refi1234

Posiadacz elektryka
cieszę się, że Wam się podoba - na pewno jest to motywujące, żeby podziałać dalej - niemniej jednak pamiętajcie, że ten rozkład "wmyślił" grafik z wysokienapiecie.pl ;) i ogólnie jak wszedłem sobie ostatnio na ich zakładkę E-mobilność to jeszcze kilka pomysłów mi się rzuciło w oczy, m.in. jak ugryźć przedstawienie parkowania

Ok, inspirowałeś sie układem grafiki i dodałeś link do zródła oraz opis więc postąpiłes fair.
Jednakże Twoje dzieło to coś innego, nowego i innowacyjnego, do tego ze sporym poziomem skomplikowania (dostępnym tylko dla wybranych specjalistów) z którego skorzystaja zwykli uzytkownicy. Ktoś wymyślił kredki, a ktos namalował nimi. Tak więc nie umniejszaj sobie. Nie na darmo istnieje określenie "inspiracja".

Co do dodawania byłbym ostrożny.
Zasada i idea tych raportów to czytelnośc użytecznych danych - ale na jednym ekranie. Nie można dodawac zbyt wiele nie tracąc czytelności. Postoje mozna np. dodać mniejszymi niż ładowanie kropkami w innym kolorze. Można tez inny uklad danych zrobić na następnej formatce.
 

to_masz

Posiadacz elektryka
wrzuciłem małe zmiany do dashboardu:
  • link "Adjust time to drives" dopasowuje czas do jazd, wycinając parking przed i po w aktualnym zakresie czasowym
  • idle time (nie rozróżniam asleep i online - w zamyśle to dashboard do tripa, więc chyba to niepotrzebne, a byłoby zbyt kolorowo)
  • trzymam się zielonego dla ładowania AC
  • jakieś drobiazgi + trochę edge casów uwzględniłem w zapytaniach o dane
 

slaveq

Pionier e-mobilności
wrzuciłem małe zmiany do dashboardu:
  • link "Adjust time to drives" dopasowuje czas do jazd, wycinając parking przed i po w aktualnym zakresie czasowym
  • idle time (nie rozróżniam asleep i online - w zamyśle to dashboard do tripa, więc chyba to niepotrzebne, a byłoby zbyt kolorowo)
  • trzymam się zielonego dla ładowania AC
  • jakieś drobiazgi + trochę edge casów uwzględniłem w zapytaniach o dane
Dzięki zaraz będzie testowane :)
 

refi1234

Posiadacz elektryka
wrzuciłem małe zmiany do dashboardu:
  • link "Adjust time to drives" dopasowuje czas do jazd, wycinając parking przed i po w aktualnym zakresie czasowym
  • idle time (nie rozróżniam asleep i online - w zamyśle to dashboard do tripa, więc chyba to niepotrzebne, a byłoby zbyt kolorowo)
  • trzymam się zielonego dla ładowania AC
  • jakieś drobiazgi + trochę edge casów uwzględniłem w zapytaniach o dane

1/ Widze poprawki - porownuje obie i np stara formatka niekiedy niepoprawnie zliczala ostatnie 24h a nowa juz ma to poprawione.

2/ Z tym wycinaniem parkingu to niestety nie działa za bardzo - ale to moja subiektywna opinia.
Porównaj formatke "Timeline" i nowy "Road Trip" , ich wyniki w roznych zakresach czasowych (1 dzien, 2 dni, 7 dni itd a zobaczysz ze wycina parkowania zbyt bardzo. Zrobilem testowe jazdy i niektorych nie uwzglednia mimo iz sa w srodku zakresu jaki ustawiam na raporcie - a widac je bez problemu w Timeline. Pozostawiłbym je wszystkie aby były dokładnie wtedy gdy sie pokazują w raporcie na "Timeline". Nie musi to byc ikona, może byc np mała czerwona lub niebieska kropka (nawet mniejsza niz ta do ładowania DC). Gdy powtarzaja sie w jednym miejscu kropka bedzie jedna - z menu rozwijanym - tak jak w ladowanie AC i DC (pokazujace kazda sesje w tej samej lokalizacji: Match1, Match2, itd)

ab.jpeg

3/ Idle time na wykresie kołowym - wg mnie kompletnie niepotrzebne, czwarta pozycja na liscie to za duzo, ta informacja mi zaburza czytelnosc ważnych danych na tym wykresie, poza idle pozycje sa nieczytelne, proponuje powrot do poprzedniej wersji 3 pozycji (driving value, charging AC, charging DC)

12.jpeg

4/ Zielone AC jak najbardziej.
 
Last edited:

to_masz

Posiadacz elektryka
nie powiem, sam jestem zadowolony już z efektów - w zasadzie jak ktoś mnie pyta "jak tam wyjazd do X?" to odpalam dashboard i wszystko jest ;)

fajnie, że ktoś rzucił okiem - pozwólcie więc, że zapytam - ten dashboard do czego chcielibyście wykorzystywać? do podsumowania jednodniowej podróży? podsumowania kilkudniowego roadtripa? czy jeszcze czegoś innego?
 

slaveq

Pionier e-mobilności
nie powiem, sam jestem zadowolony już z efektów - w zasadzie jak ktoś mnie pyta "jak tam wyjazd do X?" to odpalam dashboard i wszystko jest ;)

fajnie, że ktoś rzucił okiem - pozwólcie więc, że zapytam - ten dashboard do czego chcielibyście wykorzystywać? do podsumowania jednodniowej podróży? podsumowania kilkudniowego roadtripa? czy jeszcze czegoś innego?
Ja osobiście bym chciał do podsumowania pojedynczych długich przejazdów dla siebie plus znajomych „niedowiarków”.

