Tesla usuwa ładowarkę mobilną ze standardowego wyposażenia modeli 3 i Y

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
A ja kupiłem zamiast WC3 kilka dni temu Green Cell Habu (11kW | Type 2 | 7m), czekam aż dojdzie. Moim zdaniem u mnie lepiej się sprawdzi.
Przewaga WC3 jest między innymi to że nowy na portalach aukcyjnych można kupić za 1200-1500 zł
 

Przemmo

Posiadacz elektryka
Przewaga WC3 jest między innymi to że nowy na portalach aukcyjnych można kupić za 1200-1500 zł

Kupiłem na FV za 1950 zł netto. Po odliczeniu podatku różnica robi się niewielka, a przewaga duża. Dokupię jeszcze przejściówki i będzie uniwersalny komplet.
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Myślę, że to sama cegiełka wykrywa i przekazuje informację dalej. nie mam pojęcia jak to jest wykrywane - rezystor, czy jakiś prosty układ cyfrowy zwalczający przy okazji konkurencję. Podobne rozwiązanie stosuje z tego co wiem Juice Booster, ale cena wg. mnie już kompletnie odjechana (~4k za zestaw z przejściówkami).
Ale uwierz jest wart swojej ceny.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
W publicznym garażu to akurat wolę trwale przykręcony do ściany WC, którego nie muszę wrzucać do bagażnika. Telemetria - ciężko powiedzieć - jakie to ma praktyczne znaczenie dla ciebie? Bo mam trochę wrażenie, że jest jak z zegarkiem, który mówi mi, że się nie wyspałem, chociaż doskonale o tym wiem.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja traktuje evse wszelakie jak lejek .,A lejki bywają różne nawet może być z nierdzewki czy złota . Do kampera np mam nawet z licznikiem litrów.
Czasem najtańszy bywa najpraktyczniejszy i nie żal go zgubić lub popsuć .
I nie każdemu się też taki lejek przydaje . Dawali i nie dają . Do ICE i kosiarek spalinowych też nie dają .
Przypomnę młodszym , że kiedy na stacjach CPN były bańki do mieszania oleju z paliwem i raczej rzadko personel to robił.
A jeszcze dawniej benzyna była tylko w aptekach Czasy się zmieniają infrastruktura też. Idzie to szybko i trudno przywyknąć Młodzi ludzie tym bardziej i często do tego pochodzą, jak rzekła pewna smutna Beata : "bo nam się należy!" Niestety tak nie jest
 
Last edited:

wojtkow

Pionier e-mobilności
kabel do ładowania z ładowarek publicznych jakby takowego nie było na publicznej i wyniosłem go do garażu, bo suc orleny i greenwaye mają swoje kable (ktoś korzysta z niego?)
....
Rozumiem, że zabrali od lipca tę cegłę 1f i dają tylko ten kabel do ładowarek publicznych/komercyjnych (ten co ja wyniosłem do garażu)?
Ten kabel 3f do ładowarek AC to warto mieć przy sobie, zwłaszcza gdy chcesz się naładować ze słupka AC lub ładowarki w hotelu. Większość hoteli gdzie się ładowałem nie miała kabla tylko samo pudło na ścianie.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Podobne rozwiązanie stosuje z tego co wiem Juice Booster, ale cena wg. mnie już kompletnie odjechana (~4k za zestaw z przejściówkami).
JB mozna tanio wyrwac szukajac pod nazwa universal charger - byly to JB sprzedawane razem z samochodami stellantisa i czasem ludzie pozbywaja sie jesli kupili walboxa
mozna kupic nawet nieuzywane w folii za polowe ceny
ja kupilem lekko uzywanego z 3 koncowkami (2 jeszcze w folii) za niecale 300€ i laduje nim codzienie tofika przez noc

pare przykladow z mojego podworka:

nowy 600€: https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/universal-charger-stellantis/2714807675-223-7685

uzywka 450€: https://www.kleinanzeigen.de/s-anze...x-ladekabelset-11kw-22-kw/2719482736-223-2303

uzywka 500€: https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/universal-charger-psa-gruppe/2780045430-223-2226
 
Last edited:

Przemmo

Posiadacz elektryka
U nas też można taniej:
 
Top