Tesla Y czy BMW iX czy Mercedes EQE

nabrU

Moderator
Nabru coś próbuje wypowiedzieć się o kosztach serwisu.

Nic z tych rzeczy, bo nie mam pojęcia ile kosztuje serwis takiego iX czy EQE. Ja się tylko odniosłem do poniższego stwierdzenia:

Nie mam też czasu jeździć często do serwisu, albo hobbystycznie poprawiać coś samemu w samochodzie.

Tak więc zwracam w tym kontekście tylko uwagę, że u Tesli przegląd to raczej zdrowy rozsądek (i ja mam np. do tego niezależny serwis mobilny), a w MB czy BMW to przymus wizyty serwisowej jak rozumiem co 2 lata, nawet przy darmowym pakiecie serwisowym.
 

boa

Pionier e-mobilności
Nic z tych rzeczy, bo nie mam pojęcia ile kosztuje serwis takiego iX czy EQE. Ja się tylko odniosłem do poniższego stwierdzenia:



Tak więc zwracam w tym kontekście tylko uwagę, że u Tesli przegląd to raczej zdrowy rozsądek (i ja mam np. do tego niezależny serwis mobilny), a w MB czy BMW to przymus wizyty serwisowej jak rozumiem co 2 lata, nawet przy darmowym pakiecie serwisowym.
„Nie mam czasu często jeździć do serwisu” to wg Ciebie oznacza, że ktoś nie chce pojechać na przegląd raz na 2 lata? Czy może raczej szuka bezawaryjności? Hmmm no ja mam jakoś skrzywienie do opcji nr 2 ;-)
A jeśli chodzi o Teslę, to raczej też wypada podjechać z własnej woli na przejrzenie i konserwację itp
 

nabrU

Moderator
„Nie mam czasu często jeździć do serwisu” to wg Ciebie oznacza, że ktoś nie chce pojechać na przegląd raz na 2 lata? Czy może raczej szuka bezawaryjności? Hmmm no ja mam jakoś skrzywienie do opcji nr 2 ;-)
A jeśli chodzi o Teslę, to raczej też wypada podjechać z własnej woli na przejrzenie i konserwację itp

Zgoda mój błąd. Nie sądzę jednak, że Tesla jest bardziej awaryjna niż EQE czy iX plus jak opisałem w MB czy BMW jak coś jest nie halo to Ty jedziesz do nich. W Tesli jak jest 'małe halo' to robią to zdalnie lub wysyłają 'rangera', wizyta w serwisie tylko przy grubszych sprawach. Mam nadzieję, że dostrzegasz obiektywną różnicę (poza tradycyjnym 'każda pliszka swój ogonek chwali' ;)). Oczywiście i tak OP wybierze co jemu się będzie podobało a nie co się podoba @nabrU czy @boa

A jeśli chodzi o Teslę, to raczej też wypada podjechać z własnej woli na przejrzenie i konserwację itp

Zgoda pełna, był u mnie pod domem niezależny mobilny po roku (taki miałem kaprys) i powiedzieli, że następnym razem to widzimy się raczej na przeglądzie przed końcem gwarancji bo nie ma się czego doczepić ;)
 

boa

Pionier e-mobilności
Zgoda mój błąd. Nie sądzę jednak, że Tesla jest bardziej awaryjna niż EQE czy iX plus jak opisałem w MB czy BMW jak coś jest nie halo to Ty jedziesz do nich. W Tesli jak jest 'małe halo' to robią to zdalnie lub wysyłają 'rangera', wizyta w serwisie tylko przy grubszych sprawach. Mam nadzieję, że dostrzegasz obiektywną różnicę (poza tradycyjnym 'każda pliszka swój ogonek chwali' ;)). Oczywiście i tak OP wybierze co jemu się będzie podobało a nie co się podoba @nabrU czy @boa
Jasne! Ale zauważ też, że często jednak w teslach dużo jest tych małych rzeczy i to zabiera czas. Często słyszy się o zawieszeniu po np. 40-50kkm. MB nie wiem, ale BMW serio jest OK. Podlinkowałem też w innym wątku test 100kkm iX3 i tam wszystko super było. Nie mieli do czego się przyczepić.
Zgoda pełna, był u mnie pod domem niezależny mobilny po roku (taki miałem kaprys) i powiedzieli, że następnym razem to widzimy się raczej na przeglądzie przed końcem gwarancji bo nie ma się czego doczepić ;)
Uważaj na hamulce, tesla sugeruje chyba smarowanie co rok :) chyba że jeździsz jak Kubica, to same się ogarną ;))

W tych autach wnętrze, materiały, filozofia sterowania etc są odmienne. Ale przede wszystkim zawieszenie. To przepaść na korzyść BMW iX vs TMY. To zresztą też inne klasy aut.
EQE limuzyna czy SUV rozważa autor? Bo tego też jeszcze nie wiemy.
 

nabrU

Moderator
Podlinkowałem też w innym wątku test 100kkm iX3 i tam wszystko super było. Nie mieli do czego się przyczepić.

