Tesla Model 3 SR vs LR RWD wg. analizy ChatGPT

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
To jeszcze zacytujcie ten artykuł Porsche gdzie przewidywana degradacja to jak oni piszą 20-30% po 300tys km.
Plus piszą to o czym pisałem wcześniej NCM nie lubi agresywnej jazdy w wysokiej temperaturze, czyli autostradą 140km/h w lato w Polsce. :)
Przykład Porsche jest słaby bo jakości niemieckich aut krążą legendy :)
Pan z Tesli ma rację
Ja bym się jeszcze zastanowił nad BYD Seal RWD, ma LFP, cena podobna do 3, dłuższą gwarancją na baterie i auto.
 

yeyzee

Zadomawiam się
To jeszcze zacytujcie ten artykuł Porsche gdzie przewidywana degradacja to jak oni piszą 20-30% po 300tys km.
Plus piszą to o czym pisałem wcześniej NCM nie lubi agresywnej jazdy w wysokiej temperaturze, czyli autostradą 140km/h w lato w Polsce. :)
Przykład Porsche jest słaby bo jakości niemieckich aut krążą legendy :)
Pan z Tesli ma rację
Ja bym się jeszcze zastanowił nad BYD Seal RWD, ma LFP, cena podobna do 3, dłuższą gwarancją na baterie i auto.
BYD wychodzi trochę drożej (chyba, że mają promki, czego nie sprawdzałem). Gwarancja na baterię bardzo podobna, bo 8 lat i 200tys. a Tesla 8 lat i 192tys (LR). Co ciekawe, SR ma gwarancję tylko na 160tys.
 

nabrU

Moderator
Plus piszą to o czym pisałem wcześniej NCM nie lubi agresywnej jazdy w wysokiej temperaturze, czyli autostradą 140km/h w lato w Polsce. :)

Eee tam, nie taki diabeł straszny. W ciągu 15 dni naszej objazdowej podróży UK-PL-UK w lecie 2024 przejechaliśmy 6498 km poprzez 7 krajów i zero problemów (a na południu Francji było nawet 39*C). Więcej poniżej:

 

Bosman71

Znalezione...jeżdżę!
Ja osobiście wziąłem też LR RWD... na pewno zasięg super ważny. Może dodatkowy argument to taki czy bierzesz auto na lata czy np. 3-5 lat i zmieniasz na nowy. Jeśli opcja na lata... to może i warto LFP. Jeśli druga to nie zastanawiaj się i bierz LR RWD (choć ja gdybym mógł to bym brał AWD) :)
 

Pedr

Posiadacz elektryka
bo jest tam lepsze wyposażenie z tego co kojarzę. Dodatkowe audio itd.
Jest dokładnie to samo.
Ja bym się jeszcze zastanowił nad BYD Seal RWD, ma LFP, cena podobna do 3, dłuższą gwarancją na baterie i auto.
Tylko jak tym się jeździ :unsure: Warto przetestować aby wyrobić sobie opinię.
 

solik

Pionier e-mobilności
bez przesady, jakiego orania, tyle to robi przecietny mieszkaniec obrzezy duzego miasta

byly tu juz Tesle LR AWD gdzie posiadacze mowili ze do 120 tys km degradacja byla a potem sie zatrzymala

ja bym wybral LR RWD bo jest dynamiczniejsze
 

jezile

Fachowiec
Witam,
Od jakiegoś czasu śledzę forum, ale w końcu przyszedł czas na pierwszy wątek!!
Do rzeczy! Jestem już prawie pewien (95%), że moim następnym samochodem za kilka miesięcy będzie Tesla Model 3. Dalej jedna mocno się zastanawiam między SR a LR RWD. Otóż, do pracy będę miał ok 85km w jedną stronę, autostradą, więc mocny zasięg będzie ważny. W domu samochód będzie w garażu i będzie ładowany z paneli i magazynu energii. W pracy, bez ładowarek i parkowany na dworze. I tu mój dylemat: czy SR wystarczy nawet srogą zimą (potencjalnie 8 godzin na ostrym mrozie, więc bateria zimna przed podróżą do domu)? Mam też dylemat nad rodzajem baterii: LPF czy NMC? Mam zamiar samochód zatrzymać na jakieś 10 lat, więc to jaki będzie wtedy stan baterii też ma znaczenie.

