raph

Zadomawiam się
Problemem nie jest metoda prowadzenia ewidencji a faktyczne potwierdzenie, iż każda trasa została zrealizowana dla celów DG
Problemem jest treść ustawy o VAT:
"Sposób wykorzystywania tych pojazdów przez podatnika, zwłaszcza określony w ustalonych przez niego zasadach ich
używania, dodatkowo potwierdzony prowadzoną przez podatnika dla tych pojazdów ewidencją przebiegu pojazdu, wyklucza ich użycie do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą "

Czyli musisz wykluczyć użycie prywatne, co jest fizycznie nie wykonalne, lub łatwe do "złamania". Dlatego najlepiej postarać się o interpretację indywidualną i mieć podkładkę.

Fajny raport można już zrobić przy użyciu darmowego softu Teslamate. Nie trzeba żadnego dodatkowego nadajnika GPS.
Wystarczy zainstalować serwer i podłączyć Teslę do monitorowania.

Mając JDG oraz parkowanie w miejscu zamieszkania już robi się podejrzane i US może to zakwestionować.
 

anzo

Zadomawiam się
^^^ to na podatniku ciąży ciężar udowodnienia przed organem swoich racji. Wiec w przypadku każdej trasy trzeba być gotowym na wytłumaczenie w jaki sposób związana była z prowadzoną działalnością - odpowiedzią nie pamiętam nie zamkniemy sprawy a sobie co najwyżej zaszkodzimy. Inna sprawa to detekcja i prawdopodobieństwo kontroli ale to już inna para kaloszy.
 

Nemiroff

Zadomawiam się
Osobiście czuję się jak ofiara próby oszustwa. Tydzień temu w sobotę wieczorem dostałem mejla z info, że został mi przydzielony VIN i mam niezwłocznie wpłacić pieniądze na konto. W ten sam weekend Trzech Króli pojawiły się doniesienia z Chin o obniżeniu cen i o protestach rozjuszonych klientów, którzy odebrali samochód chwilę wcześniej i stracili na tym kilkanaście tysięcy rimnibi. W środku tego tygodnia na stronie Tesli pojawił się nowy cennik. Wczoraj dostałem oficjalnego mejla o nowym cenniku. Gdybym wpłacił pieniądze na początku tygodnia, straciłbym kilkanaście tysięcy. Jestem przekonany, że Tesla wiedziała wysyłając do mnie wiadomość o planowanych obniżkach. Bardzo delikatnie można nazwać takie działania mało etycznymi businessowo. Ja się z Tesli wyleczyłem.
 

damsas-40

Zadomawiam się
Miałem zamówiona TM3P. Zrezygnowałem z odbioru w IVQ’22. Termin dostawy wtedy zniknął. Po obniżce cen zmieniłem na podstawową TM3 żeby załapać się na dofinansowanie. Niestety nadal żaden termin dostawy nie pojawił się. Pisałem maila do Tesli, ale niestety brak odzewu. Myślicie, że jest szansa na dostawę w bieżącym kwartale?
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Miałem zamówiona TM3P. Zrezygnowałem z odbioru w IVQ’22. Termin dostawy wtedy zniknął. Po obniżce cen zmieniłem na podstawową TM3 żeby załapać się na dofinansowanie. Niestety nadal żaden termin dostawy nie pojawił się. Pisałem maila do Tesli, ale niestety brak odzewu. Myślicie, że jest szansa na dostawę w bieżącym kwartale?
Tak bo takie widełki też miałeś zamawiając TM3 RDW.

Ja zrezygnowałem w IVQ'22 - nie zmieniłem konfiguracji i niestety nadal czekam na kolejny VIN... :(
 

damsas-40

Zadomawiam się
Tak bo takie widełki też miałeś zamawiając TM3 RDW.

Ja zrezygnowałem w IVQ'22 - nie zmieniłem konfiguracji i niestety nadal czekam na kolejny VIN... :(
Ciekawe kiedy się cokolwiek pojawi w temacie dostawy. Jak tak potrwa to dłużej to znowu zmienię konfigurację ze zdrowo rozsądkowej na wymarzoną. Tylko szkoda by było nie dostać dofinansowania skoro teraz się łapie. Chciałbym już nie mieć wyjścia i nie zastanawiać się na wersją. Może masz rację, skoro zamawiając teraz RWD jest termin do marca to może coś z tego będzie. Chyba, że po rezygnacji z dostawy w IVQ (podałem wtedy pożądany termin IIQ’23) wypadłem gdzieś poza jakikolwiek widełki…
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Ciekawe kiedy się cokolwiek pojawi w temacie dostawy. Jak tak potrwa to dłużej to znowu zmienię konfigurację ze zdrowo rozsądkowej na wymarzoną. Tylko szkoda by było nie dostać dofinansowania skoro teraz się łapie. Chciałbym już nie mieć wyjścia i nie zastanawiać się na wersją. Może masz rację, skoro zamawiając teraz RWD jest termin do marca to może coś z tego będzie. Chyba, że po rezygnacji z dostawy w IVQ (podałem wtedy pożądany termin IIQ’23) wypadłem gdzieś poza jakikolwiek widełki…
Jak podałeś taki termin to warto się skontaktować z Teslą. Ząbki takie informacje sobie zapisują u siebie w systemie. Ja mam zamówienie z końca maja i świadomie z terminem Q12023 ale potrafili skontaktować się ze mną jeszcze w Q3 2022 czy przypadkiem nie chce odebrać teraz swojej konfiguracji. Powiedziałem im, że spokojnie chce poczekać na nowy rok i jak byłem na jazdach testowych to faktycznie mialem w systemie wpisane ''gotowość od 1 stycznia"
 
Top