Dak

Nowy na Forum
Cześć, piszę pierwszy raz zdruzgotany serwisem Tesli. Mam Y niecały rok. Po 10k zaczęło się skrzypienie w zwieszeniu - wymieniono osłonę silnika było ok. Po 12k zacząl się pisk w w przedniej części samochodu przy prędkości w przedziale 80-120. Początkowa diagnoza hamulce - wyczyszczono, dotarto samochód oddany. Ale dźwięk jest nadal. Ponowny serwis i zdiagnozowano ze pisk pojawia się z przedniego silnika, ale jest w zakresie normy i nie jest to do naprawy… silnik też nie kwalifikuje się do wymiany… pisk jak się dłużej jeździ jest denerwujący, a do tego unosił z aparatem słuchowym jest nie do wytrzymania. Ktoś ma jakiś pomysł jak można to naprawić? Zaradzić ?
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Cześć, piszę pierwszy raz zdruzgotany serwisem Tesli. Mam Y niecały rok. Po 10k zaczęło się skrzypienie w zwieszeniu - wymieniono osłonę silnika było ok. Po 12k zacząl się pisk w w przedniej części samochodu przy prędkości w przedziale 80-120. Początkowa diagnoza hamulce - wyczyszczono, dotarto samochód oddany. Ale dźwięk jest nadal. Ponowny serwis i zdiagnozowano ze pisk pojawia się z przedniego silnika, ale jest w zakresie normy i nie jest to do naprawy… silnik też nie kwalifikuje się do wymiany… pisk jak się dłużej jeździ jest denerwujący, a do tego unosił z aparatem słuchowym jest nie do wytrzymania. Ktoś ma jakiś pomysł jak można to naprawić? Zaradzić ?
Na Twoim miejscu napisałbym oficjalnego maila na [email protected]

Wspierając się chatgpt opisałbym powyższa sytuację i zaznaczyl że w kolejnym kroku zostaną podjęte kroki prawne, w pierwszej kolejności radca prawny. Takie oficjalne maile z mojego doświadczenia z innymi firmami pomagają. Ewentualnie można udać się na niezależna diagnostykę np ev repair garage, niech opiszą oficjalnie co wg nich dolega Twojej Tesli i to też będzie załącznik do sporu z teslą
 

eimi

Pionier e-mobilności
Jakbyś miał dostęp do commandera to mógłbyś wyłączyć całkiem przedni silnik przejechać się i zobaczyć czy to w ogóle on jest przyczyną.

Piszczenie przedniego silnika jest zawsze. W Tesli nie jest najgłośniej, inne auta FWD mają głośniej. Niektórzy tego nawet nie słyszą bo to wysokie częstotliwości.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jakbyś miał dostęp do commandera to mógłbyś wyłączyć całkiem przedni silnik przejechać się i zobaczyć czy to w ogóle on jest przyczyną.

Piszczenie przedniego silnika jest zawsze. W Tesli nie jest najgłośniej, inne auta FWD mają głośniej. Niektórzy tego nawet nie słyszą bo to wysokie częstotliwości.
Gdy się jedzie ze stała prędkością przedni nie pracuje, można wyłączyć też wrzucając N w trakcie jazdy. W Y delikatnie manetką do przodu. Ale silniki zawsze kręcą sie na pusto.

Ale pytanie też czy to charakterystyczny dźwięk przy przyspieszaniu który jest normalny i jego głośność zależna jest od egzemplarza czy dźwięk który słychać przy stałej prędkości, którego nie powinno być wcale i wyłączenie silnika w takim wypadku raczej nie pomoże zdiagnozować, skoro zależne od prędkości to na pewno coś między silnikiem a kołami;). Ten przy przyspieszaniu jeśli jest zbyt głośny to podobno serwis dodaje dodatkowe wygłuszenie wokół silnika.
 

kristof46

Fachowiec
Zagłówki sprawdź i ustawienie oparcia tylnej kanapy.
Chciałem trochę odpakować temat bo ja po naprawie czy też regulacji klapy bagażnika nadal mam dziwne wibracje z tyłu. Łączyłem to z klapą ale najpewniej jest to środkowy zagłówek. Do tego zagłówek złożony. Raz że jak technik wsiadł do tyłu i się o niego oparł to dźwięki zniknęły. Dwa jest on luźny i można go ręcznie ruszać prawo lewo przez co stuka. Trzy jak złożymy kanapę to nie ma problemu. Macie na to jakiś patent?
 

eimi

Pionier e-mobilności
Chciałem trochę odpakować temat bo ja po naprawie czy też regulacji klapy bagażnika nadal mam dziwne wibracje z tyłu. Łączyłem to z klapą ale najpewniej jest to środkowy zagłówek. Do tego zagłówek złożony. Raz że jak technik wsiadł do tyłu i się o niego oparł to dźwięki zniknęły. Dwa jest on luźny i można go ręcznie ruszać prawo lewo przez co stuka. Trzy jak złożymy kanapę to nie ma problemu. Macie na to jakiś patent?
Ja kupiłem taśmę piankowa 6mm grubości i wkleiłem do środka zagłówków. Ciężej chodza góra dół ale nie stukaja w dolnych pozycjach
 

kristof46

Fachowiec
Ja kupiłem taśmę piankowa 6mm grubości i wkleiłem do środka zagłówków. Ciężej chodza góra dół ale nie stukaja w dolnych pozycjach
W którym miejscu dokładnie to wkleiłeś? Zastanawiam się czy serwis coś z tym zrobi bo i tak będę za jakiś czas u nich
 

eimi

Pionier e-mobilności

SokolEV

Posiadacz elektryka
W moim TMY LR AWD słychać jakby wycie silnika z przodu przy tempomacie w zakresie gdzieś 90-120. Przy 140 już nie słychać za bardzo, może przez to, że ogólne szumy zagłuszają. Przy przyspieszaniu/zwalnianiu dźwięk znika. To jest normalne? Da się coś z tym zrobić?
 
Top