itguy

Posiadacz elektryka
Tego to nie wiadomo. Brak danych jakie przyczyny pozarów w przypadku ICE i BEV. Bo moze tak byc ze ICE płoną częsciej ale z innych powodów np, w wyniku wypadku lub tylko podczas pracy silnika.
w ice są dużo bardziej skomplikowane i występują w nich wielokrotnie wyższe temperatury podzespołów, co myślę że jest nie bez wpływu
 

Belkot

Posiadacz elektryka
w ice są dużo bardziej skomplikowane i występują w nich wielokrotnie wyższe temperatury podzespołów, co myślę że jest nie bez wpływu
Tak moze byc nieszczelnosc w ukladzie paliwowym i paliwo bedzie kapac na rozgrzane elementy. Moze byc problem konstrukcyjny (patrz BMW i EGR). Moze tez byc problem z układem elektrycznym (zwarcie). Dwa pierwsze problemy nie zapalą ci auta na postoju (wyciek moze jeszcze przez jakis czas zanim auto nie ostygnie). Przy BEV są niestety przypadki samozplanu podczas postoju lub ładwoania i dlatego ludzie sie tego boją bo jest nieprzewidywalny. Natomiast jak pisałem brak statystyk powodu zaplonu powoduje ze nie narazie mozemy tylko teoryzowac lub zaginać rzeczywistosc.
 

mALEK

Posiadacz elektryka
Tego to nie wiadomo. Brak danych jakie przyczyny pozarów w przypadku ICE i BEV. Bo moze tak byc ze ICE płoną częsciej ale z innych powodów np, w wyniku wypadku lub tylko podczas pracy silnika.
jak nie wiadmo, to mozna zalozyc, ze ryzyko na tym samym poziomie, wiec takie pytania sa delikatnie ujmujac z (_!_) wziete i nastawione tylko na g.burze. ;)
 

Belkot

Posiadacz elektryka
jak nie wiadmo, to mozna zalozyc, ze ryzyko na tym samym poziomie, wiec takie pytania sa delikatnie ujmujac z (_!_) wziete i nastawione tylko na g.burze. ;)
No nie. Ryzyko pozaru jest wieksze dla ICE. Bo statystyka istnieje i mozna z niej skorzystac. Problemem nie jest ze ci sie auto spali podczas jazdy bo masz czas na reakcje i ucieczke a samochod to tylko rzecz. Problem jest ze nie wiemy dlaczego auta BEV sie palą na postoju i nie wiesz czy trafi to na ciebie czy nie. Jak temu zapobiec? Oczywiscie temat drazliwy i spodziewam sie zaraz ataku na mnie...
 

Piter

Posiadacz elektryka
Widać że w TMY drzwi i maska są aluminiowe. Pakiet baterii chyba nie uległ pożarowi.
Z relacji kierowcy wynikało że najpierw pojawił się dym od podwozia a po opuszczeniu auta już był ogień więc raczej źródłem była bateria. Ale trzeba mieć do tego dystans bo to facebookowe relacje..
Niemniej jednak już dostałem kilka sms od tzw „zaniepokojonych znajomych” 🤦‍♂️
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Natomiast jak pisałem brak statystyk powodu zaplonu powoduje ze nie narazie mozemy tylko teoryzowac lub zaginać rzeczywistosc.
Statystyki są, problem z tym że 50% przyczyn jest nieznana.
 

Attachments

  • POLISH Global Passenger EV HV LiB Fires, 2010 to April 2023.pdf
    234,9 KB · Liczba wyświetleń: 15

Michal

Moderator
Z bardzo nieoficjalnej informacji od strażaków (przed chwilą dzwoniłem do komendy w Świeciu :) ) bateria była raczej nienaruszona i nie było wypadku. Wydaje się, że pożar taki, jak mógłby wystąpić w ICE.
@Łukasz Bigo, powiedzieli, że mogą rozmawiać ewentualnie z prasą, więc może warto przedzwonić.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Z relacji kierowcy wynikało że najpierw pojawił się dym od podwozia a po opuszczeniu auta już był ogień więc raczej źródłem była bateria. Ale trzeba mieć do tego dystans bo to facebookowe relacje..
Niemniej jednak już dostałem kilka sms od tzw „zaniepokojonych znajomych” 🤦‍♂️

Czy ma Pan może link do tej wypowiedzi?
 
Top