Tesla wprowadza opłatę za ładowanie powyżej 80%

boa

Posiadacz elektryka
Nie zapominaj o konieczności posiadania abonamentu jako warunku uzyskania takich cen, bez niego ceny powyżej 3 pln to żaden mit, tylko fakt. Abonament to zło. Na szczęście sieć SuC ostatnio mocno rośnie i polityka krojenia na kasę pana G.G. i jemu podobnych zacznie się pomału kończyć.
Jeśli ładujesz okazjonalnie i bardzo mało kWh, to cena nie ma większego znaczenia tak realnie. Jak jeździsz w trasy, no to 28.5 na miesiąc mnie np w bmw żeby było Ionity po 2.3 czy 51 na miesiąc w Kia żeby było 2 zł lub ogólnie w Ionity ich pakiet za podobne pieniądze - to znowu abonament wtedy nie ma znaczenia. Greenway po 30 zł daje 2,5 za kWh, za 80 jest po 2.1. Użyj kalkulatora i będziesz miał jasność. Zamiast płakać tu publicznie ;)
 

boa

Posiadacz elektryka
Jeśli ładujesz okazjonalnie i bardzo mało kWh, to cena nie ma większego znaczenia tak realnie. Jak jeździsz w trasy, no to 28.5 na miesiąc mnie np w bmw żeby było Ionity po 2.3 czy 51 na miesiąc w Kia żeby było 2 zł lub ogólnie w Ionity ich pakiet za podobne pieniądze - to znowu abonament wtedy nie ma znaczenia. Greenway po 30 zł daje 2,5 za kWh, za 80 jest po 2.1. Użyj kalkulatora i będziesz miał jasność. Zamiast płakać tu publicznie ;)
Na Elocity widzę ileś tam szybkich DC w cenach 1.89-2.29 BEZ ABONAMENTU
Mam nadzieję, że będzie to inspiracją do odnalezienia się w świecie ładowarek :)
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Jeśli ładujesz okazjonalnie i bardzo mało kWh, to cena nie ma większego znaczenia tak realnie. Jak jeździsz w trasy, no to 28.5 na miesiąc mnie np w bmw żeby było Ionity po 2.3 czy 51 na miesiąc w Kia żeby było 2 zł lub ogólnie w Ionity ich pakiet za podobne pieniądze - to znowu abonament wtedy nie ma znaczenia. Greenway po 30 zł daje 2,5 za kWh, za 80 jest po 2.1. Użyj kalkulatora i będziesz miał jasność. Zamiast płakać tu publicznie ;)
Nikt tu nie płacze, a już na pewno nie ja. Mam abonamenty w głębokim poważaniu, nie korzystam i nie zamierzam. Jak nie mam wyjścia, to się tam naładuję, ale w miarę możliwości omijam szerokim łukiem. A swoje zdanie na temat "polityki cenowej" operatorów z cenami 3+ pln za kWh mam i go nie zmienię.
 

boa

Posiadacz elektryka
Nikt tu nie płacze, a już na pewno nie ja. Mam abonamenty w głębokim poważaniu, nie korzystam i nie zamierzam. Jak nie mam wyjścia, to się tam naładuję, ale w miarę możliwości omijam szerokim łukiem. A swoje zdanie na temat "polityki cenowej" operatorów z cenami 3+ pln za kWh mam i go nie zmienię.
Ty i Kszychu jak rozumiem jesteście anty-abonamentowcami z przekonania i na złość mamie odmrozicie sobie uszy. OK, przyjąłem do wiadomości i szanuję Waszą filozofię. Ale mam też ogromną prośbę, abyście nie opowiadali ludziom, że ładowanie poza domem to po 3 czy 4 zł za kWh. OK?
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skąd takie mity powielasz? Ionity 2 zł. Greenway 2,1 (2,5). NOXO widziałem nawet poniżej 2
Ty i Kszychu jak rozumiem jesteście anty-abonamentowcami z przekonania i na złość mamie odmrozicie sobie uszy. OK, przyjąłem do wiadomości i szanuję Waszą filozofię. Ale mam też ogromną prośbę, abyście nie opowiadali ludziom, że ładowanie poza domem to po 3 czy 4 zł za kWh. OK?
Nie zapomnnijcie, że abo też pdnosi cenę kwh. Nie ma w nim kwh do wykorzystania. Jeżeli płacimy abo 30zł a zużyjemy 40kwh miesięcznie, to koszt samego abo 0,75zł kwh + cena kwh.
Jeżeli płacimy abo 80zł, a zużyjemy 250kwh m/c, = to koszt samego abo 0,32zł kwh.
Żebyści nie wpadli w jakąś euforię, jak to tanio z abo.
Pewnie teraz w wakacje orlen zrobi jakąś promkę, bez łaski z abo, tylko trzeba zaakceptować ich infrastrukturę.
 
