[Tesla Model 3 HL LR] Drgania kierownicy przy ok. 120 km/h - czyżby masowy problem?

jarqu

Posiadacz elektryka
Czy poradziłeś sobie z drżeniem ?
zaczepił wszystkich i zapadł się pod ziemię. Z tego co wiem w tym temacie za dużo się nie wyjaśniło wciąż więcej pytań niż odpowiedzi. Fakt jest taki że dobre wyważenie pomaga ale nie eliminuje zazwyczaj problemu na 100%
 

MR2

Nowy na Forum
Nie mam co prawda jeszcze Tesli, ale mam auto spalinowe, które potrafi na tych samych kołach i oponach jednego dnia lekko wibrować na tej samej drodze a innego wcale. Zawieszenie jest w 100% sprawne. Z tego co zauważyłem, to wielki wpływ ma temperatura i nawierzchnia na jakiej auto stoi dłuższy czas. W jednej lokalizacji stoi kilka godzin w słońcu na takich betonowych kratkach - i w zasadzie praktycznie zawsze po takim parkowaniu czuję lekkie wibracje w kierownicy przez jakiś czas. W mojej opinii winne są flat spoty, a niektóre opony są bardziej podatne na ich łapanie. Jeździłem testową HL w Poznaniu i nie czułem kompletnie nic niepokojącego w kierownicy. Ale to auto jest prawie cały czas w ruchu (wg informacji z firmy obok której HL parkuje), więc flat spoty nie mają czasu zaistnieć, albo jesli już zaistnieją, to są szybko rozjeżdżane. Tym bardziej, że testujący mocno obciążają to auto i opony solidnie pracują. Zobaczymy jak będzie w performance - mam nadzieję, że już za kilka dni :)
Cześć, TomRS jak po odbiorze masz te słynne wibracje czy nie? U mnie są od wyjazdu z Ząbek. Przejechałem tym Performancem przez 2 tygodnie od odbioru 3,5 tys km i nie mogę tego zaakceptować. Im szybciej jadę tym mocniej wibruje kierownica i cała buda. Masakra 🤦‍♂️
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Cześć, TomRS jak po odbiorze masz te słynne wibracje czy nie? U mnie są od wyjazdu z Ząbek. Przejechałem tym Performancem przez 2 tygodnie od odbioru 3,5 tys km i nie mogę tego zaakceptować. Im szybciej jadę tym mocniej wibruje kierownica i cała buda. Masakra 🤦‍♂️
U mnie hałas głównie i wibracje ale już dosyć słabe po 6 tys przebiegu. Zareklamowałem, przyznali mi nowe opony i czekam aż dostaną poprawioną partię. Ty odbierałeś auto na koniec 3 kwartału ? Bo tu już ponoć problemu nie ma - tak przynajmniej piszą Niemcy na swoim forum. Co ci mogę poradzić - reklamuj, oni mają wyważarkę z testem drogowym w Ząbkach, więc mogą dokładnie zlokalizować problem, czy to tylko wyważenie złe, czy bicie promieniowe opony. Czasem da się to poprawić obracając oponę na feldze, u mnie się nie dało. A jak Ci zależy na czasie, to pojedź do jakiegoś gumiarza który ma wyważarkę z testem drogowym (nie ma takich za wielu). Kosztuje to co prawda gdzieś ca 500 pln, ale albo będzie to w stanie poprawić, albo będziesz miał protokół z pomiaru wykazanymi wadami którym możesz się podeprzeć w rozmowie z ASO. Choć u mnie w ogóle nie dyskutowali, sprawdzili i przyznali wymianę wszystkich 4 sztuk.
 

