Tesla Y Nowy Model LAUNCH SERIES dostępny na polskiej stronie. - 264 990 :)

Jaceq

Pionier e-mobilności
To jest śmieszne że gościu ma firmę która serwisuje tesle od lat, ma pełno warsztatów współpracujących a nie wie, co się zmieniło w zawieszeniu w Juniperze. Na podnośniku stwierdza że wygląda podobnie i pewnie to materiały wnętrza spowodowały że jest cichsza.
No dokładnie.. Też z zainteresowaniem odpaliłem ten film z myślą, że nareszcie coś konkretnego będzie, od fachowca. Bo jak dotąd wszyscy do wyrzygania mówią te same ogólniki, rozpływają się nad wykładziną we wnękach drzwi itd, itp... I się zawiodłem :-( Przewinąłem jeszcze kawałek po czym wyłączyłem.
Juniperem jeździłem. Samo auto na równej drodze nie wydaje się cichsze względem Y 2024. Za to zawieszenie jest zdecydowanie cichsze i stąd ten efekt + brak rezonansów w tylnej części pojazdu i te dwie rzeczy robią bardzo pozytywne wrażenie.
Też miałem takie wrażenie porównując z moją TMY 2023. We wnętrzu podobny poziom hałasu i podobnie robi się zauważalnie głośniej powyżej 110-120 km/h. Grobowej ciszy opisywanej na co 2 filmiku nie doświadczyłem. Natomiast faktycznie jest dość cicho.. podobnie jak w poprzednim Y ;-) Za to faktycznie mniej hałasowało podczas jazdy po nierównościach.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Grobowej ciszy opisywanej na co 2 filmiku nie doświadczyłem.
Bo porównują do amerykańskiego Y. Który nie ma żadnych wyciszeń. Y Berlin od 2023 to zupełnie inny samochód. Jest dużo usprawnień, które dla USA weszły dopiero w Juniperze. Wyciszenia to jedno z nich. Miększe zawieszenie to kolejne. Dach z powłoką antyrefleksyjną też (porównaj dachy wersji Berlin 2023+ a USA). Akustyczne szyby dookoła (oni nadal do końca produkcji nie mieli podwójnych szyb z tyłu!).

Zobacz np. wyciszenia - u nas od ponad roku są z tyłu wygłuszenia, pianki itd. W USA ludzie sami wycinali kawałki pianki i wciskali w te miejsca. Przejedź się Y z 2021r na 21" kołach i po przesiadce do Y 2023+z mniejszymi cichszymi kołami będziesz miał podobne odczucia grobowej ciszy. Dlatego trzeba ostrożnie do tych opinii i recenzji podchodzić. Ja miałem za wygórowane oczekiwania przez to. Juniper jest lepszym samochodem, ale bardziej 10% lepszym a nie 50%.

Kilka przykładowych fotek z serwisówek z wersji Berlin, czego w USA nawet w roczniku 2024 nie mieli.
1740665905274.png
1740666008913.png

1740666166968.png
1740666444346.png1740666463114.png
Żadnych z tych wygłuszeń nie ma wersji USA.
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
Porównanie zużycia nowy vs stary. Nie wygląda to najlepiej.

Fajny wyważony test. W końcu ktoś porównał do wersji Berlin. Szkoda że performance, ale dobrze że ten sam rozmiar kół i te same opony.

2.5% różnicy a performance nawet kołpaków nie miał. Tak jak większość tu podejrzewała - wyższe zasięgi głównie za sprawą nowych opon.
 

cooler

Pionier e-mobilności
2.5% różnicy a performance nawet kołpaków nie miał. Tak jak większość tu podejrzewała - wyższe zasięgi głównie za sprawą nowych opon.
Ciekawe czy dzięki tej wydajnej oponie będą się te auta ślizgać po mokrym jak 3HL? Bo w porównaniu do mojej 3 na PS4S (żeby nie było, już drugi zestaw przy zaledwie 79k km odjąć to co na zimówkach) to HL jeździł jakby miał plastik zamiast gumy na kołach. Wtedy Tesla że swoją masą i mocą robi się niebezpieczna.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Last edited:
Top