Tesla nie stawia w Polsce ładowarek

umcus

Pionier e-mobilności
Dla Tesli SuC było od początku ważnym elementem strategii w USA, ale i na zachodzie EU. To u nas działa to kulawo.
Fakt.
Nie zostałem zrozumiany. Cieszę się, że na Krakowskiej będzie SuC, bo lepszy rydz niż nic. Ale mój sposób myślenia jest taki:
Jak już ma się pojawić SuC z tej strony Warszawy, to lepiej, by był w miejscu dogodnym dla większości podróżujących. Z tej strony większość ruchu przebiega przez S8 i część przez S79 (dzięki nowej nitce obwodnicy Warszawy). Tymczasem Krakowska jest pomiędzy nimi - zatem z każdej z głównych tras trzeba będzie zjechać i dojechać.
Lepsza lokalizacja byłaby, np. gdzieś przy węźle Opacz.
Rozumiem. Tylko Tesla ma najwyraźniej jakąś umowę z Auchan, a przynajmniej ostatnio lubią stawiać ładowarki na ich terenach. A w tamtych okolicach próżno szukać Auchan.
W ogóle dyskusja tutaj w wymiarze Tesli nic nie da, bo Tesla nie słucha.
100% zgody :)
Ot wyrażenie swojego zdania na temat tego, że mogliby to zrobić lepiej. Byłoby to dla sprzedaży Tesli korzystne, albowiem sieć SuC jest czymś co wpływa istotnie na decyzje zakupowe tam, gdzie jest odpowiednio rozwinięta.
Być może. Ale żeby tak było, sieć SuC w Polsce musiałaby być taka jak na zachodzie. A to się raczej finansowo za cholerę nie zepnie. Chociaż, wróć. Zapomniałem o tym, że nowe ładowarki (te dotowane z UE) będą musieli udostępnić pozostałym producentom. Wtedy faktycznie mogłoby się zacząć spinać, przy takich stawkach (nawet jakby było 50 gr drożej) byliby dużą konkurencją dla pozostałych drogich graczy.
I tu się nie zgodzę. Brak SuC wywoła negatywne emocje u wszystkich. A niewystarczający SuC tylko u niektórych.
Ja na to patrzę w ten sposób: brak ładowarki jest po prostu faktem i nie zwracam na to uwagi. W danej okolicy szukam innej możliwości. Ale jeśli będę jechał na SuC, a Tesla mi mówi "heloł ziomku, ale będziesz 5 czy 10 w kolejce", to mi się ciśnienie podniesie. A jak jeszcze zobaczę tam nie-Tesle, to tym bardziej się wkurzę, że jako klient Tesli nie mam pierwszeństwa.
I te "znajomości" to właśnie kompetencje miękkie, których zespół Tesli nie ma, a konkurencja najwyraźniej ma.
Być może - to są tylko nasze przypuszczenia.
Trzeba byłoby się przyjrzeć jak tam budowali sieć. W Niemczech wystartowali w 2013 roku i do teraz mają ok. 246 stacji (lokalizacji). Gdyby było to związane ze sprzedażą, oznaczałoby to, że mają sprzedaż 16x większą niż w Polsce. Chyba aż takiej różnicy nie ma.
Spytałem Groka od Elona:

Porównanie​

  • Polska: ok. 4 000–5 000 sztuk.
  • Niemcy: ok. 150 000–170 000 sztuk.
Jeśli to są z grubsza prawdziwe dane, to różnica i tak jest gigantyczna.
A mnie nadal boli to, że z Warszawy nie dojadę ani do Gdańska, ani do Katowic (te ostatnie niewykonalne zimą lub przy szybszej jeździe).
Życie. I jeszcze ten brak 95 kWh baterii na pokładzie :) Ech, ta Tesla.
 

EVJerry

Posiadacz elektryka
Fakt.

Rozumiem. Tylko Tesla ma najwyraźniej jakąś umowę z Auchan, a przynajmniej ostatnio lubią stawiać ładowarki na ich terenach. A w tamtych okolicach próżno szukać Auchan.
Auchan jest w Jankach - blisko S8, a przy okazji jedno z największych centrów handlowych w Europie.

