Tesla Wall Connector gen3 błyska czerwono trzy razy

abes99

Posiadacz elektryka
U mnie też już prawie 3 lata stoi na słupku na zewnątrz (w słońcu, bez żadnego zadaszenia) i ładuje 2 auta. Na razie bezproblemowo (11kW/16A na kablu 5x2,5mm²).
 

spacerowicz

Zadomawiam się
Zgłosiłem do Tesli i czekam na odpowiedź.

TWC jest podpięty kablami 6mm² dobrej jakości więc w samym urządzeniu raczej nie ma co się grzać. Problem pojawia się dosłownie po paru sekundach więc kable lub łączenia musiałyby być solidnie uszkodzone. Dla mnie wygląda to na uszkodzenie samego czujnika temperatury. Czujnik ten znajduje się we wtyczce do samochodu? No, ale zobaczymy co powie Tesla.

O, znalazłem jeszcze coś takiego odpytując TWC:
GET http://192.168.12.34/api/1/vitals {"contactor_closed":false,"vehicle_connected":true,"session_s":40053,"grid_v":241.7,"grid_hz":49.823,"vehicle_current_a":0.3,"currentA_a":0.3,"currentB_a":0.0,"currentC_a":0.0,"currentN_a":0.3,"voltageA_v":0.0,"voltageB_v":0.0,"voltageC_v":0.0,"relay_coil_v":12.0,"pcba_temp_c":22.3,"handle_temp_c":255.0,"mcu_temp_c":28.8,"uptime_s":40053,"input_thermopile_uv":-227,"prox_v":1.9,"pilot_high_v":8.7,"pilot_low_v":-11.7,"session_energy_wh":1.000,"config_status":5,"evse_state":4,"current_alerts":[27,63],"evse_not_ready_reasons":[1]}
`handle_temp_c":255.0` wygląda dość podejrzanie.
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
U mnie od 4 lat ładuje WC, w pełnym zakresie mocy, bez żadnych problemów.
Przegrzewanie to, albo problem z kablami, albo awaria tego egzemplarza.
u kumpla leci z 13A bez problemu z tego samego WC, u mnie coś się grzeje przy 13A na tyle że generuje alarm po stronie gniazdka, choć elektryk oglądał gniazdko/instalacje, podokręcał śrubki i mówi że jest ok.
 

spacerowicz

Zadomawiam się
Dalszy ciąg wygląda następująco. Na zgłoszenie problemu z apki nie było reakcji. Trochę dziwne, bo był dedykowany przycisk w apce informujący o błędzie i mozliwosci zgłoszenia problemu. Zadzwoniłem do Tesli i dowiedziałem się, że problemy z apki trafiają - w Polsce? W Europie? - do działu samochodowego. Ten dział najwyraźniej nie zawsze wie, co z nimi zrobić. Ale serwisant przez telefon pomógł mi zebrać informację i przekierować je do właściwego dzialu, najwyraźniej jednego na Europę. Najwyraźniej problemów z TWC jest na tyle mało, że nie potrzeba ich więcej. Tutaj poszło szybko. W zasadzie od razu potwierdzono i zakwalifikowano EVSE do wymiany. Musiałem jedynie dostarczyć fakturę z datą zakupu. Tesla mówi że ogólnie proces wymiany na nowy może potrwać do 20 dni ale w tym konkretnym przypadku ma pójść szybciej. Rozumiem, że mają po prostu aktualnie zapas.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dalszy ciąg wygląda następująco. Na zgłoszenie problemu z apki nie było reakcji. Trochę dziwne, bo był dedykowany przycisk w apce informujący o błędzie i mozliwosci zgłoszenia problemu. Zadzwoniłem do Tesli i dowiedziałem się, że problemy z apki trafiają - w Polsce? W Europie? - do działu samochodowego. Ten dział najwyraźniej nie zawsze wie, co z nimi zrobić. Ale serwisant przez telefon pomógł mi zebrać informację i przekierować je do właściwego dzialu, najwyraźniej jednego na Europę. Najwyraźniej problemów z TWC jest na tyle mało, że nie potrzeba ich więcej. Tutaj poszło szybko. W zasadzie od razu potwierdzono i zakwalifikowano EVSE do wymiany. Musiałem jedynie dostarczyć fakturę z datą zakupu. Tesla mówi że ogólnie proces wymiany na nowy może potrwać do 20 dni ale w tym konkretnym przypadku ma pójść szybciej. Rozumiem, że mają po prostu aktualnie zapas.
Jak kupowalem 3 lata temu WC3 w Austrii to gosc mi mowil ze reklamacje wc3 zglasza sie z apki serwisowej auta. Wiec u nich tez tak to dziala.
 
Top