To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

paradox

Pionier e-mobilności
Z tego co wiem wszyscy (albo prawie wszyscy) producenci liczą dokładnie tak samo, tylko Tesla przedstawia jakieś hocki-klocki żeby lepiej to wyglądało.
no i właśnie to jest dziwne. wydaje się, że właściciele Tesli są bardzo racjonalni a wystarczy zacząć liczyć i nagle pojawiają się głosy, że tak ma być, przecież inżynierowie Tesli wiedzą najlepiej a Elon się nie myli itd. itp. dla wspólnego dobra powinniśmy starać się o jak najdokładniejsze dane i naprawdę trudno zrozumieć upór w obronie Tesli. użytkownicy którzy ten mankament zauważyli są prawdziwymi pionierami elektromobilności i zasługują na uznanie a nie nagonkę. ślepa wiara to nie na tym forum.
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
no i właśnie to jest dziwne. wydaje się, że właściciele Tesli są bardzo racjonalni a wystarczy zacząć liczyć i nagle pojawiają się głosy, że tak ma być, przecież inżynierowie Tesli wiedzą najlepiej a Elon się nie myli itd. itp. dla wspólnego dobra powinniśmy starać się o jak najdokładniejsze dane i naprawdę trudno zrozumieć upór w obronie Tesli. użytkownicy którzy ten mankament zauważyli są prawdziwymi pionierami elektromobilności i zasługują na uznanie a nie nagonkę. ślepa wiara to nie na tym forum.
I dochodzisz do tego samego wniosku co ja :)
To jest coś więcej... cos "głębszego". Nawet jeśli jutro w OTA zrobią jak być powinno. Wtedy też napiszą, że "TAK MA BYĆ. Jest bardzo dobrze". I będą bronić tych rozwiązań jak.... .
Już parokrotnie było to widywane nawet tu na forum. Mimo, że racji nie mieli. Przeszło nawet w groźby. "Tesla może Cię zablokować jak będziesz marudził"
 

lvlthn

Posiadacz elektryka
Ale co mnie interesuje, że ta technologia tak ma, traci energie na konwersji AC/DC.
Ale ja ****a za to płacę, jak mogę tego nie policzyć, gadka jak z...... nie będe komentował.
Chyba kolega lepiej nie mógł opisać, z licznika zewnętrznego poszło 250kwh, przejechal 1000km.
Jak to lepiej podać, napisać że grzanie baterii i wnętrza z kabla to nie liczy się, bo ta technologia tak ma?
Nie wiem czy jest sens dyskutować, zamiast podać konkretne argumenty do dyskusji włącza się agresja ;)
Tak nie wygląda rzeczowa dyskusja. Fakty i dane.

Jeszcze raz wytłumaczę, ważne jest podawanie ile auto zużywa w trasie a nie ile schodzi energii na liczniku.
Nie interesuje mnie ile kosztuje prąd, i tak muszę jeździć a koszty jazdy są śmiesznie niskie.


Interesuje mnie za to jak daleko zajadę elektrykiem.

Różnica którą widzicie na licznikach prądu(zużyte do ładowania) a tym co pokazuje EV jest spowodowane tym że nawet w czasie spoczynku, jakikolwiek EV zużywa energię(straty na ładowanie czy pracę sprzętu) czy tego chcemy czy nie. Nie oznacza to, że auto zużywa więcej energii w trasie!

Tesla nie jest pod tym względem oszczędna, bo stawia komfort jazdy i kondycjonowanie baterii ponad zmniejszenie zużycia w trybie stacjonarnym.

Mało tego, są marki które grzeją baterię przed szybkim ładowaniem i te które DOPIERO grzeją się podczas ładowania DC.
Pytanie co woli użytkownik, niższe zużycie w trasie i czekanie godziny na ładowanie, czy lekko zwiększony pobór mocy dla bardzo szybkiego ładowania.
 

lvlthn

Posiadacz elektryka
Czego Ci brakuje? Jutro podłącze dongla pod OBD i odczytam dane. Nawet do końca nie wiem co tam do końca jeszcze jest bo używałem może 30 parametrów z kilkuset dostępnych.
Napisz priv, jeśli masz faktycznie dongla. Można zrobić parę fajnych rzeczowych testów.
 