Ja też linkowałem kiedyś to video gdzieś: 4-letnia TM3 po przebiegu prawie 350k km na taxi. Pooglądaj jakie to 'poważne' usterki ma ;) Sądzę, że z TMY będzie podobnie.


Uważaj na hamulce, tesla sugeruje chyba smarowanie co rok :) chyba że jeździsz jak Kubica, to same się ogarną ;))

'Gdzieś dzwonili tylko nie wiadomo w którym kościele' :p:


W tych autach wnętrze, materiały, filozofia sterowania etc są odmienne. Ale przede wszystkim zawieszenie. To przepaść na korzyść BMW iX vs TMY. To zresztą też inne klasy aut.
EQE limuzyna czy SUV rozważa autor? Bo tego też jeszcze nie wiemy.

I tu pełna zgoda. Ceny też mają 'różne' :ROFLMAO:
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Z hamulcami to jakaś bzdura - 6 lat Tm3 LR i nigdy nie serwisowalem hamulców . Prawie 3 lata X i tez nie . Zresztą nigdy nie smarowalem w żadnym aucie , co najwyzej wymiana klocków.
Koszty w obu Teslach to filtry kabinowe opony , plyn do spryskiwacza i wycieraczki 50 zł przesmarowanie przegubu u Pana Janka.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Watpie, ze w podstawowych wersjach marek premium bedzie autodomykanie drzwi bo zgaduje, ze o tym mowa.
Nie, nie potrzebuję autodomykania drzwi, czytałem tutaj na forum, że komuś w TMY się nie domykają tj. musi bardzo mocno nimi trzasnąć żeby się dobrze zamknęły.

O awariach Tesli tez czytasz wiecej bo jezdzi ich wiecej, ile widujesz iX lub EQE na drodze?
Tesli ostatnio widuję na prawdę dużo, ale może to dlatego, że myślę czy by jej nie kupić :) EQE widziałem kilka razy iX też.

Jesli sie boisz o oprogramowanie to jezdzij na stabilnej wersji - w ustawieniach jest wybor, 90% tego forum ma kanal beta czy jak to tam zwal ze dostaja wszystko co nowe a nie stabilne.
Dzięki, nie wiedziałem o tym rozróżnieniu.

Jedne sie pala a drugie maja znikajace alerty :) https://forum.elektrowoz.pl/threads/eqe-w-ogniu.9402/
Ciekawe...
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
To są różne auta. Z tego co napisałeś, to postawiłbym na iX, szczególnie po świeżym liftingu. Komfort wobec tesli to niebo a ziemia, serio - przejedź się. Plus obecna generacja BEV w BMW jest bardzo solidna, nie słychać o żadnych problemach.
Nabru coś próbuje wypowiedzieć się o kosztach serwisu. No to prawda jest taka, że w bmw z reguły jest w cenie pakiet serwisowy na 4 lub 6 lat bez limitu km. Normalnie przegląd jest co 2 lata bez limitu km i kosztuje (jeśli miałbyś płacić samodzielnie) pewnie coś koło 1,5-2k pln. Wg mnie dobrze, jak ktoś przejrzy auto raz na te 2 lata - z tesla też warto podjechać do warsztatu, żeby nasmarować hamulce, zobaczyć zawieszenie itd. Więc wg mnie mit auta przez wiele lat niewidzącego serwisu jest bez sensu, bo to się szybko zemści awariami / grubszymi rzeczami.
Bev mercedesów nie znam, bmw mam.
Są może teraz jakieś rabaty na iX?
 

churro

Zadomawiam się
Nigdy bym nie kupił BMW za akcje z subskrypcją na podgrzewane fotele które były już zamontowane w aucie pomimo, że niektóre modele bardzo mi się podobały.
Tesla urzekła mnie w swojej prostocie, bo auto w podstawowej wersji ma wszystko co potrzebuję, a jedyne co jest w konfiguratorze to rodzaj napędu, typ baterii i kolorki lakieru/wnętrza.
 
Top