TM3 Standard Range Plus - Dostawa Wrzesień 2021

Szatan

Posiadacz elektryka
A istnieje możliwość, że zamawiając teraz trafi się na stary napęd (Drive Unit Gen. 1) - (3D1)?
raczej nie, ale jak zamówisz dostaniesz numer VIN i łatwo sprawdzisz jaki ma napęd i jakby był stary możesz poprosić o inne auto
Koledzy co odbierali ze mną dostali nowy napęd
 

Jusand

Posiadacz elektryka
A to ciekawe bo ja mam VIN LRW3E7FA7MC..... i jeszcze nie odebrałem, termin na koncie mam na 7 września, ale nie potwierdzony telefonicznie.
Wynika więc, że będę miał stary napęd?
Leasing już załatwiony, czeka na zwolnienie z opłat. (Przy okazji,kKtoś wie ile to trwa? )
 

Michal

Moderator
Leasing już załatwiony, czeka na zwolnienie z opłat. (Przy okazji,kKtoś wie ile to trwa? )
Na zwolnienie z akcyzy czeka się do tygodnia.
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Obecne SR+ MIC, po ostatnim odblokowaniu 3kWh (53kWh uzyteczne) pokazuje po naladowaniu do 100% 424 km zasiegu.
Tu juz naprawde nie ma lipy, moja TM3 Perf. laduje sie na codzien tylko do 90% i pokazuje 450km niecale czyli praktycznie to samo.

SR+ MIC (LFP) ladujemy na codzien bez problemu do 100% co jest ich duza zaleta, tak jakby gratisowe ~40km zasiegu w porownaniu do LR/P.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Tu juz naprawde nie ma lipy, moja TM3 Perf. laduje sie na codzien tylko do 90% i pokazuje 450km niecale czyli praktycznie to samo.
Ja to w sumie nie wiem, czy ładować auto do 90% czy do 80% niby aplikacja pokazuje, że do 90% spokojnie jako codzienny użytek ale gdzieś czytałem że jednak lepiej 80% jak nie ma potrzeby.
 

Pyo_trek

Posiadacz elektryka
Przy SR+ MIC (LFP) nawet zalecane jest ładowanie do 100%
"Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: chyba trudno dziś o lepsze wieści.
Ogniwa LFP doganiają ogniwa NCA/NCM/NCMA, a jednocześnie są tańsze i wytrzymalsze. Opel Corsa-e ma około 280 kilometrów realnego zasięgu. Gdyby zastosowano w nim ogniwa LFP, auto wymagałoby wymiany baterii przy przebiegu nie mniejszym niż 1 100 000 (!) kilometrów – bo chemia litowo-żelazowo-fosforanowa wytrzymuje tysiące cykli pracy".
 
Last edited:

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Ja to w sumie nie wiem, czy ładować auto do 90% czy do 80% niby aplikacja pokazuje, że do 90% spokojnie jako codzienny użytek ale gdzieś czytałem że jednak lepiej 80% jak nie ma potrzeby.
Najlepiej by bylo autem nie jezdzic wogole i trzymac podlaczone do wallboxa na 70% przez cale zycie :)
Ale nie dajmy sie zwariowac - jezeli ktos nie planuje trzymac swojej TM3 przez 20 lat w garazu to roznica pomiedzy ladowaniem do 80% czy 90% na codzien objawi sie wieksza degradacja powiedzmy o 1%(?) po 5 czy 10 latach.
Warto sie z tego powodu tak ograniczac? Wg mnie absolutnie nie :>
90% daje juz na dzien dobry 10% buforu of gory, na to dochodzi bufor producenta - powinno to wszystko smigac ok przez dlugie lata.

A nawet jak za 5 lat pojemnosc spadnie i o 10% - za 5 lat standardem beda pewnie akumulatory o polowe efektywniejsze z zasiegami po 600-800km wiec cala ta zabawa w oszczedzanie baterii dzis i tak nie ma sensu imho.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jeszcze jak nie bylo Tm3 to dla baterii litowych była taka tabelka, w której per saldo przez cały czas eksploatacji najbardziej wydajnym będzie ładowanie 10-90,. Ono pozwoli przez np 10 lat najwięcej przejechać km, przy takim samym spadku pojemności baterii. Problemem jest to, że mało kto schodzi do poziomu 10%, jest on niepraktyczny, szczególnie w autach o mniejszej baterii, daje za malo do przejechania gdyby nagle coś wypadło.
Ja ładuję do ok 85-90%. A zaczynam jak mi spadnie pojemność poniżej 50%. Czasem podpinam przy każdym poziomie jak spodziewam się dłuższych jazd.
Do tego są głosy, niby to też opinia z instrukcji, że Tesla np lubi być podpięta kiedy tylko jest gniazdko w pobliżu.
Tym samym, mając Leafa 3 lata i ładujac go jak popadnie, na wskaźniku nie mam degradacji, a empirycznie zasięg może spadł o kilka km?. W Tesli po 2 latach tego nie zauważyłem.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Ja mam o tyle dobrze, że jeżdżę głównie krótkie trasy i auto mam podpięte cały czas do ładowarki, 80% jest dla mnie wystarczające i głównie na dłuższe trasy ładuję wiecej.
 
Top