JM&JM

Posiadacz elektryka
To i ja wrzucę swoje trzy grosze. TMY LR użytkuję od 10/2023, auto parkowane pod chmurką. Temperatury w tym okresie były raczej jesienno- zimowe -10/+10 stopni. Aktualny przebieg 7581 km głównie krótkie trasy 5 – 25 km od uruchomienia auta i klika tras autostradami 300-500 km z prędkościami 130-160 km/h.

W aplikacji mam zawsze włączoną opcję przygotowania baterii i temperatury w kabinie. Sentry zawsze włączone z wyjątkiem parkowania w domu. Przed wejściem do auta z aplikacji przygotowuję baterię i kabinę. W tym czasie licznikowe zużycie 1926 kWh co daje 25,41 kWh/100 km (Dom, SuC, Greenway). Tablet w Tesli na tym dystansie pokazuje 19,7 kWh/100 km

Powiem tak… te dodatkowe 5,7kWh/100km to naprawdę niewielka cena za komfort, w którym nie muszę skrobać w zimie szyb, mam dostępną rekuperację, wchodzę do nagrzanego wnętrza i gdziekolwiek nie zostawię auta na parkingu mam możliwość sprawdzenia kto pozostawił „wgniotkę” na nadwoziu 😊

Całkowity realny koszt przejechania tego dystansu to 1847 PLN co daje 24,37 PLN/100km w dużym samochodzie mającym 514 KM. Dla porównania w aucie żony obowiązkowy przegląd co 15 tyś. km w ASO to koszt 2,5 - 3,5 tyś. (w zależności czy mały, czy duży przegląd). Dalej twierdzę, że TMY LR jeździ praktycznie w cenie przeglądu w ASO porównywalnego auta benzynowego 😊
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Obecnie w Tesli można wyciągac dane z ekranu samochodu (zakładka energia) i podróże ,.
Aplikacjia ma "Statystyki ładowania" z liczeniem na oko kosztów. A jak mamy Wallbox gen3 Tesli jest "historie ładowania", a teraz doszła w module Wallboxa jeszcze zakladka "energia", gdzie widać nawet piki brania gdy nie ładujemy a auto coś kombinuje i łączy.
Wsadzenie dongla jeszcze te dane rozbuduje.
Jednak podlicznik przed evse i spisanie kilometrów jest najbardziej rzetelną starą metodą
W ICE też tak było, kantowali nas na jakości paliwa ilości litrów, oktanach itd... Tu też na ładowarkach publicznych może być różnie

"Lajf is brutal end full of zasadzkas."

Dlatego ile pali auto sami musimy sprawdzić lub dojść do tego na takich forach jak to.
Ale to i tak będzie orientacyjne, np : ja Trójką prawie nigdy nie zszedłem poniżej 20 kwh/100km a tu ludzie jeżdżą w ok 15 kWh /100km !
Wiem to są nowsze auta itp. Ale mi sie by to nie udało.
Moj X pali 25kWh/100km o ile nie zabawiam sie w trybie Plaid lub Dragster a jeżdżę na SPORT, bo Chill muli, jak się czlowiek przyzwyczai do innego trybu.

Moim zdaniem warto, słuchać wszystkich właścicieli, mniej testerów , redaktorów itp. Ale uśredniać wnioski z kilku takich opisów., bo kazdy, jezdzie inaczej inne robi trasy itd...
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Nie wiem czy jest sens dyskutować, zamiast podać konkretne argumenty do dyskusji włącza się agresja ;)
Tak nie wygląda rzeczowa dyskusja. Fakty i dane.

Jeszcze raz wytłumaczę, ważne jest podawanie ile auto zużywa w trasie a nie ile schodzi energii na liczniku.
Nie interesuje mnie ile kosztuje prąd, i tak muszę jeździć a koszty jazdy są śmiesznie niskie.


Interesuje mnie za to jak daleko zajadę elektrykiem.

