Tesla Model 3 RWD z baterią LFP

Michal

Moderator
Dokładnie tak jak pisze Michał. Ale to też jest właśnie pierwszy miesiąc użytkowania auta - sprawdzasz wszystkie funkcje, bawisz się apką itd. Przez ten czas miałem właśnie włączony wartownik (oprócz domu) i w dni robocze przygotowanie baterii na godzinę wyjazdu. Do pracy żona ma ok 7km, reszta to zakupy i zwiedzenia Szczecina;) Rezultat -180km przy zejściu do 17% (~33kw na jazde, ~14kw na postój)

Teraz robie test na wyłączonych wszystkich bajerach (sentry, przygotowanie baterii skoro i ta nic mi nie da na krótkim dystansie) i za około tydzeń zobaczę ile km wyjdzie.
Można to też przeliczyć na kasę:
14 kWh tygodniowo to jakieś 700kWh rocznie, co daje przy obecnych stawkach i ładowaniu w domu pewnie jakieś 500-700 zł. Jak weźmiesz pod uwagę, że część ładowania na DC, to pewnie bliżej 700.
Można za te pieniądze raz na 2-3 lata pomalować drzwi jeśli ktoś zarysuje ;)

No i jak chcecie porównywać do innych aut, to warto brać pod uwagę wartownika. To jest dodatkowa funkcja, której nie musisz używać.
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
Czy każda 3 SR+ 2021 z nowym środkiem ma baterie LFP?
nie dam sobie ręki uciąć bo jakoś w 2021 chyba wprowadzali te baterie a tesla jak to tesla co ma w magazynie to wkłada. na pewno są minimum dwa rodzaje baterii LFP i na pewno ta największa spowodowała obniżenie przyspieszenia do setki o dobrą sekunde
 

TeslaYStandard

Zadomawiam się
nie dam sobie ręki uciąć bo jakoś w 2021 chyba wprowadzali te baterie a tesla jak to tesla co ma w magazynie to wkłada. na pewno są minimum dwa rodzaje baterii LFP i na pewno ta największa spowodowała obniżenie przyspieszenia do setki o dobrą sekunde
Najlepiej zapytać czy wyświetla ładowanie do 80 czy 100 😅 nie pomyślałem
 

danielm

Pionier e-mobilności
Najlepiej zapytać czy wyświetla ładowanie do 80 czy 100 😅 nie pomyślałem
90 lub 100 ale... od miesiąca mam nową baterie w swoje SR+ 2019, wstawili baterie LFP ale nie mają dostosowanego oprogramowania pod taką hybrydę i wyświetla mi 90 i ostrzega żebym nie ładował do 100% :D także... z teslą nigdy nie wiadomo
 

TeslaYStandard

Zadomawiam się
Tesla2.jpg
 

TeslaYStandard

Zadomawiam się
Tesla 3 SR+ RWD LFP

Start 59%
Trip A

Nie znam historii przed odebraniem, w jakim stopniu samochód był przygotowany.

Kropki po lewej oznaczają, że rekuperacja jest dostępna w mniej więcej 70%?

Podczas mojej trasy lewy pasek przy hamowaniu zapełniał się maksymalnie w około 30% - wystarczająco.

Zużycie w tych warunkach uważam za bardzo dobre, 10% dało 34 km, co przekładałoby się na 340 km.

Samochód stoi na zewnątrz, jutro zrobię standardową trasę, zaczynając z zimnym samochodem. W niedziele zrobię to samo z przygotowaniem baterii do jazdy.

Odczucia z RWD w porównaniu do i3 na duży minus. Jak normalnie byłem za RWD tak stałem się chyba mocnym przeciwnikiem... Nie lubię jak chcesz przyśpieszyć i nie możesz... skręcasz a tył ucieka, oczywiście wszystko super jak tego chcesz a tutaj dzieje się to nawet kiedy nie chcesz :D
 

Michal

Moderator
Odczucia z RWD w porównaniu do i3 na duży minus. Jak normalnie byłem za RWD tak stałem się chyba mocnym przeciwnikiem... Nie lubię jak chcesz przyśpieszyć i nie możesz... skręcasz a tył ucieka, oczywiście wszystko super jak tego chcesz a tutaj dzieje się to nawet kiedy nie chcesz :D
Że niby Tesla Ci tyłem ucieka na Chill? Sprawdź ustawienia i opony. Może coś jest namieszane w ustawieniach albo opony całoroczne, a w i3 miałeś zimowe. Ciężko mi uwierzyć, że tam coś boksuje.
 
Top