[Tesla Model 3 HL LR] Drgania kierownicy przy ok. 120 km/h - czyżby masowy problem?

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Swoją drogą jest trochę rodzajów i podgatunków tego pospolitego "asfaltu" :)

Zrzut ekranu 2024-06-9 o 00.09.07.png
 

eugtor

Posiadacz elektryka
Mamy umówione spotkanie w trójkę na poniedziałek wieczór, porównamy trzy różne samochody to rozwieje wątpliwości. ;)
Czekamy na wyniki testów 🙂

UPD: i spróbujcie też przejechać się bez kołpaków na felgach.
 
Last edited:

6a8

Posiadacz elektryka
To jeszcze powinniście doprosić kogoś ze starą trójką albo z ygrekiem i wtedy był by pełny obraz sytuacji.
Gdzie się spotykacie ?
Generalnie problem wibracji nie jest nowy, i jest też spotykany w innych markach.
Ale, nigdzie się nie spotkałem z informacją o takiej "kumulacji", coś raczej jest na rzeczy z konstrukcją HL'a.
Na niemieckich forach podobno są informacje od użytkowników którzy wymieniali opony, koła, sprężyny, amortyzatory - bez efektu.
Jest arkusz z problematycznymi samochodami :

Może by zrobić nasz odpowiedni/dopisać się ?

Czy Wasze problemy są "twarde", tzn powtarzalne przy danej prędkości, niezależne od nawierzchni, czy takie bardziej "gumowate", trudne do powtórzenia ?
Czy widzicie zależność z obciążeniem samochodu ( 1, 2, ... osoby ) ?

Nie spotkałem się z informacją aby ktoś do tego podszedł w sposób bardziej "naukowy" ( nagrania koła w trakcie jazdy, analiza drgań na różnych elementach samochodu ), może to sporo wyjaśnić, to w końcu powinna być robota fabryki. Ale może jakiś zespół badawczy dysponujący odpowiednim zapleczem i chęcią by mógł pomóc ?

Problem może być spowodowany przez rezonans w elementach zawieszenia/układu kierowniczego do którego dochodzi w specyficznych okolicznościach ( np: odchylenia promieniowe opon, rodzaj nawierzchni ).
 

jarqu

Zadomawiam się
Myślę że pora na podsumowanie naszego wczorajszego testu. Umówiliśmy się w Trojkę dwie tesle RWD HL 2023 rok i jedna LR 2024. Jako punkt odniesienia wezmę tesle @wiktor bo on nie zgłaszał żadnych wibracji i generalnie moim zdaniem u niego jest najlepiej ale nie jest idealnie. Wszędzie występuje podobnie te mrowienie na kierownicy przy jeździe prędkościami autostradowymi odcinek testowy to około 15km w dwie strony. Odczucia wszyscy mieliśmy podobne mrowienie występuje kierownica przenosi pewne drgania układ kierowniczy jest bardzo czuły i daje informacje zwrotną kierowcy o nawierzchni po jakiej jedziemy to samo w sobie nie jest problemem myślę. Dla mnie jedynie irytujące jest przy dłuższej trasie to że kierownica cały czas drga/mrowi i jest to troche subiektywne bo komuś może to przeszkadzać bardziej a komuś praktycznie wcale. Niestety nie mieliśmy przediftowej trójki do porównania bo jeden kolega nie dał rady dojechać.
 
Last edited:

ypl

Pionier e-mobilności
Myślę że pora na podsumowanie naszego wczorajszego testu. Umówiliśmy się w Trojkę dwie tesle RWD HL 2023 rok i jedna LR 2024. Jako punkt odniesienia wezmę tesle @wiktor bo on nie zgłaszał żadnych wibracji i generalnie moim zdaniem u niego jest najlepiej ale nie jest idealnie. Wszędzie występuje podobnie te mrowienie na kierownicy przy jeździe prędkościami autostradowymi odcinek testowy to około 15km w dwie strony. Odczucia wszyscy mieliśmy podobne mrowienie występuje kierownica przenosi pewne drgania układ kierowniczy jest bardzo czuły i daje informacje zwrotną kierowcy o nawierzchni po jakiej jedziemy to samo w sobie nie jest problemem myślę. Dla mnie jedynie irytujące jest przy dłuższej trasie to że kierownica cały czas drga/mrowi i jest to troche subiektywne bo komuś może to przeszkadzać bardziej a komuś praktycznie wcale. Niestety nie mieliśmy przediftowej trójki do porównania bo jeden kolega nie dał rady dojechać.
Ja się zastawiam, czy jeżeli są wibracje czy mrowienie na kierownicy, to na jakich jeszcze elementach auta to jest i jaki to będzie miało wpływ na "zużycie" auta czy jego spasowanie. Chociażby deska rozdzielcza to pierwsza rzecz jaka mi na myśl przychodzi. Ja bym na Waszym miejscu tematu nie odpuszczał. Zawieszenie jest od tego żeby przejmowało takie rzeczy i nie przenosiło tego dalej na różne elementy auta.
 

wiktor

Posiadacz elektryka
tylko widzisz to raz jest mocniej a raz słabiej w zależności od asfaltu po którym jeździliśmy. ewidentnie przenosiło z drogi, a 3ka jest "autem sportowym". Mi to w moim nie przeszkadza, bo u mnie jest to ledwo co zauważalne, ale np u @gr4d było to na niekó†rych odcinkach ewidentnie mocniejsze niż np u mnie i u @jarqu

ps

w sumie na odcinkach, gdzie asfalt był lany w przeciągu ostatnich 3 miesięcy i jest taka ta wersja idealnie gładka wylana, tych wibracji praktycznie w ogóle nie było.

ps2

wibrowała nawet podłoga z tyłu LUB to nie były wibracje a przeniesione drgania z asfaltu (gdy siedziałem jako pasażer)
 
Top