Last edited:

TomRS

Pionier e-mobilności
Ty i Kszychu jak rozumiem jesteście anty-abonamentowcami z przekonania i na złość mamie odmrozicie sobie uszy. OK, przyjąłem do wiadomości i szanuję Waszą filozofię. Ale mam też ogromną prośbę, abyście nie opowiadali ludziom, że ładowanie poza domem to po 3 czy 4 zł za kWh. OK?
No właśnie trzeba opowiadać ludziom, szczególnie tym którzy się zastanawiają nad elektrykiem, jak wygląda rzeczywistość . Czyli, że jazda w trasy bez abonamentu, a najlepiej kilku, bez kilku kart i aplikacji, i wcześniejszego rozpoznania jakie ładowarki będą po drodze, może skończyć się sporym rozczarowaniem i kosztami, które nagle okażą się wyższe niż w przypadku spalinówki. Bo takie są fakty. A nie karmić ich półprawdami. Tak jak w tym starym dowcipie, że na Placu Czerwonym, to nie samochody tylko rowery, i nie rozdają tylko kradną ;) Czy jestem antyabonamentowcem - jestem, unikam gdzie mogę. A w temacie ładowania, oczekuję w perspektywie czasu takiej sytuacji jak ze stacjami paliw - owszem, są różnice w cenach, ale o kilka procent, a nie niczym nie uzasadnione kilkadziesiąt czy ekstremalnie kilkaset procent. Nie mam ochoty zgłębiać różnych wariantów abonamentów, kalkulować jak tu zaoszczędzić, gromadzić kart i aplikacji.Wolę ten czas poświęcić na coś innego. Oczekuję sytuacji, że wsiadam i jadę, w razie potrzeby wjeżdżam na pobliska ładowarkę, ładuję się i płacę normalną rynkową cenę, najlepiej przy użyciu karty płatniczej.
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
Nie zapomnnijcie, że abo też pdnosi cenę kwh. Nie ma w nim kwh do wykorzystania.
dokładnie, jak GW dawało darmowe kWh w evklub to miałem wykupiony u nich abo i nawet często się ładowałem.
Ale ja jestem dość elastyczny jeżeli jest opcja to unikam GW i IONITY, ot głosowanie portfelem
 

boa

Posiadacz elektryka
No właśnie trzeba opowiadać ludziom, szczególnie tym którzy się zastanawiają nad elektrykiem, jak wygląda rzeczywistość . Czyli, że jazda w trasy bez abonamentu, a najlepiej kilku, bez kilku kart i aplikacji, i wcześniejszego rozpoznania jakie ładowarki będą po drodze, może skończyć się sporym rozczarowaniem i kosztami, które nagle okażą się wyższe niż w przypadku spalinówki. Bo takie są fakty. A nie karmić ich półprawdami. Tak jak w tym starym dowcipie, że na Placu Czerwonym, to nie samochody tylko rowery, i nie rozdają tylko kradną ;) Czy jestem antyabonamentowcem - jestem, unikam gdzie mogę. A w temacie ładowania, oczekuję w perspektywie czasu takiej sytuacji jak ze stacjami paliw - owszem, są różnice w cenach, ale o kilka procent, a nie niczym nie uzasadnione kilkadziesiąt czy ekstremalnie kilkaset procent. Nie mam ochoty zgłębiać różnych wariantów abonamentów, kalkulować jak tu zaoszczędzić, gromadzić kart i aplikacji.Wolę ten czas poświęcić na coś innego. Oczekuję sytuacji, że wsiadam i jadę, w razie potrzeby wjeżdżam na pobliska ładowarkę, ładuję się i płacę normalną rynkową cenę, najlepiej przy użyciu karty płatniczej.
Możesz płacić kartą. A ogólnie najwygodniej i cenowo lepiej mieć kartę od producenta auta, większość oferuje. Albo karta takiego greenwaya, który ma dużą sieć. Kto normalny ma 10 kart i aplikacji i sprawdza wszystko przed każdym wyjazdem?
 

boa

Posiadacz elektryka
Nie zapomnnijcie, że abo też pdnosi cenę kwh. Nie ma w nim kwh do wykorzystania. Jeżeli płacimy abo 30zł a zużyjemy 40kwh miesięcznie, to koszt samego abo 0,75zł kwh + cena kwh.
Jeżeli płacimy abo 80zł, a zużyjemy 250kwh m/c, = to koszt samego abo 0,32zł kwh.
Żebyści nie wpadli w jakąś euforię, jak to tanio z abo.
Pewnie teraz w wakacje orlen zrobi jakąś promkę, bez łaski z abo, tylko trzeba zaakceptować ich infrastrukturę.
Ale jak zużyjesz tysiąc kWh to 50 zł abo przechodzi na 5gr za kWh - więc dokładnie to, o fo chodziło mi we wcześniejszym wpisie. Jak mało jeździsz to cena kWh nie ma znaczenia, a jak duzo, to abo nie ma znaczenia. Ja na przykład przyzwyczaiłem się do karty bmw i cenię wygodę, a nie patrzenie na parę zł w jedną czy drugą stronę. Auta są dla nas, a nie odwrotnie :)
 

Najnowsze dyskusje

Top