Tesla kamery vs lidar - test

umcus

Pionier e-mobilności
Ciekawe jak ten filmik wygląda w normalnej prędkości. Pod koniec widać dobrze kilka zniecierpliwionych samochodów i szybszych skuterów.

Jazda po Chinach jest bardzo specyficzna. Przepisy sobie a kierowcy samochodów, skuterów i piesi sobie. Jednak razem jakoś to wszystko „płynie”. Trochę jak na nartach, martwisz się głównie o tych przed sobą. Lusterka są tam głównie dla ozdoby samochodu bo „nikt” z nich nie korzysta.

Imponujące jest to że system ogarnia ten chaos. Natomiast jeżeli robi to w irytująco wolnym tempie, spowalniając płynność tego ruchu, to jeszcze długa droga żeby taki system zastąpił kierowcę.

Mieszkałem z rodziną w Chinach przez kilka lat. To był moment w którym powoli tam zaczynał się bum na samochody elektryczne a Tesla właśnie otworzyła Giga Szanghaj. To wtedy zacząłem się przyglądać Tesli i dumać nad jej zakupem. Wtedy też zainteresowałem się FSD i powiedziałem sobie że zaufam jemu i podobnym systemom jeżeli dorównają normalnemu kierowcy właśnie na drogach w Chinach. Dalej to podtrzymuję. Filmiki spływające z Chin są optymistyczne, jednak to ewidentnie dopiero początki i do pełnej autonomii jeszcze daleka droga.

Czekam na podobne filmiki w deszczu, nocy i w godzinach szczytu ;)
Innymi słowy, skoro w Chinach sobie radzi, to u nas powinna być bajka. Z tym jednym zastrzeżeniem, że reszta nadpobudliwych uczestników ruchu drogowego będzie chciała zlinczować kierowcę za jazdę zgodnie z przepisami ;)
 

nabrU

Moderator
A to jest w ogóle ciekawy aspekt jakiejkolwiek autonomicznej jazdy, bo się może okazać, że zniwelują się różnice między np. 'zapierdalaczami' i 'kapelusznikami', ale także style jazdy między krajami / społecznościami.
 

nabrU

Moderator
Taa, 'Stop Cham' i inne takie powinni lobbować przeciw FSD :p
 

matros

Fachowiec
trzeba przyjąć iż ten system nie będzie dzialac tak jak teraz nie działa nawet aktywny tempomat gdy warunki pogodowe będą złe.

Czekam dnia kiedy zwykły aktywny tempomat będzie działał w tym samochodzie nawet w dobrych warunkach pogodowych, bez fantomowych hamowań czy ograniczającego prędkość "curve assist" na prostej drodze.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Czekam dnia kiedy zwykły aktywny tempomat będzie działał w tym samochodzie nawet w dobrych warunkach pogodowych, bez fantomowych hamowań czy ograniczającego prędkość "curve assist" na prostej drodze.
Lepiej dziala jak wyłączymy te wszystkoe asysty w menu.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Innymi słowy, skoro w Chinach sobie radzi, to u nas powinna być bajka. Z tym jednym zastrzeżeniem, że reszta nadpobudliwych uczestników ruchu drogowego będzie chciała zlinczować kierowcę za jazdę zgodnie z przepisami ;)

FSD ma trzy tryby: wolny, normalny i pośpieszny
Na filmach z USA widać, że ludzie zazwyczaj na pośpiesznym jeżdżą - jak nie da się grzecznie zmienić pasa, to zmieni niezbyt grzecznie, zazwyczaj trochę przekracza prędkość.

Na znaku stop FSD zwalniało zupełnie jak ludzie, ale po zastrzeżeniach NHTSA teraz zawsze się zatrzymuje na co najmniej pół sekundy
 

Ratt

Posiadacz elektryka
A to jest w ogóle ciekawy aspekt jakiejkolwiek autonomicznej jazdy, bo się może okazać, że zniwelują się różnice między np. 'zapierdalaczami' i 'kapelusznikami', ale także style jazdy między krajami / społecznościami.
Docelowo tak będzie jak wejdą w życie przepisy dotyczące bezposredniej komunikacji pomiędzy otaczającymi pojazdami.
 

nabrU

Moderator
Top