[Tesla Model 3 HL RWD LFP] degradacja baterii

eimi

Pionier e-mobilności
LFP po 1rok 14kkm - dużo ładowane do 100% i trzymana z wysokim SOC (średnie SoC ok 70%), jeszcze wtedy nie wiedziałem że tak naprawdę nie jest to zdrowe. Pierwsze 2000km miałem zarejestrowane w Tessie które pokazywało 60.5kWh pojemności na początku a nie 59.6 jak jest poniżej
Screenshot_20241229_113332_Firefox.jpg
 

inter

Pionier e-mobilności
LFP po 1rok 14kkm - dużo ładowane do 100% i trzymana z wysokim SOC (średnie SoC ok 70%), jeszcze wtedy nie wiedziałem że tak naprawdę nie jest to zdrowe. Pierwsze 2000km miałem zarejestrowane w Tessie które pokazywało 60.5kWh pojemności na początku a nie 59.6 jak jest poniżej
View attachment 23268
Mój jak odbierałem pokazywał 60,3 kWh, i zasięg 439 km. Ładuje do 100%, ale staram się zaraz wyjechać, choćby zrobić 20 km.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Mój jak odbierałem pokazywał 60,3 kWh, i zasięg 439 km. Ładuje do 100%, ale staram się zaraz wyjechać, choćby zrobić 20 km.
No widzisz a ja ładowałem do 100%, tak stal kilka godzin a jak wyjeżdżałem do 50% to znów ładowałem bo bałem się że zaraz mi się zasięg skończy (mój pierwszy elektryk więc musiałem się przestawić). Teraz jeżdżę 90% czasu w przedziale 20-55% bo mi na codzien więcej nie potrzeba

57.8 z 60.5 to spory spadek w rok jak na LFP
 

Mikołaj Kopernik

Posiadacz elektryka
No widzisz a ja ładowałem do 100%, tak stal kilka godzin a jak wyjeżdżałem do 50% to znów ładowałem bo bałem się za zaraz mi się zasięg skończy (mój pierwszy elektryk więc musiałem się przestawić). Teraz jeżdżę 90% czasu w przedziale 20-55%
Nie trzeba pilnować niskiego soc przy lfp. Po naładowaniu do 100% wystarczy rozładować do 97%. Różnica napięcia na celach pomiędzy 97% a 70% jest marginalna.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Nie trzeba pilnować niskiego soc przy lfp. Po naładowaniu do 100% wystarczy rozładować do 97%. Różnica napięcia na celach pomiędzy 97% a 70% jest marginalna.
A jaka jest między 97 a 100?
Badania pokazują że lepiej nie trzymać LFP długoterminowo na więcej niż 65-70% soc
 

inter

Pionier e-mobilności
A jaka jest między 97 a 100?
Badania pokazują że lepiej nie trzymać LFP długoterminowo na więcej niż 65-70% soc
Problem z LFP jest taki, że napięcie przy naładowanej a rozładowanej jest minimalnie róźne. BMS nie potrafi określić pojemności baterii, jeśli nie zostanie naładowana do 100%.
Ostatnio ładowałem 4x do 100% i pojemność wróciła do 59,2 kWh. Czerwone i pomarańczowe kropki, to pojemność baterii po ładowaniu do 80%.
1735470907838.png
 

inter

Pionier e-mobilności
LFP po 1rok 14kkm - dużo ładowane do 100% i trzymana z wysokim SOC (średnie SoC ok 70%), jeszcze wtedy nie wiedziałem że tak naprawdę nie jest to zdrowe. Pierwsze 2000km miałem zarejestrowane w Tessie które pokazywało 60.5kWh pojemności na początku a nie 59.6 jak jest poniżej
View attachment 23268
Spróbuj wyjeżdzić baterie do około 15% i naładować do 100%. Doładowywanie z 50 do 100% nie pozwala dokładnie określić pojemności baterii.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Spróbuj wyjeżdzić baterie do około 15% i naładować do 100%. Doładowywanie z 50 do 100% nie pozwala dokładnie określić pojemności baterii.
Nie mam już tego auta, ale ostatnie ładowania miałem od około 10% do 100%
 
Top