Tesla Model 3 SR vs LR RWD wg. analizy ChatGPT

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
No dobre pytanie. Też dołączam do niego. Swoje LFP lądujecie zawsze do 100% czyli tylko np. Raz na tydzień?
Ja się staram jak najczęściej, dwa, trzy razy w tyg. praktycznie w tygodniu jeżdżę na 100%, na weekend zostawiam z tym co mi zostanie z piątku, pewnie około 50%. W niedzielę w nocy ładuje do 100% na poniedziałek rano.
Ładowanie do 100% służy tej baterii.
 

super8

Nowy na Forum
Ciekawe spostrzeżenia. Szybkie porównanie na rankomacie to różnica ok 100-200zł (LFP tańsze). Ktoś zauważył dużą różnicę?
Baterie NMC sa drozsze od LFP, zagrozenie pozarem jest wieksze, np. w IE ubezpieczyciele biora to pod uwage, roznica w ubezpieczniu w granicach €500, dlatego napisalem ze nie wiem jak jest w PL. rankomata nie znam :)
 

umcus

Pionier e-mobilności
To jest jazda podczas której bateria szybko wytraca swoją pojemność, duże zużycie energii, tak jak podczas mocnego przyspieszania, w tym sensie. Baterii nie służy mocne przyspieszanie i szybka jazda. 140kmh/h to już jest szybko jak na elektryka.
140 to nie jest szybko, co widać po temperaturze baterii. Jak się ciągle mocno przyspiesza i zwalnia (innymi słowy jedzie agresywnie), wtedy rośnie.
 

daniel

Señor Meme Officer
140 to nie jest szybko, co widać po temperaturze baterii. Jak się ciągle mocno przyspiesza i zwalnia (innymi słowy jedzie agresywnie), wtedy rośnie.
140km/h przy zużyciu 23kWh/100 km to 32 kW ciągłej mocy, czyli 43 konie mechaniczne. Dużo? Mało?
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Czy to aby na pewno chodzi o to, aby kupując auto ograniczać się w jego użytkowaniu? To auto ma dbać o baterię utrzymując ją w optymalnej temperaturze. Ja użytkuję zgodnie z potrzebami. Jeżdżę normalnie, a czasem nawet szybciej niż spalinowym (tam się ograniczałem, bo prędkość równa się duże zużycie paliwa). Oczywiście wszystko zgodnie z przepisami :)
 
Top