Jeszcze jedno pytanie mam może ktoś się orientuje, w teslamate jest gdzieś opcja wyszukiwania historycznych odwiedzonych miejsc z datą odwiedzenia? Coś ala pokazuje mi punkty na mapie gdzie byłem, klikam i pokazuje mi w jakich datach byłem. Teraz szukanie historycznych przejazdów i ich dat jest ciężkie.
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Z tym wycinaniem parkingu to niestety nie działa za bardzo - ale to moja subiektywna opinia.
pewnie niejasno to opisałem 🙃 ten guzik zmienia tylko zakres czasu dashboardu tak, że zaczyna się od czasu wyjazdu pierwszej jazdy w zakresie, a kończy na czasie przyjazdu ostatniej jazdy w zakresie
1712646586445.png

Zrobilem testowe jazdy i niektorych nie uwzglednia mimo iz sa w srodku zakresu jaki ustawiam na raporcie - a widac je bez problemu w Timeline.
zająło mi chwilę, żeby to zrozumieć - ale masz rację - te ikonki play/stop to są tylko ikonki początku pierwszej jazdy i końca ostatniej jazdy z danego zakresu i nie mają nic wspólnego z parkingiem ... mogę dodać ikonkę parkingu, tylko dość dużo jest takich zdarzeń - przed i po ładowaniu co najmniej kilkadziesiąt sekund jest parkingiem - pomyślę o tym
Idle time na wykresie kołowym - wg mnie kompletnie niepotrzebne,
zobaczę, czy da się na to filtr zrobić - póki co polecam samemu wyłączyć - wchodzisz w edycję i przy query C klikasz "disable query"
1712647185327.png
 

refi1234

Posiadacz elektryka
fajnie, że ktoś rzucił okiem - pozwólcie więc, że zapytam - ten dashboard do czego chcielibyście wykorzystywać? do podsumowania jednodniowej podróży? podsumowania kilkudniowego roadtripa? czy jeszcze czegoś innego?

Ten dashboard jest perfekcyjny co do ujęcia danych w inny fajniejszy sposób jak już go skończysz.
Powinien być uzywany wg mnie do podsumowania tripow we wskazanym zakresie czasu - nie jest ważne czy to jeden jednodniowy trip, czy 3 tygodniowy trip za granicę..

Według mnie :
- ikony parkingu możesz dodać w ten sam sposób i wg tej samej logiki która jest w dashboard Timeline. Timeline tez odróznia ładowania od parkowania i nie ma z tym problemu. Może to jakaś składowa warunkowa typu IF...(ładujesz) TO... (nie pokazuj że parkujesz) GDY... (w tym samym miejscu)

2.jpeg

- nie jest potrzebne wskazywanie poczatku i konca tripa (sam to wiesz i mozesz precyzyjnie wstawic zakres czasu aby zawezic). sam zobacz co mam odczytac z tej info ? 3 wyjazdy 1 powrót ?
zmieniono opinię - POPRAWKA PONIŻEJ


1.jpeg

!!! POPRAWKA do tego tego co powyżej :)
Oznaczenie START-STOP przydaje się jak zrozumiesz dokładniej co to znaczy dla wykresu/zakresu czasu..
Poprawiam wiec - można to zostawic jeżeli doda sie ikony parkingu i nie będzie sie to kłócić graficznie.
Gdyby sie kłóciło - dla mnie osobiście ikona Parking ma wieksza wage.

.. lub

gdyby bylo nieczytelne to zrobic to ptaszkami typu click na wykresie (tak jak lejek na Timeline) zdejmujacymi/nakladajacymi warstwy informacji, czyli dla wskazanego zakresu czasu:
- pokaz lub schowaj parkingi
- pokaz lub schowaj pozycje start-stop
- pokaz lub schowaj miesca ladowanie AC i DC

- dodatkowo do powyższego to bardzo ważne sa miejsca na mapie oraz ich rodzaj z ich graficznym wskazaniem/rozróżnieniem oraz lista rozwijalna dla powtarzajacych się (z dokladniejszym opisem jak obecnie jest dla AC czy DC). Taka opcja byłaby tez niezbędna dla ikon Parking (pozycja, czas parkowania)

4.jpeg

- ten dashboard powinien być "logicznie" kompatybilny z innymi czyli np. miejsca parking na dashboard Timeline z miejscami parkingu na mapie na dashboard Road Trip powinny być tożsame.
To przydatne dla orientacji gdy szukasz głebiej w szczegółach w róznych dashboardach bardziej dokładnych informacji.

- interesujace są tylko główne składowe takie key factor które juz miałeś np. czas jazdy, czas ładowania AC, DC, itd Zbyt dużo informacji może odwracac efekt.

I jeszcze jedna poprawka,
Koszt i koszt per km liczy sie (a raczej nie liczy sie) od złej podstawy.
Powinien byc kosztem przejechania wskazanego dystansu a tu dystans masz a kosztu nie.

Rozumiem że ten problem wystepuje tylko gdy w zadanym okresie czasu nie było żadnego ładowania i nie ma skad wziąźć jego kosztu za kWh aby dalej to obliczyc ?

5.jpeg
 

Attachments

  • 3.jpeg
    3.jpeg
    38,8 KB · Liczba wyświetleń: 2
Last edited:

faktory

Fachowiec
Hej, czy w Tessie jest możliwość połączenia kilku przejazdów w jedną dłuższą podróż? Robię trasę z A do B no i zatrzymuję się po drodze z różnych powodów i to już jest rozbijane na poszczególne odcinki.
 
Top