Dzisiaj wyważałem Bridgestone Blizzak 6 245/50R19 105 W XL przeznaczone do Tesla S Plaid.
Drżenie?
Jestem pewien, że na pewno by tak było, gdybym nie wyważał na wyważarce z testem drogowym, a na zwykłej i je założył.
Wróciłem na starych kołach, a jedna opona poszła do reklamacji.
Opony dały się wyważyć idealnie. Wydawać by się mogło, że wystarczy założyć do samochodu i będzie dobrze.
Niestety test pod dociążeniem 650kg (specjalny wałek na wyważarce) pokazał, że podczas toczenia na koła działa siła odpowiednio 25, 30, 70 i 165 Niutonów. Spowodowane jest to kształtem opony, który im więcej odbiega od idealnego koła, tym gorzej. Bicie tej ostatniej było widoczne gołym okiem na wyważarce.
2 pierwsze wyniki są dobre, 70N w miarę, a 165N jest wynikiem niedopuszczalnym.
To koło mimo wyważenia do grama zawsze powodowałoby bicie i drżenie.
Myślę, opisany problem może być w większości przyczyną drżenia, na które szukacie sposobu.
Po dzisiejszym zapoznaniu się z wyważarką z testem drogowym wiem na pewno, że będę tam wracał. Na pewno przy kłopotach z drżeniem, albo po zakupie nowych opon.
Edit: Te Niutony to siła, która ze względu na nieidealny okrąg opony działa na nasze koło podczas jazdy.
10N, to siła ok. 1 kg.