[Tesla Model 3 HL LR] Drgania kierownicy przy ok. 120 km/h - czyżby masowy problem?

lvlthn

Posiadacz elektryka
Może jakąś ankietę zrobić dla użytkowników powyżej 50 postów(żeby wykluczyć spam, boty i świrów)?

Ile realnie jest osób poszkodowanych?
 

6a8

Posiadacz elektryka
Poza tym, stare TM3, też płynęły z Chin, i wcześniej takiej masówki po prostu nie było.
Teraz wprawdzie płyną trochę dłużej, ale co mają powiedzieć ci którzy ( podobno ) wymienili opony i koła ?

Czy u nas jest ktoś komu problem ustąpił po zmianie kół/opon ?
 

Pleśniak

Posiadacz elektryka
Pisać, że M3 HL to auto sportowe i ma prawo przenosić wszystkie niedoskonałości drogi to trochę bzdura, bo M3 przedHL był dużo twardszy i takiego problemu zgłaszanego nie było. Wszyscy się podniecają jaki HL jest wygodny i mięciutki, a potem mówią, że jest sportowy, twardy i wibracje to nic dziwnego... Zdecydujta się :D

Także mam nadzieję, że ekipa potwierdzi, że stare trójki nie wibrują.
 

jarqu

Zadomawiam się
Pisać, że M3 HL to auto sportowe i ma prawo przenosić wszystkie niedoskonałości drogi to trochę bzdura, bo M3 przedHL był dużo twardszy i takiego problemu zgłaszanego nie było. Wszyscy się podniecają jaki HL jest wygodny i mięciutki, a potem mówią, że jest sportowy, twardy i wibracje to nic dziwnego... Zdecydujta się :D

Także mam nadzieję, że ekipa potwierdzi, że stare trójki nie wibrują.
Jakiś niemiec pisał ze miał kilka tesli w tym trójkę przedliftową i to pierwsza w której ma taki problem z wibracjami.
A co do opon ja mam zalecane Pirelli od tesli i tam wibracje też są odczuwalne i tak samo potwierdzają inni na niemieckim forum. Jedynie jakieś opony innych firm z tego co tam pisali powodują to że te wibracje znikają ale ile osób tyle opinii poza tym wszystko jest bardzo subiektywne więc no niestety ciężko podać jakiś konkret. Aha i moja tesla w październiku płynęła normlanie przez kanal sueski nie okrążała Afryki wiec droga była dużo krótsza.
 

Kszychu

Posiadacz elektryka
Akurat zawieszenie mi się w starej trójce bardziej podobało, nawet zanim HL zaczął wibrować. Przyzwyczajony byłem do aut w których jezdziło się jak w taczce i przedlift zdecydowanie bardziej wpasowywał się w ten styl :D
 

lvlthn

Posiadacz elektryka
Hm, jak sobie pomyślę to w mojej Tm3p(2020) też czasem wystepują wibracje. Często mijają po większym hamowaniu, na bardzo bardzo długo.
Szukałbym przyczyny w tarczach i/lub zaciskach. Myślałem też o elementach układu napędowego, ale nie jest to takie oczywiste
 

6a8

Posiadacz elektryka
Bo to jest taki "gumowaty" problem, bardzo silnie zależny od naszych bardzo indywidualnych odczuć. Nawet mając odczyty z akcelerometru umieszczonego na kierownicy trzeba by się sporo pomęczyć aby z tego wyciągnąć jakieś sensowne wnioski. Ale, latają w kosmos, to powinni dać radę :)
Swoją drogą, bardzo ciekawe jakie to są realne ilości, bo niektórzy na pewno cierpią w milczeniu, i nie wszyscy czytają elektrowóz.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Nie mam co prawda jeszcze Tesli, ale mam auto spalinowe, które potrafi na tych samych kołach i oponach jednego dnia lekko wibrować na tej samej drodze a innego wcale. Zawieszenie jest w 100% sprawne. Z tego co zauważyłem, to wielki wpływ ma temperatura i nawierzchnia na jakiej auto stoi dłuższy czas. W jednej lokalizacji stoi kilka godzin w słońcu na takich betonowych kratkach - i w zasadzie praktycznie zawsze po takim parkowaniu czuję lekkie wibracje w kierownicy przez jakiś czas. W mojej opinii winne są flat spoty, a niektóre opony są bardziej podatne na ich łapanie. Jeździłem testową HL w Poznaniu i nie czułem kompletnie nic niepokojącego w kierownicy. Ale to auto jest prawie cały czas w ruchu (wg informacji z firmy obok której HL parkuje), więc flat spoty nie mają czasu zaistnieć, albo jesli już zaistnieją, to są szybko rozjeżdżane. Tym bardziej, że testujący mocno obciążają to auto i opony solidnie pracują. Zobaczymy jak będzie w performance - mam nadzieję, że już za kilka dni :)
 
Top