ypl

Pionier e-mobilności
No i właśnie tego nie kumam, Tesla ma produkcję, chyba widać po odbiorach na całym świecie, w PL też. W salonach innych marek rozsianych w każdej wiosce w PL siedzą i pierdzą w stołek.... ani produktu, ani ceny.... Tesla zgarnia teraz ile się da i co? I ktoś odpowiedzialny za rozwój w PL ma to w d..., gdzie inni daliby się pochlastać za takie możliwości. Tak wiem, PL to trzeci świat, BEV to nisza jeszcze, ale jak można olewać tak klienta przy takim boomie..., gdzie mozna zganiać jeszcze więcej rynku, bo konkurencja zaspała? Problemy organizacyjne, gdy produkt świetnie się sprzedaje.... niedopuszczalne i tyle.
No tylko, że nawet gdyby odbierali telefon w ząbkach to oprócz tego, że powtórzyliby to co widać w apce, nic więcej by nie zrobili bo tak ten system jest zaprojektowany, że nikt nic więcej nie wie. Jak byłem w poniedziałek w ząbkach to zapytałem też czemu niektórzy co zamówili wersję performance w styczniu jeszcze jej nie dostali. Odpowiedź, nie wiemy, być może przekładali termin odbioru albo zmieniali coś w zamówieniach. Gdyby Musk wdrożył jakiś CRM czy coś w tym stylu gdzie Ci ludzie byliby w stanie się czegoś więcej dowiedzieć to miałby sens posadzić tanich ludzi na "słuchawkach" i dać im dostęp do tego CRMa, a tak teraz Ci co odbierają telefon są "chłopcami" do bicia. Cieszymy się z obniżek cen, ale one z czegoś wynikają. Oglądałem wczoraj jeszcze raz tesla investor day 2023, szczególnie tą część dotyczącą sieci neuronowych, sztucznej inteligencji, FSD, wyjaśniali jak to jest zaprojektowane. Ja się zajmuje tym zawodowo, uczenie maszynowe, sieci neuronowe i powiem Wam, że to co Musk ma na "produkcji" to jest technologia z przyszłości, tym bardziej się cieszę, że w tym kontrybuuję, mały klocek w postaci zakupu TMYLR. Widząc co on robi i jak podchodzi do tematu AI, myślę, że ten system dystrybucji, przydzielania VINów jest tak zaprojektowany i tam dostęp człowieka, a już tym bardziej wspomaganie tego przydzielania przez człowieka wywołałoby chaos i problemy na produkcji. Coś kosztem czegoś, ale jako konsumenci mamy wybór, można kupić bmw, kia, czy cokolwiek innego, ja zdecydowałem, że biorę teslę z dobrodziejstwem inwentarza.
 

