Tesla Model 3 RWD z baterią LFP

Frunek

Fachowiec
Jazda z zeszłego tygodnia (M3 SR):
  • bateria i kabina przygotowane przed jazdą (19°C)
  • na zewnątrz 5-6°C, wiatru nie sprawdziłem, nawierzchnia mokra, przez 1/3 lekki deszcz
  • 120km autostrady (na tempomacie 134), 70km ekspresówki (110-115), 80km krajówki (90-100 poza miasteczkami)
  • Przy takich drogach baterii wystarczyło na 3h jazdy — więcej jako kierowca i tak nie chciałem jechać na raz
  • Niestety zużycie wyszło o 10 punktow procentowych większe niż początkowe przewidywanie Tesli. To głównie przez niewgraną jeszcze S5 przy Bydgoszczy, ale już na autostradzie się "końcowe procenty" zmniejszały, mimo że nie jechałem max dozwoloną prędkością.
1676276884452.png
 
Last edited:

spavacz

Zadomawiam się
Miasto w korkach i 40 km/h ?
Właśnie średnia wychodzi ok 35km/h więc to trzeba jeszcze dodać do "równania"
Proszę podajcie zużycie z informacją o średniej prędkości.
Zagadka:
Mogę jechać 10km/h i po tych 10km jakie będzie zużycie?
Znajdzie się zdeterminowany do sprawdzenia? 😉
 

Szymek

Fachowiec
Trochę te testy zużycia o kant du.. jednak bo pogoda ciągle inna. W tym tygodniu zrobiłem miedzy ładowaniami 244km (poprzednio 190) schodząc do 16%. Na jazde zeszło 70,3% a na postój 13,7%. Ale temperatura w ciągu dnia 5-10 stopni a wcześniej bliżej -2. Cieżko jednoznacznie stwierdzić ile można uyzskać km z LFP. Jedyne co że w tym tygodniu to moje najmniejsze zużycie jeżeli chodzi o postój. Starałem się nie zaglądać do apki tesli, prawie nie korzystałem z sentry i trochę tylko podgrzewałem kabinę przed porannym wyjazdem.

IMG_3779.JPG
IMG_3782.JPG
IMG_3781.JPG
 

simen

Zadomawiam się
Jestem posiadaczem Tesly SR+ od grudnia 2020. Jest to jeden z pierwszych w Europie chinskich modeli SR+ z bateria LFP jeszcze bez pompy ciepla (model sprzed faceliftingu). Przejchalem juz 70000 km i srednie zuzycie to 179 Wh/km (70% to autostrady choc tu gdzie mieszkam - Holandia, w ciagu dnia organiczenie do 100km/h)

1676882938973.png


Znalazlem stare dane z jednego z pierwszych przejazdow do Polski. Ponizej zuzycie miedzy SuC w Dreznie a Kostomlotami (staram sie trzymac 120-130 km/h na autostradach)

Datagodz odjazdutemp [C]godz przyjadutemp [C]srednia predkoscBateria % wyjazdBateria % przyjazdDystans od ost
ladowania [km]
zuzyta energia
[kW]
Zuzycie
[Wh/km]
05/03/202120:222 °C23:20-1 °C119100%11%241.8 km43 kW176

Dodam ze od tego czasu (marzec 2021) bylo mnostwo aktualizacji i bateria laduje i rozladowuje sie duzo bardziej efektywnie ale juz tego nie mierze bo i ladowrek po drodze przybylo.
W ten piatek jade znowu do Polski wiec moge spisac dane zuycia miedzy l;adowarkami.
 

Szymek

Fachowiec
Jestem posiadaczem Tesly SR+ od grudnia 2020. Jest to jeden z pierwszych w Europie chinskich modeli SR+ z bateria LFP jeszcze bez pompy ciepla (model sprzed faceliftingu). Przejchalem juz 70000 km i srednie zuzycie to 179 Wh/km (70% to autostrady choc tu gdzie mieszkam - Holandia, w ciagu dnia organiczenie do 100km/h)

View attachment 8995

Znalazlem stare dane z jednego z pierwszych przejazdow do Polski. Ponizej zuzycie miedzy SuC w Dreznie a Kostomlotami (staram sie trzymac 120-130 km/h na autostradach)

Datagodz odjazdutemp [C]godz przyjadutemp [C]srednia predkoscBateria % wyjazdBateria % przyjazdDystans od ost
ladowania [km]
zuzyta energia
[kW]
Zuzycie
[Wh/km]
05/03/202120:222 °C23:20-1 °C119100%11%241.8 km43 kW176

Dodam ze od tego czasu (marzec 2021) bylo mnostwo aktualizacji i bateria laduje i rozladowuje sie duzo bardziej efektywnie ale juz tego nie mierze bo i ladowrek po drodze przybylo.
W ten piatek jade znowu do Polski wiec moge spisac dane zuycia miedzy l;adowarkami.
@simen A jaka masz pojemność baterii? Na podstawie powyższych danych wychodzi ze trochę mniejszą niż teraz montują?
 
Top