Tesla Y Nowy Model LAUNCH SERIES dostępny na polskiej stronie. - 264 990 :)

krycho

Nowy na Forum
No właśnie ja czekam aż któryś YouTuber weźmie matrixy na tapet i powie jak z nimi jest (Eco Driver nieźle testuje - mierzy jasność i takie tam).
Mam nadzieję, że z czasem softem poprawią ich działanie.
Z tą magistralą LIN to dla mnie zagadka, chyba wszystkie EU samochody działają na CANie przecież.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
No właśnie ja czekam aż któryś YouTuber weźmie matrixy na tapet i powie jak z nimi jest (Eco Driver nieźle testuje - mierzy jasność i takie tam).
Mam nadzieję, że z czasem softem poprawią ich działanie.
Z tą magistralą LIN to dla mnie zagadka, chyba wszystkie EU samochody działają na CANie przecież.
Starsze Mercedesy czy Chryslery na bazie Mercedesów miały sieć CAN ale lampy ksenonowe LIN, przed lampą był moduł translatora umożliwiający komunikację CAN-LIN. Pewnie część producentów stosowała podobne rozwiązanie, LED-y chyba jednak w większości są stricte na CAN. No chyba że te w najnowszych modelach na ethernecie ale to już inna historia.
 

nabrU

Moderator
@PAIT
Pierwsza uwaga: doładowywać się z 86% do 100% na publicznej ładowarce DC to jest raczej ładowarkowy faux pas zwłaszcza mając EVSE w domu.

Druga uwaga: obejście limitu 140km/h na AP jest już w samym S3XY Commander (nie trzeba buttons)

Po trzecie: zniżki dla kupującego Junipera z reflinka nie ma (na razie) więc nie kłamałbym :p, że ktoś dostanie 2000zł
 

PAIT

Fachowiec
@PAIT
Pierwsza uwaga: doładowywać się z 86% do 100% na publicznej ładowarce DC to jest raczej ładowarkowy faux pas zwłaszcza mając EVSE w domu.

Druga uwaga: obejście limitu 140km/h na AP jest już w samym S3XY Commander (nie trzeba buttons)

Po trzecie: zniżki dla kupującego Junipera z reflinka nie ma (na razie) więc nie kłamałbym :p, że ktoś dostanie 2000zł
Zależało mi, aby wjechać na Autostradę z 100% baterii. Na dzień dzisiejszy nie wiem po co, ale wtedy miałem taką wizję artystyczna.. 😅

2. Masz racje.
3. Wieeeeem.. Ale nie chciało mi się tłumaczyć, że zniżka na wszystkie modele oprócz Y. Za kilka tygodni oddadzą refy na Model Y, więc film będzie aktualny 😎
 

cooler

Pionier e-mobilności
Zapraszam na seans 😅

Przy 100% zasięgu nowe auto TMYLR AWD ma 524km zasięgu... Tyle co moje 4 letnie auto TM3LR AWD z degradacją 8.5% i przebiegiem 80.1k km.
Jak na taką krowę jak model Y to niezły zasięg :) Ładnie pokazuje różnicę efektywność MYLR AWD w porównaniu do M3LR AWD :)
 

nabrU

Moderator
Zależało mi, aby wjechać na Autostradę z 100% baterii. Na dzień dzisiejszy nie wiem po co, ale wtedy miałem taką wizję artystyczna.. 😅

Dokładnie, wizja artystyczna :p Wyjechałbyś z 86% i dojechałbyś na SuC w Szczecinie z 26% zamiast 40%, więc ładowanie byłoby szybsze. Ja w ogóle wiedząc że mam ładować się w Szczecinie doładowałbym w domu pewnie tylko do ok 70% i ruszył w trasę. Ale rozumiem, że 'młody (w EV) to wystraszony' ;)
 

CODI

Fachowiec
No właśnie ja czekam aż któryś YouTuber weźmie matrixy na tapet i powie jak z nimi jest (Eco Driver nieźle testuje - mierzy jasność i takie tam).
Mam nadzieję, że z czasem softem poprawią ich działanie.
Z tą magistralą LIN to dla mnie zagadka, chyba wszystkie EU samochody działają na CANie przecież.
Juz komentowałem te matrixy na podstawie jednego z pierwszych filmów od Jaya Leno. Kamera przejechała na wprost swiateł i widac było tylko 6 punktów świetlnych (mogą byc jeszcze ze 2 dodatkowe na skrajnym połozeniu). Oczywiście jeden punkt to nie jedna dioda a macierz ale nie sądze aby to było wiecej niz 2-4x4-6. Jak widać na filmach Tesla nie wylacza pojedyncze diody a całe sekcje stąd tak widoczne zmiany snopu switala. I generalnie duzo słabsze świecenie niz konkurencja. Moim zdaniem to krok wstecz wzgledem starego Y-ka który miał dużą macierz.
To domniemania ale mam nadzieje ze wkrótce ktos sie temy przyjrzy i zacznie sie naciskanie na Tesle aby to poprawili.
 
Last edited:
Top