Grobowej ciszy opisywanej na co 2 filmiku nie doświadczyłem.
Bo porównują do amerykańskiego Y. Który nie ma żadnych wyciszeń. Y Berlin od 2023 to zupełnie inny samochód. Jest dużo usprawnień, które dla USA weszły dopiero w Juniperze. Wyciszenia to jedno z nich. Miększe zawieszenie to kolejne. Dach z powłoką antyrefleksyjną też (porównaj dachy wersji Berlin 2023+ a USA). Akustyczne szyby dookoła (oni nadal do końca produkcji nie mieli podwójnych szyb z tyłu!).
Zobacz np. wyciszenia - u nas od ponad roku są z tyłu wygłuszenia, pianki itd. W USA ludzie sami wycinali kawałki pianki i wciskali w te miejsca. Przejedź się Y z 2021r na 21" kołach i po przesiadce do Y 2023+z mniejszymi cichszymi kołami będziesz miał podobne odczucia grobowej ciszy. Dlatego trzeba ostrożnie do tych opinii i recenzji podchodzić.
Ja miałem za wygórowane oczekiwania przez to. Juniper jest lepszym samochodem, ale bardziej 10% lepszym a nie 50%.
Kilka przykładowych fotek z serwisówek z wersji Berlin, czego w USA nawet w roczniku 2024 nie mieli.


Żadnych z tych wygłuszeń nie ma wersji USA.