CezaryT
Tesla Model 3 Highland LR
Drodzy,
Zwracam się do Was z następującym pytaniem... czy po odbiorze TM3 HL LR należy w jakiś szczególny sposób się z nią obchodzić i eksploatować bardziej ostrożnie przez pewien czas?
Mam na myśli czy np. baterię lepiej za pierwszym razem naładować na SuC do 100%, a dopiero później już do 80% czy lepiej od samego początku nie przekraczać SoC 80%? Przyszło mi też na myśl pytanie czy od samego początku można korzystać z maksymalnego przyspieszenia zaraz po wyjeździe z salonu czy lepiej przez pewien czas raczej jeździć delikatniej (np. przez kilka cykli ładowania baterii).
Zwracam się do Was jako do doświadczonych użytkowników, żeby zasięgnąć od Was praktycznych rad. Moje pytania są podyktowane tylko doświadczeniem z motoryzacją spalinową i sprzętem elektronicznym, którego producenci czasami sugerują różne praktyki z bateriami. Natomiast w instrukcji Tesli nic konkretnego nie znalazłem na ten temat.
Będzie to mój pierwszy elektryk stąd mam jeszcze w głowie takie praktyki i zalecenia z samochodów spalinowych. W ostatnim moim samochodzie było np. zalecenie producenta, żeby przez pierwsze 1000 km nie przekraczać 3500 obrotów/min i prędkości 90km/h.
Stąd urodziły się w głowie moje pytania czy przy elektrykach też istnieją takie dobre praktyki na pierwsze kilometry?
Zwracam się do Was z następującym pytaniem... czy po odbiorze TM3 HL LR należy w jakiś szczególny sposób się z nią obchodzić i eksploatować bardziej ostrożnie przez pewien czas?
Mam na myśli czy np. baterię lepiej za pierwszym razem naładować na SuC do 100%, a dopiero później już do 80% czy lepiej od samego początku nie przekraczać SoC 80%? Przyszło mi też na myśl pytanie czy od samego początku można korzystać z maksymalnego przyspieszenia zaraz po wyjeździe z salonu czy lepiej przez pewien czas raczej jeździć delikatniej (np. przez kilka cykli ładowania baterii).
Zwracam się do Was jako do doświadczonych użytkowników, żeby zasięgnąć od Was praktycznych rad. Moje pytania są podyktowane tylko doświadczeniem z motoryzacją spalinową i sprzętem elektronicznym, którego producenci czasami sugerują różne praktyki z bateriami. Natomiast w instrukcji Tesli nic konkretnego nie znalazłem na ten temat.
Będzie to mój pierwszy elektryk stąd mam jeszcze w głowie takie praktyki i zalecenia z samochodów spalinowych. W ostatnim moim samochodzie było np. zalecenie producenta, żeby przez pierwsze 1000 km nie przekraczać 3500 obrotów/min i prędkości 90km/h.
Stąd urodziły się w głowie moje pytania czy przy elektrykach też istnieją takie dobre praktyki na pierwsze kilometry?
Last edited: