To jeszcze powinniście doprosić kogoś ze starą trójką albo z ygrekiem i wtedy był by pełny obraz sytuacji.
Gdzie się spotykacie ?
Generalnie problem wibracji nie jest nowy, i jest też spotykany w innych markach.
Ale, nigdzie się nie spotkałem z informacją o takiej "kumulacji", coś raczej jest na rzeczy z konstrukcją HL'a.
Na niemieckich forach podobno są informacje od użytkowników którzy wymieniali opony, koła, sprężyny, amortyzatory - bez efektu.
Jest arkusz z problematycznymi samochodami :
docs.google.com
Może by zrobić nasz odpowiedni/dopisać się ?
Czy Wasze problemy są "twarde", tzn powtarzalne przy danej prędkości, niezależne od nawierzchni, czy takie bardziej "gumowate", trudne do powtórzenia ?
Czy widzicie zależność z obciążeniem samochodu ( 1, 2, ... osoby ) ?
Nie spotkałem się z informacją aby ktoś do tego podszedł w sposób bardziej "naukowy" ( nagrania koła w trakcie jazdy, analiza drgań na różnych elementach samochodu ), może to sporo wyjaśnić, to w końcu powinna być robota fabryki. Ale może jakiś zespół badawczy dysponujący odpowiednim zapleczem i chęcią by mógł pomóc ?
Problem może być spowodowany przez rezonans w elementach zawieszenia/układu kierowniczego do którego dochodzi w specyficznych okolicznościach ( np: odchylenia promieniowe opon, rodzaj nawierzchni ).