Ja na to patrzę w ten sposób: brak ładowarki jest po prostu faktem i nie zwracam na to uwagi. W danej okolicy szukam innej możliwości. Ale jeśli będę jechał na SuC, a Tesla mi mówi "heloł ziomku, ale będziesz 5 czy 10 w kolejce", to mi się ciśnienie podniesie. A jak jeszcze zobaczę tam nie-Tesle, to tym bardziej się wkurzę, że jako klient Tesli nie mam pierwszeństwa.
Jeśli trzeba czekać - korzystasz z alternatywy. Jeśli nie ma - zawsze korzystasz z alternatywy

Być może - to są tylko nasze przypuszczenia.

Spytałem Groka od Elona:

Porównanie​

  • Polska: ok. 4 000–5 000 sztuk.
  • Niemcy: ok. 150 000–170 000 sztuk.
Jeśli to są z grubsza prawdziwe dane, to różnica i tak jest gigantyczna.
Chyba niezbyt bym ufał, że AI od Elona nie będzie koloryzowało.
Open AI twierdzi:
Polska: W ciągu całego roku zarejestrowano 4 461 nowych samochodów Tesli
Niemcy: W styczniu 2025 roku zarejestrowano 1 277 nowych Tesli, co stanowi spadek o 59,5% w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku. W lutym 2025 roku liczba rejestracji wyniosła 1 429, co oznacza spadek o 76,3% w porównaniu z lutym 2024 roku

Załóżmy, że w pozostałe miesiące sprzedaż jest o 30% większa. Styczeń i luty 2024 to średnio 2000 samochodów miesięcznie. Daje to jakieś 30 000 rocznie

Czyli sprzedali w 2024 r. ok. 6-7x więcej Tesli w Niemczech niż w Polsce.
W takim razie sprzedaż rozwój ich sieci w Niemczech jest 2x szybszy niż na to wskazuje różnica w sprzedaży.

Życie. I jeszcze ten brak 95 kWh baterii na pokładzie :) Ech, ta Tesla.
O! To to!
 

umcus

Pionier e-mobilności
Auchan jest w Jankach - blisko S8, a przy okazji jedno z największych centrów handlowych w Europie.
Ale z jakiegoś powodu wybrali inną lokalizację. Nie wiem czy gorszą, dla osób mieszkających w okolicach Ursynowa to będzie lepsza miejscówka. Tak czy siak, decyzję chyba podjęli, nie ma co się boksować o to.
Jeśli trzeba czekać - korzystasz z alternatywy. Jeśli nie ma - zawsze korzystasz z alternatywy
Ja tak. Przeciętny Kowalski wyznaczy trasę i jak go tam zaprowadzi, to będzie tam czekał wkurzony. To jest akurat normalne - jeśli masz zapewniać złą usługę, to lepiej nie dawaj jej w ogóle. Na pewno wygeneruje to mniejszy hejt choćby z tego powodu, że SuC jest mało i jak gdzieś ich nie ma, to jest to traktowane jako normalka. A zobacz, ile się ludzie na FB produkują o tym, że po raz n-ty Ząbki, Lublin czy Katowice dają 30 kW zamiast 150 czy 200. To jest właśnie ten efekt.
Chyba niezbyt bym ufał, że AI od Elona nie będzie koloryzowało.
;) Jaki pan, taki kram? :) Ale tak poważnie, Grok wydaje mi się być dość obiektywny i ma mniejsze ciągoty do koloryzowania/fantazjowania niż ChatGPT przynajmniej w moich zastosowaniach.
Open AI twierdzi:
Polska: W ciągu całego roku zarejestrowano 4 461 nowych samochodów Tesli
Niemcy: W styczniu 2025 roku zarejestrowano 1 277 nowych Tesli, co stanowi spadek o 59,5% w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku. W lutym 2025 roku liczba rejestracji wyniosła 1 429, co oznacza spadek o 76,3% w porównaniu z lutym 2024 roku

Załóżmy, że w pozostałe miesiące sprzedaż jest o 30% większa. Styczeń i luty 2024 to średnio 2000 samochodów miesięcznie. Daje to jakieś 30 000 rocznie

Czyli sprzedali w 2024 r. ok. 6-7x więcej Tesli w Niemczech niż w Polsce.
W takim razie sprzedaż rozwój ich sieci w Niemczech jest 2x szybszy niż na to wskazuje różnica w sprzedaży.
Niby tak. Ale u nich SuC jest otwarty na wszystkich. Siłą rzeczy ma do obsłużenia większy ruch - przyznaję, teoretyzuję, bo nie mam bladego pojęcia jak duży jest to ruch.