ChatGPT zrobił mi ciekawą i na moje oko dogłębną analizę tematu (w załączniku po angielsku), po której skłonny jestem pójść w kierunku LR RWD. Zgadzacie się z tym? Wolałbym wydać mniej pieniędzy i kupić SR, ale nie chcę mieć sytuacji, gdzie w zimie będę się martwił o zasięg w drodze do domu z pracy.
Jak nie chcesz przepłacać to bierz TM3 (bateria LFP) taką jaka ja mam. W zeszłym tygodniu byłem EV Repair na takim przeglądzie przed końcem 4 letniej gwarancji (mam przejechane 56 tyś). To co wyszło:
- zawieszenie spoko, bez luzów (drobne piski na wybojach - to ogarnie Tesla za 0zł)
- bateria ok i degradacja faktyczna 4% (wg. EV Repair bardzo dobry wynik)
- uszkodzony jeden czujnik ciśnienia (Tesla naprawi za 0 zł)
- bateria 12V wyrzuciła kilka razy błąd ładowania - widoczny tylko w trybie serwisowym (Tesla wymieni za 0 zł).

Mniej więcej raz w miesiącu jadę trasy 1000km (nie przekraczam na autostradzie 120-130kmh) i do takich dystansów jest super (o ile nic dużego nie wiozę to busa w dieslu już przestałem wyciągać z garażu). Zużycie średnie na przełomie luty-maj (3700km) to 160 Wh/km. Zimą przejeżdżam na trasach 260km, teraz ok. 300km, miasto 350-400km. Ładuje z Wall Connectora Tesli tak jak mi wygodniej, rzadko do 100% bo jedynie 2x w miesiącu a nie raz w tygodniu, czasem do 70-80% a czasami skręcam ampery tak żeby ładował się jak świeci słońce tyle co produkcja z PV (5kW).
 
Last edited:

cwireq

Posiadacz elektryka
Witam,
Od jakiegoś czasu śledzę forum, ale w końcu przyszedł czas na pierwszy wątek!!
Do rzeczy! Jestem już prawie pewien (95%), że moim następnym samochodem za kilka miesięcy będzie Tesla Model 3. Dalej jedna mocno się zastanawiam między SR a LR RWD. Otóż, do pracy będę miał ok 85km w jedną stronę, autostradą, więc mocny zasięg będzie ważny. W domu samochód będzie w garażu i będzie ładowany z paneli i magazynu energii. W pracy, bez ładowarek i parkowany na dworze. I tu mój dylemat: czy SR wystarczy nawet srogą zimą (potencjalnie 8 godzin na ostrym mrozie, więc bateria zimna przed podróżą do domu)? Mam też dylemat nad rodzajem baterii: LPF czy NMC? Mam zamiar samochód zatrzymać na jakieś 10 lat, więc to jaki będzie wtedy stan baterii też ma znaczenie.

ChatGPT zrobił mi ciekawą i na moje oko dogłębną analizę tematu (w załączniku po angielsku), po której skłonny jestem pójść w kierunku LR RWD. Zgadzacie się z tym? Wolałbym wydać mniej pieniędzy i kupić SR, ale nie chcę mieć sytuacji, gdzie w zimie będę się martwił o zasięg w drodze do domu z pracy.
Ciekawy problem, sam sie zastanawiam nad nastepną teslą m3 i ladowanie do 100proc to trochę gamechanger. W praktyce na codzień oba auta będą miały taki sam zasieg (NCM będziesz ladowal do 80prov bo bedzie Tobie szkoda baterii). Jednak głównym case w tym przypadku to różnica cenowa. 10k nie było mi szkoda dorzucić do LR RWD ale w przypadku TM3 to juz 20k a trzeba pamiętać ze tańsze auto zawsze lepiej bedzie sprzedac. Bo reffie i dotacji masz kozak auto za 153k zł brutto z ratą leasingu do wykręcęnia na poziomie 1700zl brutto. Na tą i spowrotem zimą do pracy będziesz miał spory zapas nawet w SR. 200km to robi z zamknietymi oczami.
 
Top