gim-kg

Pionier e-mobilności
Model Y Performance.
Ja chciałbym zwrócić uwagę, że nie stopiła się. Jak twierdzi jeden YouTuber temperatura płonącego elektryka jest tak duża, że zostają tylko koła, przytaczając zdjęcie ALUMINIOWEJ Tesli model S.

Widać że w TMY drzwi i maska są aluminiowe. Pakiet baterii chyba nie uległ pożarowi.
 
Last edited:

Belkot

Posiadacz elektryka
taki sam jak z kazdym innym. bez znaczenia jaki typ napedu.
Tego to nie wiadomo. Brak danych jakie przyczyny pozarów w przypadku ICE i BEV. Bo moze tak byc ze ICE płoną częsciej ale z innych powodów np, w wyniku wypadku lub tylko podczas pracy silnika.
 

itguy

Posiadacz elektryka
Jak twierdzi jeden YouTuber temperatura płonącego elektryka jest tak duża, że zostają tylko koła, przytaczając zdjęcie ALUMINIOWEJ Tesli model S.

Widać że w TMY drzwi i maska są aluminiowe. Pakiet baterii chyba nie uległ pożarowi.
He właśnie i to jest wiedza ludzi na takie tematy, jeden wrzuci taki bełkot do internetu a reszta oświeconych mu przyklaskuje, nikt nie patrzy na to że aluminium topi się w lekko powyżej 660 stopi, a nawet jak się nie topi to w o wiele niższej temperaturze bardzo szybko się utlenia i robi się kruche jak zwęglony papier.
Po za tym mało kto wie jaka ilość energii czeka sobie na uwolnienie w baku z benzyną i ilokrotnie to więcej w porównaniu do akumulatora w EV. Jedyna różnica polega na tym że pakiet baterii jest trudniej ugasić ze względu na specyficzne właściwość ogniw i samą obudowę która utrudnia dostęp. Ale to kwestia tylko czasu aż strażacy nauczą się obchodzić i z takimi pożarami.
 
Top