jako nietypowy użytkownik modelu 3 SR+ któremu miesiąc temu wymieniono baterie na LFP powiem tak: zużycie zimą mam znacznie wyższe niż przy baterii starszego typu, dodatkowo nawet w trasie zauważyłem że okresowo znacznie rośnie nawet przy stałej prędkości na tempomacie, czyli auto dogrzewa dodatkowo baterie. problem w tym że ja mam 2019 rocznik więc bez pompy ciepła więc to dodatkowe grzanie jest znacznie bardziej prądożerne.
Dodatkowo wymóg ładowania do 100% sprawia że z garażu wyjeżdżam z minimalną tylko rekuperacją, ale wydaje mi się że starsza bateria naładowana do pełna miała jej jeszcze mniej. problem w tym że LFP trzeba ładować do 100% więc problem ograniczonej rekuperacji będzie zawsze, do czasu aż tesla w końcu doda fizyczne hamulce co obiecała dawno temu. Byle do wiosny wtedy będę miał porównanie jak wygląda normalna eksploatacja auta. No i niestety moje auto nie widzi tego że mam baterie LFP, czekam aż dopiszą odpowiedni kod... kiedyś tam