viallos

Pionier e-mobilności
Niestety jako użytkownik jednej Tesli i potencjalny nabywca drugiej martwią mnie takie newsy. 😞
Fajnie byłoby poznać dokładną przyczynę ... ciekawe czy np chwile wcześniej wyjechał z szybkiej ładowarki (GW na Mopie) I do tego od razu mocno cisnął pedał przyspieszenia.
Czyli podgrzana bateria + 'ognień' na autostradzie i coś się zagrzało ponad akceptowalne granice.
 
Trzeba poczekać na fakty, mogła to być tesla przerobiona z usa i wyklepana w Polsce i równie dobrze mogła być nowa z salony ledwo odebrana
Znam strażaków grudziądzkich, może coś później ustalę
Trochę mam podobne podejrzenia. Wygląda na biały Performance, a taki z Berlina nie mógł wyjechać bo tego koloru jeszcze nie robią. A z tego co się orientuje, to z Chin nigdy nie były przywożone Performance do Polski, od razu jak poszła sprzedaż MY na Polskę, to Performance miał daty dostaw ustosunkowane pod fabrykę w Berlinie. Dodatkowo widać czujniki parkowania w tylnym błotniku więc to też by datowało egzemplarz na 2020-2022 czyli też nadal pachnie importem z USA. No i lewa strona auta jest znacząco bardziej spalona niż prawa, co by sugerowało, że pożar gdzieś zaczął się od lewej. W mojej Model Y wymieniali przewody prowadzące od portu ładowania do ładowarki ze względu na wadę fabryczną. Ciekawe czy ten egzemplarz też nie cierpiał na tę wadę, tylko albo nie zidentyfikowano jej w tym egzemplarzu lub Europejskie centra serwisowe odmówiły wymiany tych elementów ze względu na import z USA. Ktoś się orientuje jaki jest stosunek serwisów Europejskich do Tesli sprowadzonych z Ameryki?

Ciekawi mnie czemu przedni pas leży przed autem na ziemii, a nie jest zamontowany na samochodzie. Strażacy by go przecież nie odkręcali?
 

Michal

Moderator
Skoro strażacy powiedzieli, że bateria cała, to obstawiam albo jakaś nieszczelność gazów chłodniczych (chociaż je ciężko zapalić) albo jakieś inne płyny pod maską. Trzeba chyba czekać ale myślę, że redakcja jest w stanie uzyskać więcej informacji.
 

jgal

Fachowiec
Trochę mam podobne podejrzenia. Wygląda na biały Performance, a taki z Berlina nie mógł wyjechać bo tego koloru jeszcze nie robią. A z tego co się orientuje, to z Chin nigdy nie były przywożone Performance do Polski, od razu jak poszła sprzedaż MY na Polskę, to Performance miał daty dostaw ustosunkowane pod fabrykę w Berlinie. Dodatkowo widać czujniki parkowania w tylnym błotniku więc to też by datowało egzemplarz na 2020-2022 czyli też nadal pachnie importem z USA. No i lewa strona auta jest znacząco bardziej spalona niż prawa, co by sugerowało, że pożar gdzieś zaczął się od lewej. W mojej Model Y wymieniali przewody prowadzące od portu ładowania do ładowarki ze względu na wadę fabryczną. Ciekawe czy ten egzemplarz też nie cierpiał na tę wadę, tylko albo nie zidentyfikowano jej w tym egzemplarzu lub Europejskie centra serwisowe odmówiły wymiany tych elementów ze względu na import z USA. Ktoś się orientuje jaki jest stosunek serwisów Europejskich do Tesli sprowadzonych z Ameryki?

Ciekawi mnie czemu przedni pas leży przed autem na ziemii, a nie jest zamontowany na samochodzie. Strażacy by go przecież nie odkręcali?
Jak to nie robią białych performance w Berlinie, przecież od takich chyba wręcz zaczęli?
 

Michal

Moderator
Białe na pewno robią, bo choćby teraz są dostępne - żeby sprawdzić wystarczy wejść na:
ev.warszawa.pl [łamane na] tesla
, i wpisać tam w Var "y", w VIN "x" i w OptionCodeList "PPSW"

VINy z XP są produkowane w Berlinie, a kod PPSW, to biała perła.
 

p0li

Pionier e-mobilności
nieszczelność gazów chłodniczych (chociaż je ciężko zapalić)
a na jaki srodek klima w tesli dziala? R134 czy ten nowy R1234yf ?
 

Michal

Moderator
Ja myślałem, że używają R32, a ten bardzo słabo się pali i trudno go w ogóle zapalić.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Od kilku lat wszystkie samochody muszą używać tego nowego, który płonie jak pochodnia...
i to moze byc odpowiedz
w sumie dla wlasciciela jest obojetnie czy mu sie auto zapalilo od baterii, klimatyzacji czy zwarcia w wiazce - efekt jest ten sam
 
Top