Różnica którą widzicie na licznikach prądu(zużyte do ładowania) a tym co pokazuje EV jest spowodowane tym że nawet w czasie spoczynku, jakikolwiek EV zużywa energię(straty na ładowanie czy pracę sprzętu) czy tego chcemy czy nie. Nie oznacza to, że auto zużywa więcej energii w trasie!

Tesla nie jest pod tym względem oszczędna, bo stawia komfort jazdy i kondycjonowanie baterii ponad zmniejszenie zużycia w trybie stacjonarnym.

Mało tego, są marki które grzeją baterię przed szybkim ładowaniem i te które DOPIERO grzeją się podczas ładowania DC.
Pytanie co woli użytkownik, niższe zużycie w trasie i czekanie godziny na ładowanie, czy lekko zwiększony pobór mocy dla bardzo szybkiego ładowania.
Tak, masz rację. Nie jest to 0 i 1.
Dlatego w mojej ocenie aktualny sposób jest OK, pod 1 założeniem.
Bedziemy mieć opcję zmiany sposobu jego wyświetlania. Czy chcemy uwzględnić wszystko, czy tylko drive.

Oczywiste jest też, że AUTO odpowiada za energię tylko z własnej baterii. Straty na ładowaniu są kompletnie nie istotne z punktu widzenia auta i podróżowania .

To wymaga opcji np. w ładowarce. Aby mieć rozeznanie w realnych kosztach.
 

paradox

Pionier e-mobilności
To i ja wrzucę swoje trzy grosze. TMY LR użytkuję od 10/2023, auto parkowane pod chmurką. Temperatury w tym okresie były raczej jesienno- zimowe -10/+10 stopni. Aktualny przebieg 7581 km głównie krótkie trasy 5 – 25 km od uruchomienia auta i klika tras autostradami 300-500 km z prędkościami 130-160 km/h.

W aplikacji mam zawsze włączoną opcję przygotowania baterii i temperatury w kabinie. Sentry zawsze włączone z wyjątkiem parkowania w domu. Przed wejściem do auta z aplikacji przygotowuję baterię i kabinę. W tym czasie licznikowe zużycie 1926 kWh co daje 25,41 kWh/100 km (Dom, SuC, Greenway). Tablet w Tesli na tym dystansie pokazuje 19,7 kWh/100 km

Powiem tak… te dodatkowe 5,7kWh/100km to naprawdę niewielka cena za komfort, w którym nie muszę skrobać w zimie szyb, mam dostępną rekuperację, wchodzę do nagrzanego wnętrza i gdziekolwiek nie zostawię auta na parkingu mam możliwość sprawdzenia kto pozostawił „wgniotkę” na nadwoziu 😊

Całkowity realny koszt przejechania tego dystansu to 1847 PLN co daje 24,37 PLN/100km w dużym samochodzie mającym 514 KM. Dla porównania w aucie żony obowiązkowy przegląd co 15 tyś. km w ASO to koszt 2,5 - 3,5 tyś. (w zależności czy mały, czy duży przegląd). Dalej twierdzę, że TMY LR jeździ praktycznie w cenie przeglądu w ASO porównywalnego auta benzynowego 😊
no i super. dzięki za rzetelne dane.
 

DużyŁoś

Fachowiec
Tutaj moim zdaniem trzeba zadać odpowiednie pytanie i każda ze stron musi je tak samo rozumieć. Jak ktoś mnie zapyta ile zużywa na 100km to odpowiem oczywiście wg tabletu 19,7kW/100 km ale jeżeli ktoś zapyta ile kosztuje przejazd 100km to już jest odpowiedź inna. Wtedy należy podać ile zużywa samochód realnie i co w tej cenie jest - bo nie jest to sam przejazd ale odszronienie, zagrzanie, naładowanie itp. Tutaj tabelka ładowania w domu (11kw) raczej było zimo 0-9 stopni C, po lewej zamontowany licznik po prawej tesla ale wymieszane Tesla samochód a czasami Tesla Wall (ta podaje po przecinku).
1709732213495.png
 
Top