MR2

Nowy na Forum
U mnie hałas głównie i wibracje ale już dosyć słabe po 6 tys przebiegu. Zareklamowałem, przyznali mi nowe opony i czekam aż dostaną poprawioną partię. Ty odbierałeś auto na koniec 3 kwartału ? Bo tu już ponoć problemu nie ma - tak przynajmniej piszą Niemcy na swoim forum. Co ci mogę poradzić - reklamuj, oni mają wyważarkę z testem drogowym w Ząbkach, więc mogą dokładnie zlokalizować problem, czy to tylko wyważenie złe, czy bicie promieniowe opony. Czasem da się to poprawić obracając oponę na feldze, u mnie się nie dało. A jak Ci zależy na czasie, to pojedź do jakiegoś gumiarza który ma wyważarkę z testem drogowym (nie ma takich za wielu). Kosztuje to co prawda gdzieś ca 500 pln, ale albo będzie to w stanie poprawić, albo będziesz miał protokół z pomiaru wykazanymi wadami którym możesz się podeprzeć w rozmowie z ASO. Choć u mnie w ogóle nie dyskutowali, sprawdzili i przyznali wymianę wszystkich 4 sztuk.
Dzięki za odpowiedź umawiam się do Ząbek i zobaczymy. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie kół zimowych, które wiem że zamawiałeś z Niemiec bo pisaliśmy w innym wątku. Czy zakładałeś i testowałeś te koła pod kątem tych wibracji czy czekasz na zimę?
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Dzięki za odpowiedź umawiam się do Ząbek i zobaczymy. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie kół zimowych, które wiem że zamawiałeś z Niemiec bo pisaliśmy w innym wątku. Czy zakładałeś i testowałeś te koła pod kątem tych wibracji czy czekasz na zimę?
Jeszcze nie zakładałem, zwykle robię to na początku listopada. Przy zamawianiu zaznaczyłem, że proszę o montaż i wyważenie z testem drogowym, bo mieli promocyjną cenę przy zamawianiu (40 euro netto), zakładam, że to zrobili i wynik był pozytywny.
 

pompon

Posiadacz elektryka
Sorki , mam termin na 29.10 na diagnozę … cały czas drży a przejechałem 5000 czyli ułożenie opon to raczej na odpie…l diagnoza . Ale mam następne problemy , wszystkie kamery przestały działać , nie działa także moduł GPS , nie działają wszystkie systemy bezpieczeństwa , reflektory świecą mocno do góry oślepiają wszystkich z przeciwka . Słabo słabo :)

Jakie masz opony, Michelin czy Bridgestone?

Co do kamer, brzmi podobnie do tego wątku: https://forum.elektrowoz.pl/threads/awaria-kamery-i-inne.7492/
 

eimi

Pionier e-mobilności
Na Bridgestone też już ktoś zgłaszał. Tylko ja tu widzę co najmniej 3 różne problemy, więc ścieżkę diagnozy trzeba przejść po kolei - wyważenie na hunterze aby wykluczyć opony, geometria i luzy w zawieszeniu. Dopiero jak to nie pomoże to lądujemy w przypadku opisanym w tym temacie, gdzie prawdopodobnie przyczyną są drgania generowane przez napęd.

Dziwie się że są jeszcze osoby które kupują nowy model w pierwszym roku produkcji. U większych producentów premium zawsze się zderzają fackupy z nowym modelem, a co dopiero w Tesli. Lepiej odczekać z rok aż te poważniejsze choroby wieku dziecięcego zostaną wyeliminowane.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Na Bridgestone też już ktoś zgłaszał. Tylko ja tu widzę co najmniej 3 różne problemy, więc ścieżkę diagnozy trzeba przejść po kolei - wyważenie na hunterze aby wykluczyć opony, geometria i luzy w zawieszeniu. Dopiero jak to nie pomoże to lądujemy w przypadku opisanym w tym temacie, gdzie prawdopodobnie przyczyną są drgania generowane przez napęd.

Dziwie się że są jeszcze osoby które kupują nowy model w pierwszym roku produkcji. U większych producentów premium zawsze się zderzają fackupy z nowym modelem, a co dopiero w Tesli. Lepiej odczekać z rok aż te poważniejsze choroby wieku dziecięcego zostaną wyeliminowane.
Ale HL to nie jest nowa konstrukcja. Akurat konstrukcja zawieszenia nie uległa zadaje się większym zmianom, poza miększymi sprężynami i innymi nastawami amortyzatorów. Raczej mało prawdopodobne, żeby te elementy powodowały wibracje, ja bym jednak obstawiał wadliwe opony. Idealnie byłoby założyć coś kompletnie innego producenta, najlepiej nie w specyfikacji Tesli.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Zastanawiam się, czy niektóre marki mają skłonność do zniekształcania się po dłuższym postoju. Używam Bridgestony i Nokiany, nie jestem pewien, ale chyba właśnie Nokiany miały z tym większy problem, co nie znaczy, że nie ma go Bridgestone.
 
Top