Tesla Y czy BMW iX czy Mercedes EQE

Jaceq

Pionier e-mobilności
Jasne! Ale zauważ też, że często jednak w teslach dużo jest tych małych rzeczy i to zabiera czas. Często słyszy się o zawieszeniu po np. 40-50kkm. MB nie wiem, ale BMW serio jest OK. Podlinkowałem też w innym wątku test 100kkm iX3 i tam wszystko super było. Nie mieli do czego się przyczepić.

Uważaj na hamulce, tesla sugeruje chyba smarowanie co rok :) chyba że jeździsz jak Kubica, to same się ogarną ;))
Nie wiem skąd takie wnioski. Poprzednią TMY przejechałem 90 kkm przez 2 lata i nie wydarzyło się zupełnie NIC z zawieszeniem. W ogóle nic się nie działo z autem. Wiele osób stąd prawdopodobnie ma podobne doświadczenia. Co do hamulców, to jest po prostu kwestia, że jeżdżąc Teslą mało się ich używa więc warto przeserwisować. Tyle. Można to zrobić samemu albo w dowolnym lokalnym warsztacie. Nie trzeba nigdzie jeździć.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Właśnie z tymi Teslami to jest tak, że wydają tylko na 30 minut i nie ma się gdzie dobrze przejechać, ledwo się ruszy spod salonu już trzeba wracać. Niby jeździłem i tak do 100km/h było cicho, ale właśnie już przy tym 100km/h zaczęło się robić głośniej. Miałem też jakieś drgania na kierownicy przy 50-60km/h, ale to może ostrzeżenie przed tym, że zmieniam pas?
Jeśli jesteś gdzieś z okolic Łodzi możemy się przejechać ;-)
 

arcykot

Zadomawiam się
Jak ja robiłem analizę przed zakupową to Bmw iX słabo wypadło

iX pomimo większych wymiarów zewnętrznych ma mniejszy bagażnik i przestrzeń w środku od TMY, po za tym żeby porównać z TMY Juniper awd to trzeba wziąć pod uwagę model ix 60 który cennikowo jest prawie dwa razy droższy i co dostajemy w bmw za ta kasę w porównaniu do TMY.
- gorsza wydajność większe zużycie
- mniejszy w środku i mniejszy bagażnik
- gorsze osiagi 4,6 do 4,3 z boostem w TMY
- 500 kg więcej masy ?
- gorszy CX 25 do 22
- krótszą gwarancję
- obowiązkowe przeglądy


Także wygląda to tak jakby inżyniera Bmw nie było w pracy, a designer zaprojektował napompowane autko z zewnątrz żeby wyglądało szpanersko a małe w środku z grilem jak w spalinowym.

porównanie
https://ev-database.org/side-by-side?i=3104,3110&h=7dfba3b93aa74a0a2d5f7fa5d8c097c703aaad469abe7605f383d18da3e7b508

bjorn banany
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit?gid=0#gid=0

myśle że to nie ma o czym gadac nawet, narazie bmw jest drogie i kiepskie
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Jak ja robiłem analizę przed zakupową to Bmw iX słabo wypadło

porównanie
https://ev-database.org/side-by-side?i=3104,3110&h=7dfba3b93aa74a0a2d5f7fa5d8c097c703aaad469abe7605f383d18da3e7b508

myśle że to nie ma o czym gadac nawet, narazie bmw jest drogie i kiepskie
Tak, patrząc na to porównanie to rzeczywiście źle to wygląda, ale oglądając filmy na youtube mam wrażenie jakby w iX było więcej miejsca z tyłu w drugim rzędzie.

Poza tym wydaje mi się, że w BMW będzie zdecydowanie ciszej w środku niż w TMY Juniper.
 

boa

Pionier e-mobilności
Myślę, że nikomu z bmw, MB czy Porsche nie przyszło do głowy, że będą porównywani na poważnie z TMY ;) dotknij, zobacz, przejedź się. Pneumatyka a TMY to dwa światy. Nie ma sensu tu pisać, poczuj te auta i będzie wszystko jasne dla Ciebie. Każdy docenia/zauwaza inne rzeczy i to jest naturalne.
Fajnie się patrzy, jak emocje wzbudza to, czy suv ma do setki 4.6 czy 4.3 sekundy i to miałoby przesądzać o zakupie 😳
 

nabrU

Moderator
Wy się wszyscy nie znacie, najlepsza jest i tak Toyota..... Sienna :sneaky:
 
Top