Wg Perplexity za lata 2022-2024 mówimy o jakiś 105-110k szt w Niemczech vs ok 6-6,5k w Polsce. Nie chce mi się głębiej kopać :)
O! To to!
Cóż. Za 5 lat, jak się Tesla nie poprawi, to kupię chińczyka.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Wow…
Ale nawalanka, aż nie ma siły czytać..,
Podsumujmy:
Z miejscami do ładowania w Polsce jest źle? Tak (w generalnym odczuciu).
Czy jest lepiej niż było? Tak.
Czy Tesla jest winna tym problemom? Nie.
Czy możemy być zadowoleni z tego co mamy? Nie, (bo mogłoby być lepiej).
Czy Tesla w Polsce działa super? Nie.
Czy winny za to jest MElon/Kaczor/Donald? ??? 🤣🤣🤣
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
A mnie nadal boli to, że z Warszawy nie dojadę ani do Gdańska, ani do Katowic (te ostatnie niewykonalne zimą lub przy szybszej jeździe).
Jeśli ktoś się zastanawia Y versus 3, to nie mam lepszego argumentu. Dla mnie każde to miasto jest osiągalne na luzie zimą, chyba że będzie mróz którego w Warszawie nie było w tę zimę.

Chyba, że szybka jazda to z łamaniem przepisów. To super, że się nie da.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
A jak jeszcze zobaczę tam nie-Tesle, to tym bardziej się wkurzę, że jako klient Tesli nie mam pierwszeństwa.
Większe obłożenie stacji > lepiej się amortyzuje koszt stacji > więcej ładowarek w przyszłości
Myślę, że jako kierowcy dobrze na tym wyjdziemy, tylko nie od razu
 

umcus

Pionier e-mobilności
Większe obłożenie stacji > lepiej się amortyzuje koszt stacji > więcej ładowarek w przyszłości
Myślę, że jako kierowcy dobrze na tym wyjdziemy, tylko nie od razu
Ja to wiem. Tylko opisywałem dlaczego uważam, że ładowarki w niewystarczającej liczbie (np. 4 czy 6 zamiast 12) będą większym triggerem niż ich kompletny brak.
 

nabrU

Moderator
Ale jeśli będę jechał na SuC, a Tesla mi mówi "heloł ziomku, ale będziesz 5 czy 10 w kolejce", to mi się ciśnienie podniesie. A jak jeszcze zobaczę tam nie-Tesle, to tym bardziej się wkurzę, że jako klient Tesli nie mam pierwszeństwa.

Zapomniałeś jeszcze o fakcie, że może Ci mówić 'ziomku, masz 3 stanowiska wolne', przyjeżdżasz a tam dupa bo stoją jakieś VW czy inne z wtyczką 'po złej stronie' i już się nie podładujesz. Takie uroki SuC udostępnionych dla innych EV :rolleyes:

P.S. Żeby nie było, problem występuje w udostępnionych V3 (tak są takie). V4 już kabelki dłuższe więc nie powinno być żadnego problemu.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Zapomniałeś jeszcze o fakcie, że może Ci mówić 'ziomku, masz 3 stanowiska wolne', przyjeżdżasz a tam dupa bo stoją jakieś VW czy inne z wtyczką 'po złej stronie' i już się nie podładujesz. Takie uroki SuC udostępnionych dla innych EV :rolleyes:

P.S. Żeby nie było, problem występuje w udostępnionych V3 (tak są takie). V4 już kabelki dłuższe więc nie powinno być żadnego problemu.
Jestem wrogiem udostępnia, jak chcesz Such kup Teslę,
jak nie masz tesli spadaj… 🤣😉🤨m
jak ktoś się nie chce ładować prądem ze swastyką to niech szuka „ na mieście”…?
😉🤣
To taki żart, dla inteligentnych inaczej..,
 

Najnowsze dyskusje

Top