Tesla Model 3 RWD z baterią LFP

PiotrS

Posiadacz elektryka
Ja do pracy mam 11 km.
W czasie zimy mam zużycie wyższe w mieście o ok. 2-3 kWh/100 km w porównaniu do lata.
Dziś był pierwszy dzień, gdy zużycie wyszło mi lekko powyżej 20 kWh/100 km.

Ogrzewanie uruchamiam ok 5-7 minut przed odjazdem, więc bateria raczej bardzo się nie zagrzeje w tym czasie.
 
Last edited:

TeslaYStandard

Zadomawiam się
Ja robię krótkie odcinki, teraz i3 przyspieszam i odzyskuje, przynajmniej z wyników sporo energii. Nie jadę powoli, oczywiście wyobrażam sobie, ze rekuperacja nie ma dużego wpływu jak ktoś jedzie wolno/normalnie ale jak ktoś przyspiesza trochę szybciej i hamuje co chwile to różnice mogą być moim zdaniem spore. Wystarczy w i3 wyzerować średnie zużycie, przyspieszyć, zobaczyć jakie jest zużycie, następnie pozwolić odzyskać energię. Gdyby jej nie odzyskał to byłoby ciekawe zużycie… w i3 przez kilka minut jest słabsze odzyskiwanie ale to są tak niewielkie różnice, że dopiero teraz to dostrzegam ale musi być na minusie i tak jak mówię po 4-5 minutach jest w pełni dostępna. Nawet jak jest obniżone odzyskiwanie to te około 20 odzyskuje.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
A podłączenie pod prąd w domu przy dzisiejszej temperaturze na zewnątrz to tez będzie podgrzewać baterie?
Nie jeżdżę na codzień Teslą więc Ci nie powiem ale przy wykrytej podłączonej wtyczce bateria powinna się podgrzewać albo z gniazdka albo z baterii trakcyjnej. O ile ktoś nie skopał czegoś z softem.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Taki że przy bardzo zimnej baterii w ogóle się nie ładuje. NMC będzie się ładować wolno a LFP nawet nie zacznie (patrz przygody opisywane z Serwisem na forum)
Seresem chyba miało być, ale autokorekta zadziałała?
 

TeslaYStandard

Zadomawiam się
Ja do pracy mam 11 km.
W czasie zimy mam zużycie wyższe w mieście o ok. 2-3 kWh/100 km w porównaniu do lata.
Dziś był pierwszy dzień, gdy zużycie wyszło mi lekko powyżej 20 kWh/100 km.

Ogrzewanie uruchamiam ok 5-7 minut przed odjazdem, więc bateria raczej bardzo się na zagrzeje w tym czasie.
Te ogrzewanie wcześniejsze nie wlicza do średniego zuzycia tylko idzie w niepamięć? Dobrze mysle? :)
 

TeslaYStandard

Zadomawiam się
Ja do pracy mam 11 km.
W czasie zimy mam zużycie wyższe w mieście o ok. 2-3 kWh/100 km w porównaniu do lata.
Dziś był pierwszy dzień, gdy zużycie wyszło mi lekko powyżej 20 kWh/100 km.

Ogrzewanie uruchamiam ok 5-7 minut przed odjazdem, więc bateria raczej bardzo się na zagrzeje w tym czasie.
To nie brzmi tak źle :) a nawet bardzo dobrze
 

TeslaYStandard

Zadomawiam się
Ja do pracy mam 11 km.
W czasie zimy mam zużycie wyższe w mieście o ok. 2-3 kWh/100 km w porównaniu do lata.
Dziś był pierwszy dzień, gdy zużycie wyszło mi lekko powyżej 20 kWh/100 km.

Ogrzewanie uruchamiam ok 5-7 minut przed odjazdem, więc bateria raczej bardzo się na zagrzeje w tym czasie.
Zadowolony jesteś z SR pod względem tej baterii? U mnie tylko wątpliwości ona sprawia, cała reszta - większy zasięg, 4x4 czy większa moc nie przekonuje mnie do wydania 30K więcej.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Zadowolony jesteś z SR pod względem tej baterii? U mnie tylko wątpliwości ona sprawia, cała reszta - większy zasięg, 4x4 czy większa moc nie przekonuje mnie do wydania 30K więcej.
Jestem bardzo zadowolony, ale nie mam porównania do LR.
 
Top