Tesla Model 3 RWD z baterią LFP

Michal

Moderator
To ma działać tak żebyś nie wiedział za bardzo czy masz rekuperację czy nie, więc jeśli będziesz operował pedałem przyspieszenia w ten sam sposób co z rekuperacją, to nie stracisz więcej energii niż gdybyś używał hamulca sam, bo raczej musiałbyś go użyć. Dodam tylko, że przy słabej rekuperacji włącza się trochę taka panika i przynajmniej ja hamuję więcej niż potrzeba i przez całą drogę jak w ICE, więc moim zdaniem ta funkcjonalność poprawi zużycie.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
swoją drogą, nie odczuwacie, że hamulce w TM3 są ciulowe?
jak nie mam rekuperacji to muszę sporo cisnąć, żeby auto hamowało
 

Szymek

Fachowiec
Jeśli masz włączony tryb wartownika, to można liczyć, że zużywa on około 200W, co przy 8 godzinnym postoju pod pracą + 1h pod sklepami itp. daje 1,8 kWh.
Skoro @Szymek, robi 180 km w odcinkach 25-30 km, to zakładam, że 5x w tygodniu jeździ do pracy, czyli w ten sposób wartownik zjada mu jakieś 10 kWh tygodniowo. Do tego ogrzewanie przed wyjazdem i wychodzi te 14 kWh.

Jeśli chcecie porównywać do BMW i3, to proponuję brać to pod uwagę. Wartownika można wyłączyć. Nie jest wymagany ;)
Bez wartownika powinno wyjść spokojnie 50 km zasięgu więcej.

Ponadto, skoro dojeżdża 25-30 km, to zakładam, że nie są to dojazdy miejskie, tylko jednak podmiejskie. Dlatego znowu, aby porównywać z innymi autami, trzebaby patrzeć na podobne warunki.
Dokładnie tak jak pisze Michał. Ale to też jest właśnie pierwszy miesiąc użytkowania auta - sprawdzasz wszystkie funkcje, bawisz się apką itd. Przez ten czas miałem właśnie włączony wartownik (oprócz domu) i w dni robocze przygotowanie baterii na godzinę wyjazdu. Do pracy żona ma ok 7km, reszta to zakupy i zwiedzenia Szczecina;) Rezultat -180km przy zejściu do 17% (~33kw na jazde, ~14kw na postój)

Teraz robie test na wyłączonych wszystkich bajerach (sentry, przygotowanie baterii skoro i ta nic mi nie da na krótkim dystansie) i za około tydzeń zobaczę ile km wyjdzie.
 

Szymek

Fachowiec
swoją drogą, nie odczuwacie, że hamulce w TM3 są ciulowe?
jak nie mam rekuperacji to muszę sporo cisnąć, żeby auto hamowało
Dokładnie. Jak dotąd miałem jedno awaryjne hamowanie i jakoś auto się zatrzymało. Ale pierwsze wrażenie jest takie że trzeba użyć trochę siły i dość głęboko wcisnąć pedał. Co nie zmienia faktu że dla mnie nawet słaba rekuperacja jest wystarczająca w 90% przypadkach. A ona zawsze u mnie jakaś jest (mimo ikonki że ograniczona).
 

Michal

Moderator
Nie, są dozowalne. Nie tak, jak w niemieckich autach, gdzie masz 0-1.
Dokładnie - jak się przesiadam do ICE typu Berlingo, to przy pierwszym hamowaniu ładuje na szybie :D
 
Top