[Tesla Model 3 HL LR] Drgania kierownicy przy ok. 120 km/h - czyżby masowy problem?

pompon

Posiadacz elektryka
Gdzieś w necie czytałem napewno nie na polskim forum że za drgania odpowiedzialne są pianki w oponach ponoć po ich usunięciu problem drgań znika
Tak, ale pianki mają Micheliny, nie Bridgestone
 

eimi

Pionier e-mobilności
Pianka może być odpowiedzialna za drgania tylko jak złapie wodę, co łatwo sprawdzić przy zdjętej oponie
 

Wezu72

Zadomawiam się
Pianka może być odpowiedzialna za drgania tylko jak złapie wodę, co łatwo sprawdzić przy zdjętej oponie
No nie do końca bo może się odkształcić lub częściowo odkleić lub nawet może być luźny kawałek a wtedy koło przestaje być wyważone
 

eimi

Pionier e-mobilności
No nie do końca bo może się odkształcić lub częściowo odkleić lub nawet może być luźny kawałek a wtedy koło przestaje być wyważone
Zgadza się, ale to też łatwo wyłapać.

A wodę w piance już nie tak łatwo wyłapać. Optycznie wygląda okej. Koło się wyważy okej, ale po pewnym czasie znów jest niewyważone (bo woda w piance się przemieszcza).
 

zlp

Pionier e-mobilności
Dzisiaj wyważałem Bridgestone Blizzak 6 245/50R19 105 W XL przeznaczone do Tesla S Plaid.
Drżenie?
Jestem pewien, że na pewno by tak było, gdybym nie wyważał na wyważarce z testem drogowym, a na zwykłej i je założył.
Wróciłem na starych kołach, a jedna opona poszła do reklamacji.
Opony dały się wyważyć idealnie. Wydawać by się mogło, że wystarczy założyć do samochodu i będzie dobrze.
Niestety test pod dociążeniem 650kg (specjalny wałek na wyważarce) pokazał, że podczas toczenia na koła działa siła odpowiednio 25, 30, 70 i 165 Niutonów. Spowodowane jest to kształtem opony, który im więcej odbiega od idealnego koła, tym gorzej. Bicie tej ostatniej było widoczne gołym okiem na wyważarce.
2 pierwsze wyniki są dobre, 70N w miarę, a 165N jest wynikiem niedopuszczalnym.
To koło mimo wyważenia do grama zawsze powodowałoby bicie i drżenie.
Myślę, opisany problem może być w większości przyczyną drżenia, na które szukacie sposobu.
Po dzisiejszym zapoznaniu się z wyważarką z testem drogowym wiem na pewno, że będę tam wracał. Na pewno przy kłopotach z drżeniem, albo po zakupie nowych opon.

Edit: Te Niutony to siła, która ze względu na nieidealny okrąg opony działa na nasze koło podczas jazdy.
10N, to siła ok. 1 kg.
 
Last edited:

zlp

Pionier e-mobilności
Ciąg dalszy tej historii:
Wczoraj wieczorem zgłosiłem reklamację tej najgorszej opony, opisałem problem, załączyłem wydruk z wyważarki.
Dzisiejsza odpowiedź z Oponeo:
"Szanowny Kliencie, Informujemy, ze towar w dniu jutrzejszym zostanie podmieniony. Prosimy o wydanie opony kurierowi. Przepraszamy za komplikacje."
 

zlp

Pionier e-mobilności
Tak, właśnie wróciłem z serwisu. Wymieniona opona jest dużo lepsza, po założeniu ma 60N bicia osiowego (chyba tak to się nazywa), a nie 165N jak ta reklamowana.
Za wyważanie trochę zapłaciłem, bo 300zł. Jednak dzięki temu nie muszę przez kolejnych kilkadziesiąt tysięcy kilometrów się bujać z felerną oponą. W tych 300zł było również powtórne zakładanie opony na 2 felgach. Ściągnięcie i obrócenie opony względem felgi. Wyważarka z testem drogowym skanuje felgę i wskazuje o ile obrócić oponę na feldze i jaki powinien być tego efekt. Na 19 calowych oponach największy ciężarek to 35g, a są po 10 i 15g.
No i zaskoczył mnie serwis Oponeo, mając wydruk z wyważarki bez dyskusji wymienił mi oponę. Kurier kiedy zabierał starą, od razu przywiózł nową oponę.
Niestety nie założyłem kół na samochód. Dałem ciała, zamawiając dla zimówek węższe felgi. S Plaid ma chyba większe zaciski z tyłu i są "na styk". Muszę zamówić 5mm dystanse. Trochę lipa.
 
Top