kristof46

Fachowiec
No tylko, że nawet gdyby odbierali telefon w ząbkach to oprócz tego, że powtórzyliby to co widać w apce, nic więcej by nie zrobili bo tak ten system jest zaprojektowany, że nikt nic więcej nie wie. Jak byłem w poniedziałek w ząbkach to zapytałem też czemu niektórzy co zamówili wersję performance w styczniu jeszcze jej nie dostali. Odpowiedź, nie wiemy, być może przekładali termin odbioru albo zmieniali coś w zamówieniach. Gdyby Musk wdrożył jakiś CRM czy coś w tym stylu gdzie Ci ludzie byliby w stanie się czegoś więcej dowiedzieć to miałby sens posadzić tanich ludzi na "słuchawkach" i dać im dostęp do tego CRMa, a tak teraz Ci co odbierają telefon są "chłopcami" do bicia. Cieszymy się z obniżek cen, ale one z czegoś wynikają. Oglądałem wczoraj jeszcze raz tesla investor day 2023, szczególnie tą część dotyczącą sieci neuronowych, sztucznej inteligencji, FSD, wyjaśniali jak to jest zaprojektowane. Ja się zajmuje tym zawodowo, uczenie maszynowe, sieci neuronowe i powiem Wam, że to co Musk ma na "produkcji" to jest technologia z przyszłości, tym bardziej się cieszę, że w tym kontrybuuję, mały klocek w postaci zakupu TMYLR. Widząc co on robi i jak podchodzi do tematu AI, myślę, że ten system dystrybucji, przydzielania VINów jest tak zaprojektowany i tam dostęp człowieka, a już tym bardziej wspomaganie tego przydzielania przez człowieka wywołałoby chaos i problemy na produkcji. Coś kosztem czegoś, ale jako konsumenci mamy wybór, można kupić bmw, kia, czy cokolwiek innego, ja zdecydowałem, że biorę teslę z dobrodziejstwem inwentarza.
No i super. Ja też lubię jak się rozwijamy. Niemniej ludzie odchodzą z Tesli więc coś jest na rzeczy. Ich system wraz z Elonem zaczynaja za bardzo olewać pracowników na rzecz automatyzacji maszyn itd. To się odbija na nas wszystkich.
Co do terminu. Jak ktoś w aplikacji czy na stornie przewiduje termin dostawy na marzec-kwiecień a wychodzi z tego sierpień albo i dalej to niestety nie jest to miłe. I tak ktoś powie a w BMW czeka się 2 lata. Jasne. Tylko ze to jest konkretna informacja. Jak ja powie klientowi ze musi zaczekać 3 tygodnie to on wie na czym stoi. A jak mu powiem „nie wiem” albo „jutro” a potem opóźnienia to nie jest miło. Nawet jak ostatecznie wyjdzie krócej niż te 3 tyodnie. To nadal klient się oburzy i słusznie bo nie tak się umawialiśmy. Wole prawdę niż naciąganie.
Zatem znowu coś w tym całym systemie nie działa jak należy.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Jeszcze taki smaczek, na końcu tej części o AI i FSD jak już inżynier skończył opowiadać jak oni to robią i jakie problemy mieli i jak je rozwiązali, wyszedł Musk i pokazał robota o nazwie Optimus, którego tesla zrobiła, i Musk rzucił, bo dla niego to oczywiste, ale to pokazuje jak szeroko on i jego ludzie myślą, że te samo oprogramowanie FSD tesli steruje tym robotem, bo samochód to robot, ale z kołami, a Optimus to robot ale z nogami do chodzenia. Opad szczęki, już widzę miny w mercedesie czy bmw w dziale RnD :ROFLMAO:
Od strony inżynierii oprogramowania i w ogóle podejścia do tematów technicznych to jest Musk i jego ludzie i jest długo długo długo nic, i jest mercedes z rozwiązaniem od nvidii, bo sami nic w tym temacie nie potrafili by zrobić. Jest jeszcze jedna ważna kwestia, mercedes czy bmw ma patenty na rozwiązania w silnikach spalinowych, całe działy badawcze do tego, lata lata lata rozwoju i sztaby ludzi. Musk ma SpaceX i ludzi i know how, żongluje tą wiedzą i ludzmi i zespołami. Tego nie ma nikt na rynku, dlatego tradycyjna branża moto (konserwa) będzie miała wkrótce duży problem. Podobne podejście prezentował Steven Jobs, jak zaprojektował pierwszego iPhona.
 

Chris

Posiadacz elektryka
też oglądałem Investors Day i jak widziałeś na drugi dzień na giełdzie.... jakoś to na inwestorach wrażenia nie zrobiło.... inwestorzy jak klienci oczekują konkretnych rozwiązań/efektów w podanych ramach czasowych, a nie lania wody, a już na pewno nie obietnic bez pokrycia... Wszystko co napisałeś się zgadza i wielu to przekonuje, klientów/inwestorów i nawet nie chcę pisać o tych wszystkich wpadkach i problemach technologicznych, bo je znamy i produkt mimo wszystko chcemy kupić. Chodzi mi tutaj wyłącznie o sieć sprzedaży i serwisu, to nie jest lot na Marsa.... ktoś odpowiedzialny za rozwój Tesla w PL, czy siedzi jełop w NL, czy gdzieś indziej powinien na kopach wylecieć i tyle.
 

