To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
dane do stopki są na podstawie zużycia z baterii, a WC3 daje jeszcze m.in. przygotowanie auta do wyjazdu.
i jak myślisz? czy wcześniejsze przygotowanie pojazdu nie ma wpływu na niższe zużycie? przecież to się wszystko łączy i nie ma sensu tego rozdzielać. Tesla jest zaawansowana i do normalnego działania żre prąd a na tablecie wyświetla półprawdy.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
A ja tak z ciekawości wszedłem tu, bo temat wątku mnie zainteresował.
I kilka rzeczy mnie zaskoczyło:
- słyszę wokół, że Tesla tak mało prądu bierze, a po lekturze tu, na forum okazuje się, że tylko w teorii
- dlaczego nigdzie w sieci nie mówi się głośno o tym, że Tesla nie wykazuje ogólnego zużycia prądu (przecież na końcu użytkownik liczy kasę, co za różnica czy auto stoi czy jeździ. Ważne, ile wydam)
no właśnie tego wszyscy próbujemy się dowiedzieć od użytkowników Tesli ale za Chiny ludowe nie chcą się przyznać.
 

Kriso

Posiadacz elektryka
no właśnie tego wszyscy próbujemy się dowiedzieć od użytkowników Tesli ale za Chiny ludowe nie chcą się przyznać.
I dlatego ja wolę, jak mi Chiny ludowe mówią , ile ich auto mi zużyło od ostatniego ładowania.
Porównuję ile zaciągnąłem na ładowarce i… nie uwierzycie - zgadza mi się. ;)
 
Last edited:

Michal

Moderator
A ja tak z ciekawości wszedłem tu, bo temat wątku mnie zainteresował.
I kilka rzeczy mnie zaskoczyło:
- słyszę wokół, że Tesla tak mało prądu bierze, a po lekturze tu, na forum okazuje się, że tylko w teorii
- dlaczego nigdzie w sieci nie mówi się głośno o tym, że Tesla nie wykazuje ogólnego zużycia prądu (przecież na końcu użytkownik liczy kasę, co za różnica czy auto stoi czy jeździ. Ważne, ile wydam)
Bo Tesla bierze mało prądu w trasie no tego im się nie da odmówić, że jak przygotujesz auto do jazdy i ruszysz tak przygotowany, to zajedziesz najdalej na posiadanej ilości energii w baterii.

Nikt normalny tego nie liczy aż tak. Ja już i tak jestem porąbany, że liczę zużycie z baterii, a nie z ekranu, a to mi dokłada jakieś 20-30 Wh/km. Przy ładowaniu prądem w domu to jest różnica 2-3 zł / 100 km.
Pół litra Pb95 Kia mi zawsze oszukiwała na wskazaniach, a to jest obecnie jakieś 3,30 zł. Do tego zaniżała mi jeszcze prędkość o 5 km/h i pewnie zawyżał przejechany dystans... Wtedy tego nie liczyłem kompletnie - sprawdziłem tylko kilka razy żeby wiedzieć.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
I dlatego ja wolę, jak mi Chiny ludowe mówią , ile ich auto mi zużyło od ostatniego ładowania.
Porównuję ile zaciągnąłem na ładowarce i… nie uwierzycie - zgadza mi się. ;)
i tego się trzymajmy a nie wymyślajmy niestworzone historie w imię Elona jedynego
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Bo Tesla bierze mało prądu w trasie no tego im się nie da odmówić, że jak przygotujesz auto do jazdy i ruszysz tak przygotowany, to zajedziesz najdalej
no i sam to po raz kolejny opisujesz cytuję: "że jak przygotujesz auto do jazdy".
a to przygotowanie jest za darmo i nic nie kosztuje ;) bo z PV itd. itp........
 

Michal

Moderator
Od początku nic innego nie piszę... Więc tak... Złapałeś mnie na kolejnym pisaniu tego samego... Brawo, jesteś najwnikliwszym z detektywów :p
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Czy WC tesli jest tak samo miarodajny jak jej tablet?

Co do aut naszpikowanych technologią, niech sobie będą
Ale niech Tesla przestanie kłamać, i niech klient ma wybór, biorę golasa z realnym zuzyciem 20kwh, czy Teslę które też realnie zużyje ze 22kwh
Wyłączasz sentry, używasz tylko karty, zamiast telefonu i masz golasa.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Jeszcze 1 bardzo ważny aspekt
Przygotowanie baterii i nagrzanie wnętrza z kabla, a następnie podawanie wskazań wyświetlanych na tablecie jest oszukiwaniem samego siebie i tańczeniem jak tesla gra. Głównie chodzi o krótkie odcinki.
Skoro zagrzejesz wnętrze na kablu, i jedziesz załóżmy 10km do celu, to praktycznie nie zużywasz energii ponownie na zagrzanie jedynie skromną ilość na podtrzymanie tej temperatury. Ale do jazdy każdy normalny grzeje auto, co to za różnica czy z baterii czy z kabla?
Sentry nie czepiam się, obsługę z telefonu też możemy nie liczyć,
Taka technologiczna tesla, a nie ma w prostym menu podzakładki, jazda tyle i tyle energii, reszta bajerów tyle i tyle. Nikt by nie czepiał się.
 

DużyŁoś

Fachowiec
Żeby napisać ile kosztuje tesla trzeba by napisać co? Pewnie 16kW do 24kW choć i tak będzie to kłamstwo bo ładowarka jaka by nie była weźmie swoje a tego tesla nie wie. Przedział jest dlatego że np Michał zawsze wsiada do środka a tam temperatura 20 stopni lato zima jesień, to nic ze zawsze podłączona do prądu i zużywa mu na przygotowanie auta i tej temperatury. A kolega który jeździ i wszystko wyłączone zużywa/koszt 17kW/100km. Ale to są koszty przejechania 100km a nie zużycie na 100km. Wtedy za to można krzyczeć że wszyscy kłamią bo nie można podać jednej wartości średniej ? Trochę inaczej to wygląda niż w spalinówkach. Tam wszystko co robi samochód idzie z baku i to nie umieli/nie chcieli liczyć ile wyszło, bo ja jeżdżąc do kościoła 3 km co niedziela wlewałbym więcej niż ten miernik pokazywał. Tutaj może nie dla wszystkich jest jasne że wszystko co włączymy w elektryku bierze prąd niekoniecznie z baku/baterii bo może ze ściany i też wchodzi w koszty.
Innym tematem jest np koszt (nie zużycie paliwa prądu ) na przejechanie np 100 000km i trzeba podać przedział bo jeden wymieni wszystko jak należy a drugi przejedzie 100 000km i wyłoży 20 000pln bo wszystko zrobić. I jakie wartości podać żeby nie oszukiwać ? Pewnie przedział byłby najlepszy.
Dyskusja przypomina trochę te o korkach pokazywanych przez Google :) jeden mówi fajnie że Google pokazuje korki a drugi a wiesz że pokazuje bo śledzi twój telefon - no i się zaczyna jak to śledzi ? Dlaczego on to robi ja mu nie pozwalam !!!!!
 
Last edited:
Top