Panowie ale nie wszytko na raz, Wiadomo ze nie wywieszę WC3 za płot i ładujcie się - tego samego nie robi hotel. To jest tylko dla pewniej zamkniętej grupy - nawet jeżeli chodzi o klientów hotelów. Pytanie brzmi co mówią przepisy o pobieraniu kasiorki za przekazany prąd. I następne - jakie są w ogóle ładowarki w prawie u nas? Publiczne i prywatne ? i kto kiedy może z nich korzystać?
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Dla tych co nie mogli zobaczyć WC3 w apce Tesli na iOS (pomimo wersji 4.25): właśnie weszła wersja 4.25.1 na iOS i WC jest i można dodać 😀
 

vista-LASH-resident

Posiadacz elektryka
Jeden porządny pozew o odszkodowanie i zaczną je zdejmować szybciej niż będą zakładać. Przepisy są jakie są - między innymi publiczny punkt ładowania MUSI być zabezpieczony wyłącznikiem różnicowo-prądowym typu B którego WC3 nie ma. Można go dołożyć ale przemysłowy B to koszt kilku tysięcy PLN za sztukę a to tylko jeden z elementów układanki. Po prostu WC3 jest sprzętem standardu domowego a nie przemysłowego i żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.
WC3 ma w sobie RCD typu DC, więc zostaje kwestia RCD typu A na poziomie obwodu.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Czy to oznacza, że te gniazda Schuko 3kW które są określone jako minimum w ustawie dot. punktów ładowania na parkingach z 20 lub więcej miejsc postojowych nie spełniają wymogu publicznych punktów ładowania?

Jest to o tyle nurtujące pytanie bo już widziałem pierwszy duży market który wymalował i oznakował dziesiątki miejsc do ładowania EV (Carrefour Zakopianka w Krakowie) i nie za bardzo widzę tam opcji wciśnięcia nic większego niż zwykłe gniazdko Schuko.
Obwód gniazda możesz zabezpieczyć zgodnie z normą aby spełniał wymagania ale to też kosztuje parę złotych. Plus jest taki że np. jedno RCD może zabezpieczyć 7x więcej gniazd 3kW niż wallboxów 22kW.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Obwód gniazda możesz zabezpieczyć zgodnie z normą aby spełniał wymagania ale to też kosztuje parę złotych. Plus jest taki że np. jedno RCD może zabezpieczyć 7x więcej gniazd 3kW niż wallboxów 22kW.
Dlaczego w takim razie dla ładowarki AC wymagany jest RCD typu B, skoro nie mamy do czynienia z prądem ładowania DC?

Wg GPT-4 do stacji ładowania AC zaleca się stosować typ A z czułością DC 6 mA:
"Dla stacji ładowania AC, szczególnie tych używanych do ładowania pojazdów elektrycznych (EV), często zaleca się **RCD typu A** z czułością na prąd stały 6 mA (czasami nazywane Typem A+ lub Typem A EV). Jest tak, ponieważ stacje ładowania AC, mimo że głównie mają do czynienia z prądem przemiennym, mogą wytwarzać pewną ilość prądu stałego, zwłaszcza gdy są podłączone do pojazdów elektrycznych.

Tradycyjne RCD typu A są zaprojektowane do wykrywania przemiennych prądów resztkowych i pulsujących prądów stałych, ale mogą nie wykryć wszystkich prądów stałych związanych z ładowaniem EV. Ulepszone RCD typu A z czułością na prąd stały 6 mA są specjalnie zaprojektowane do obsługi prądów upływowych DC, które mogą wystąpić w scenariuszach ładowania EV."

Dokładnie taki RCD jest w specyfikacji Wall Connector 3:
"Residual Current Detection Integrated (Type A + DC 6 mA)"
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Wg GPT-4 do stacji ładowania AC zaleca się stosować typ A z czułością DC 6 mA:
ChatGPT ma dość wysoko ustawioną temperaturę odpowiedzi. To parametr generatora decydujący o tym czy ma ściemniać i odpowiadać na siłę nawet jeśli w modelu nie ma jednoznacznej wiedzy. Zwróć uwagę na to jak rzadko od ChatGPT dostaniesz odpowiedź „nie wiem”.

Można zrobić czata na tym samym modelu GPT (komercyjnym) i ustawić temperaturę na 0 i wtedy na Twoje pytanie być może odpowiedź byłaby ”nie wiem”, ale w ChatGPT musi być zabawnie, by ludzie z niego korzystali.

Byłbym ostrożny z takimi pytaniami do ChatGPT - a raczej z wnioskami z odpowiedzi 😉.
 

Tuti

Zadomawiam się
Zgadza się. Teslę można harmonogramować z poziomu aplikacji ........
Co robię nie tak, że z poziomu aplikacji Tesli, jak ustawię w "zaplanuj" czas końca ładowania poza godzinami szczytu na 6:00, to i tak mi nie przerywa ładowania o godzinie 6:00, tylko ładuje do czasu osiągnięcia limitu ładowania lub przerwania ładowania ręcznie?
 

daniel

Señor Meme Officer
Co robię nie tak, że z poziomu aplikacji Tesli, jak ustawię w "zaplanuj" czas końca ładowania poza godzinami szczytu na 6:00, to i tak mi nie przerywa ładowania o godzinie 6:00, tylko ładuje do czasu osiągnięcia limitu ładowania lub przerwania ładowania ręcznie?
W aplikacji jest albo Zaplanuj albo Czekaj na godzinę. Nie można zrobić naraz. Może z nową opcją harmonogramu w Wall Connectorze zrobi się to możliwe?
 
Top