kristof46

Fachowiec
mówisz, że w USA też tak traktują klientów jak śmieci? wątpię... W sumie czytając to wszystko od dłuższego czasu tutaj i na fb, co się wyprawia z zamówieniami, serwisem, obsługą klienta w Polsce, nie rozumiem jakim cudem typ odpowiedzialny za rozwój Tesla w Polsce siedzi jeszcze na stołku... powinien wylecieć na zbity pysk z hukiem. Ja rozumiem, że są priorytety i być może nasz kraj to jakaś nisza rynkowa, ale nie jest normalne hamowanie wzrostów i utrata klientów przez ****..we zarządzanie, a raczej jego brak. Manago od Polski powinien na kopach wylecieć.
Na pewno nie jak nas. Ale oglądając jakiś filmik z USA gość wspominał ze porozmawiania z kimkolwiek dodzwonienie się do Tesli jest możliwe ale mega trudne.
 

kristof46

Fachowiec
Skoro wczoraj ktoś odbierał TYP Quicksilver to ciekawe kiedy zamawiał? Ja w sierpniu 2022 to samo i cisza.
Serio? Od sierpnia i nic? Ja również zamówiłem TYP QS ale dwa tygodnie temu. Jak mam tyle czekać (przy przewidywanym znacznie krótszym terminie) to aż się odechciewa.
 

bart_zaw

Posiadacz elektryka
No i super. Ja też lubię jak się rozwijamy. Niemniej ludzie odchodzą z Tesli więc coś jest na rzeczy. Ich system wraz z Elonem zaczynaja za bardzo olewać pracowników na rzecz automatyzacji maszyn itd. To się odbija na nas wszystkich.
Co do terminu. Jak ktoś w aplikacji czy na stornie przewiduje termin dostawy na marzec-kwiecień a wychodzi z tego sierpień albo i dalej to niestety nie jest to miłe. I tak ktoś powie a w BMW czeka się 2 lata. Jasne. Tylko ze to jest konkretna informacja. Jak ja powie klientowi ze musi zaczekać 3 tygodnie to on wie na czym stoi. A jak mu powiem „nie wiem” albo „jutro” a potem opóźnienia to nie jest miło. Nawet jak ostatecznie wyjdzie krócej niż te 3 tyodnie. To nadal klient się oburzy i słusznie bo nie tak się umawialiśmy. Wole prawdę niż naciąganie.
Zatem znowu coś w tym całym systemie nie działa jak należy.
W kwestii zamówień z roku 2022/2023 to mam skrajnie gorsze doświadczenia z innych marek niż Tesla.
W kwietniu '22 zamówiłem Mini SE i Renault Megane E-tech. W obu przypadkach gwarancja ceny itd. Mini na Czerwiec Megane na Październik.
Pomijał długą historię ale koniec jest taki: Mini odebrane w październiku po zmianie ceny +9tyś, Megane teraz do odbioru bo jeszcze czekałem dwa tygodnie na potwierdzenie gwarantowanej ceny z zamówienia. Nie mam pretensji do salonu, handlowca bo chociaż mnie uprzedzali że może być różnie, nawet przepraszali ale rozumiem że to nie oni decydują itd. i tak samo odnoszę się do Tesli - pan Tomasz z Ząbek po zmianie cen na stronie pomógł mi zdecydować miedzy anulowanie 3 na Y i dał na jazdę próbną i wyczerpująco powiedział że wie tyle co ja ze strony i tyle samo może powiedzieć. Patrząc po forach zagranicznych i szczególnie USA (jakość aut z Freemont i dostęp do serwisu czy czekanie kilka tygodni na serwis) nie widzę różnicy do tego co u nas może poza "bajerem" że laweta ci pod dom podwozi auto czasami.
jako OT: znowu BMW gdzie zamówiliśmy w lutym auto na czerwiec - zadzwonili tydzień temu że stoi do odbioru w salonie i szybko dawać z leasingiem bo "muszą" w tym kwartale wydać...
 

