Tesla Model 3 RWD Higland realny zasięg

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Dziękuję za merytoryczną wypowiedź👍Moje pytanie bierze się stąd , że ostatnie 2 lata jeździłem teslą 3 SR+ z 2021 z pompą ciepła ale nie baterią LFP. Tesla została sprzedana ostatnio i mam dylemat czy kupić bazową czy LR RWD. Kupuję jako osoba prywatna licząc na dopłatę i nie ukrywam , że ekstra 20 k do większej baterii robi pewną różnicę.
Najdłuższe trasy jakie pokonuję to ok 300km z Warszawy na Mazury (gdzie mam gniazdko 220 żeby się naładować ) ale infrastruktura ładowarek jest dramatycznie słaba po drodze. Jak wygląda zasięg w przypadku HL LR AWD realnie nie optymistycznie w tym przypadku?
Masz dokładnie wszystko opisane tutaj:
 

Zuziek

Zadomawiam się
Ciekaw jestem jak ładujecie w codziennym użytkowaniu z gniazdka w domu 3 KW lub 11kW baterię LFP aby utrzymać minimalną degradację baterii . W mojej sprzedanej ostatnio 3SR po 4 latach i prawie 80tys.km przebiegu miałem ok 13 % degradacji co jest dosyć istotne przy mniejszej baterii bo przekłada się na sporo mniejszy zasięg
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ciekaw jestem jak ładujecie w codziennym użytkowaniu z gniazdka w domu 3 KW lub 11kW baterię LFP aby utrzymać minimalną degradację baterii . W mojej sprzedanej ostatnio 3SR po 4 latach i prawie 80tys.km przebiegu miałem ok 13 % degradacji co jest dosyć istotne przy mniejszej baterii bo przekłada się na sporo mniejszy zasięg
Na codzien 80% raz w tygodniu 100% i raczej szybko rozpoczac jazde. Opisane to juz zostalo milion razy na tym forum.
Nie zostawiac auta naladowanego na 100%.
 

Przemmo

Posiadacz elektryka
To może tak - spójrz na załączniki. Lubię konkretne dane. Przykładowe trasy powyżej 100 km, kilka osób na pokładzie, temperatury poniżej zera. Jeżdżę szybko, TM3P 2024. Przy średniej 120 km/h i trasie 256 km zużyłem 64,2 kWh razem z precharging przed ładowaniem, czyli zasięg realny 287 km.

Przy maks. prędkości 130 km/h i średniej prędkości około 105 km/h spokojnie powyżej 300 km do zrobienia.

Dodatkowa informacja - S3XY mówi, że z ostatnich 15kkm mam około 18% odzyskanych kWh z regena, ja od zawsze hamuję silnikiem.
 

Attachments

  • Screenshot_20250212_172000_io_tessie_app_TessieActivity.jpg
    Screenshot_20250212_172000_io_tessie_app_TessieActivity.jpg
    326,9 KB · Liczba wyświetleń: 8
  • io.tessie.app_20250213093705.jpg
    io.tessie.app_20250213093705.jpg
    163,3 KB · Liczba wyświetleń: 8
  • io.tessie.app_20250213093831.jpg
    io.tessie.app_20250213093831.jpg
    177 KB · Liczba wyświetleń: 7
  • io.tessie.app_20250213094229.jpg
    io.tessie.app_20250213094229.jpg
    169,8 KB · Liczba wyświetleń: 8

Creaton

Zadomawiam się
Dorzucę kamyczek przykładów, w moim przypadku Model 3 LR RWD, trasa Kraków - Lublin przez Radom, 344km, z czego 250 km ekspresówek, wyjazd przy 100% dojazd na 20%. Na zewnątrz przedział 0 - 3 stopni, jazda 10-20 ponad ograniczenie.
 

nabrU

Moderator
Panowie @Creaton i @Przemmo, przecież pytanie było o wersję RWD.
Znowu zaczynamy odpływać od głównego wątku... Zaraz ktoś nie przeczyta tytułu tylko wasze posty i będzie następny temat o zasięgach wszystkich możliwych modeli Tesli...o_O
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Bzdura jest to co piszesz. Moj znajomy HL nie mogl dojechac z wawy do ciechocinka i musial zwolnic do 100km/h zeby na 3% dojechac.
Mowa o jezdzie w zimie. Wystarczy ze nie przygotujesz auta do drogi i nie rozgrzejesz baterii.
Z zasiegami jest zawsze dyskusja i zawsze ten sam wniosek, „to zalezy” i zalezy od tak wielu czynnikow ze mozemy sie tak spierac do konca swiata.
ja tym autem jeżdżę codziennie, plus robię duże przebiegi, wiem ile zużywa. Co tam wujek szwagra siostry brata znajomego mówi swojemu koledze to mi lata.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
To może tak - spójrz na załączniki. Lubię konkretne dane. Przykładowe trasy powyżej 100 km, kilka osób na pokładzie, temperatury poniżej zera. Jeżdżę szybko, TM3P 2024. Przy średniej 120 km/h i trasie 256 km zużyłem 64,2 kWh razem z precharging przed ładowaniem, czyli zasięg realny 287 km.

Przy maks. prędkości 130 km/h i średniej prędkości około 105 km/h spokojnie powyżej 300 km do zrobienia.

Dodatkowa informacja - S3XY mówi, że z ostatnich 15kkm mam około 18% odzyskanych kWh z regena, ja od zawsze hamuję silnikiem.
TMP3 ma podobne zasięgi jak SR, ze względu na moc, opony, czyli pokrywa się z tym co pisałem wcześniej.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dziękuję za merytoryczną wypowiedź👍Moje pytanie bierze się stąd , że ostatnie 2 lata jeździłem teslą 3 SR+ z 2021 z pompą ciepła ale nie baterią LFP. Tesla została sprzedana ostatnio i mam dylemat czy kupić bazową czy LR RWD. Kupuję jako osoba prywatna licząc na dopłatę i nie ukrywam , że ekstra 20 k do większej baterii robi pewną różnicę.
Najdłuższe trasy jakie pokonuję to ok 300km z Warszawy na Mazury (gdzie mam gniazdko 220 żeby się naładować ) ale infrastruktura ładowarek jest dramatycznie słaba po drodze. Jak wygląda zasięg w przypadku HL LR AWD realnie nie optymistycznie w tym przypadku?
Też latam często prawie dokładnie 300km spod Warszawy pod Suwałki i LR starcza latem na styk z pewnym zapasem, zimą miewałem problemy żeby dojechać bez doładowania.
Analizując 4 lata temu swoje potrzeby ABRP twierdził że w każdym przypadku dojadę ze sporym zapasem SoC (mam największą baterie 82kWh Panasonica) ale w rzeczywistości wystarczy deszcz czy mocny boczny czy czołowy wiatr i jest słabo z dojazdem.
Mówimy o jeździe jak wszyscy, limit+- 10, a ecodriving jak w UK
 
Top