Chris

Posiadacz elektryka
może inaczej napiszę... ile tam Tesla sprzedała samochodów w PL w zeszłym roku? Z tego co czytałem 1226... w tym roku, pewnie kilka razy więcej będzie. Ile jest punktów odbioru Tesla w Polsce: JEDEN. Ile jest serwisów Tesla w Polsce: JEDEN. CO ROBI JEŁOP OD ROZWOJU TESLA W POLSCE???? NIC - showroom w Katowicach na kilka dni pod hotelem, wysyłając do ludzi e-mail: MAMY TO... Koleś do zwolnienia natychmiast i tyle.
 

ypl

Pionier e-mobilności
też oglądałem Investors Day i jak widziałeś na drugi dzień na giełdzie.... jakoś to na inwestorach wrażenia nie zrobiło.... inwestorzy jak klienci oczekują konkretnych rozwiązań/efektów w podanych ramach czasowych, a nie lania wody, a już na pewno nie obietnic bez pokrycia... Wszystko co napisałeś się zgadza i wielu to przekonuje, klientów/inwestorów i nawet nie chcę pisać o tych wszystkich wpadkach i problemach technologicznych, bo je znamy i produkt mimo wszystko chcemy kupić. Chodzi mi tutaj wyłącznie o sieć sprzedaży i serwisu, to nie jest lot na Marsa.... ktoś odpowiedzialny za rozwój Tesla w PL, czy siedzi jełop w NL, czy gdzieś indziej powinien na kopach wylecieć i tyle.
To prawda z tym spadkiem wyceny akcji Tesli, ale weź pod uwagę kilka kwestii:

Po pierwsze to działanie zarządów firm pod oczekiwania inwestorów skończyły się tym dla wielu firm, że lodówka czy pralka psuje się dwa tygodnie po gwarancji (polityka postarzania produktów), no bo liczy się sprzedaż i wyniki.

Po drugie Musk jest ekscentrycznym wizjonerem, który jak w 2008 roku projektował Tesle model S i zapowiadał, że będzie produkował 2 miliony aut rocznie to na posiedzeniu zarządu w mercedesie i w bmw i w vw i w toyocie zwijali się ze śmiechu, a jeszcze jak usłyszeli, że to mają być auta elektryczne i tanie to pukali się w głowę i mówili niech spróbuje, kto bogatemu zabroni, jego cyrk jego małpy. Teraz tych prezesów i członków zarządów już nie ma, w toyocie z uwagi na szacunek i kulturę, tylko na emeryturę prezes musiał odejść :ROFLMAO:
Narazie konserwy jeszcze walczą i udają, że dadzą radę, ale za 5 lat będzie panika, chociaż nie w zasadzie już jest, blokada przez Niemcy głosowania nad zakazem sprzedaży aut spalinowych od 2035. Jest panika bo oni już wiedzą, ale jeszcze nikt głośno tego nie mówi.
Dla ekscentrycznego Muska, który myśli tak szeroko i daleko, to o czym my tu piszemy to jest nieważne, on wie, że jego produkt jest tak dobry, a będzie jeszcze lepszy w porównaniu do konkurencji, że choćbyś miał w namiocie koczować pod salonem to i tak kupisz. Dla niego to nie są problemy, którymi on się chce zajmować i je rozwiązywać.
 

kristof46

Fachowiec
może inaczej napiszę... ile tam Tesla sprzedała samochodów w PL w zeszłym roku? Z tego co czytałem 1226... w tym roku, pewnie kilka razy więcej będzie. Ile jest punktów odbioru Tesla w Polsce: JEDEN. Ile jest serwisów Tesla w Polsce: JEDEN. CO ROBI JEŁOP OD ROZWOJU TESLA W POLSCE???? NIC - showroom w Katowicach na kilka dni pod hotelem, wysyłając do ludzi e-mail: MAMY TO... Koleś do zwolnienia natychmiast i tyle.
Generalnie się zgadzam. Problem w tym ze dla niego są rynki ważne i ważniejsze. Widzi ze na naszym rynku się sprzedaje wiec nie musi się wysilać. Mógłby sprzedać więcej? Zapewne ale być może w tej chwili robi to na swoim rynku NL czy jakims innym który ma pod sobą. Mam wrażenie ze Tesla się nie wysila bo ludzie chcą ich aut i tyle.
 
Top